وکیل یک روزنامه انگلیسی، شاهزاده هری را به از بین بردن اسنادی که در این منازعه حقوقی به دنبال آن بودند، متهم می کند


لندن (AP) – وکیل ناشر روزنامه The Sun روز پنجشنبه شاهزاده هری را متهم کرد که با از بین بردن شواهدی که وکیل در شکایت خود خواسته بود، یک پنهان کاری “تکان دهنده” و “فوق العاده” انجام داده است. او در آن ادعا می کند که روزنامه با جاسوسی غیرقانونی از او حریم خصوصی او را نقض کرده است.

وکیل آنتونی هادسون به دادگاه عالی گفت که دوک ساسکس عمداً پیام‌های متنی ارواح‌نویسی را که کتاب خاطرات پرفروش‌اش Spare را نوشته بود، از بین برده است.

یک وکیل هری گفت که روزنامه های گروه خبری با جستجوی اسنادی که باید خیلی زودتر از موعد مقرر برای محاکمه در ژانویه درخواست می کرد، یک “اکسپدیشن ماهیگیری کلاسیک” را آغاز کردند.

وکیل وی دیوید شربورن در اسناد دادگاه گفت: «رویکرد تاکتیکی و آهسته NGN برای افشای این ادعای عمدی احساسی مبنی بر اینکه شاکی (هری) نتوانسته است به درستی کار افشاگری را انجام دهد، تضعیف می کند. “این نادرست است. در واقع شاکی قبلاً تصریح کرده است که تحقیقات گسترده ای انجام داده و از تعهدات خود فراتر رفته است.»

هادسون گفت که هری برای دریافت اسنادی که از وکیل و همکاران سابقش از زمانی که هری یکی از اعضای شاغل خانواده سلطنتی بود، درخواست کرده بود، یک “موانع” راه اندازی کرد.

هادسون گفت: “اگر شاکی مدارک خود را از وکیل قبلی خود یا از خانواده سلطنتی می خواست… آنها را می گرفت.”

این جلسه جدیدترین در نبرد هری با بزرگترین روزنامه های بریتانیایی بر سر اتهام شنود تلفن و استخدام بازرسان خصوصی برای کشف غیرقانونی مطالب مجرمانه درباره او است.

هری یکی از ده ها شاکی از جمله بازیگر هیو گرانت است. آنها ادعا می کنند که روزنامه نگاران گروه خبری از طریق فعالیت های غیرقانونی گسترده بین سال های 1994 و 2016 حریم خصوصی آنها را نقض کرده اند. این موارد شامل رهگیری پیام‌های صوتی، شنود تلفن‌ها، هجوم خودروها و استفاده از فریب برای به دست آوردن اطلاعات محرمانه بود.

نقطه شروع اختلاف حقوقی، رسوایی استراق سمع بود که در کانال خبری NGN News of the World در سال 2011 رخ داد.

قاضی مسئول اخیراً حکم داد که هری نمی تواند ادعاهایی را به پرونده خود اضافه کند که روپرت مرداک – مدیر اجرایی شرکت شامل NGN – در تلاش برای پنهان کردن و از بین بردن شواهد فعالیت غیرقانونی شرکت داشته است.

NGN در سال 2011 بدون قید و شرط از قربانیان شنود پست صوتی توسط روزنامه News of the World که درهای خود را به دنبال این رسوایی بسته بود، عذرخواهی کرد. NGN گفت که 1300 دعوی حقوقی را برای روزنامه هایش حل و فصل کرده است، اگرچه The Sun هرگز مسئولیت آن را نپذیرفت.

دیدگاهتان را بنویسید