زنده: جدیدترین | خانواده ها در حالی که 21 کودک به شدت بیمار در آستانه ترک غزه هستند، با گریه خداحافظی می کنند


خانواده ها با اشک با 21 کودک بدخیم که قرار بود روز پنجشنبه غزه را برای معالجه در خارج از کشور ترک کنند، وداع کردند. مقامات فلسطینی گفتند که این اولین تخلیه پزشکی از زمان بسته شدن تنها گذرگاه مرزی این سرزمین در اوایل ماه مه پس از تصرف آن توسط نیروهای اسرائیلی است.

کودکان و همراهان بزرگسالشان بیمارستان ناصر در خان یونس در جنوب نوار غزه را ترک کردند و می خواستند به گذرگاه مرزی کرم شالوم به داخل اسرائیل بروند. معلوم نبود کجا تحت درمان قرار می گیرند.

کامله ابوکویک در حالی که پسرش به همراه مادرش به سمت گذرگاه مرزی سوار اتوبوس شد، گریه کرد. نه او و نه شوهرش اجازه خروج از اتوبوس را نداشتند.

او در سراسر بدنش تومور دارد و ما نمی دانیم دلیل آن چیست. و او همیشه تب دارد.» “من هنوز نمی دانم او کجا می رود.”

جنگ نزدیک به 9 ماهه بین اسرائیل و حماس سیستم بهداشت و درمان غزه را ویران کرده است و اکثر بیمارستان ها را مجبور به تعطیلی کرده است. دکتر. محمد زقوت، رئیس بیمارستان های غزه، گفت که بیش از 25000 بیمار نیاز به درمان در خارج از کشور دارند، از جمله حدود 980 کودک مبتلا به سرطان که یک چهارم آنها باید “فورا و فوری” تخلیه شوند.

انتقادهای بین المللی از اقدامات اسرائیل علیه حماس در حالی افزایش می یابد که فلسطینی ها از گرسنگی شدید و گسترده رنج می برند. جنگ هشت ماهه تا حد زیادی جریان غذا، دارو و تدارکات اولیه غزه را مختل کرده است و مردم آنجا را کاملاً به کمک وابسته کرده است. دادگاه عالی سازمان ملل به این نتیجه رسید که “خطر قابل قبولی برای نسل کشی” در غزه وجود دارد – اتهامی که اسرائیل به شدت آن را رد می کند.

اسرائیل جنگ در نوار غزه را پس از حمله حماس در 7 اکتبر آغاز کرد که در آن ستیزه جویان وارد جنوب اسرائیل شدند و حدود 1200 نفر – عمدتا غیرنظامی – را کشتند و حدود 250 نفر را ربودند.

وزارت بهداشت غزه گفت که از آن زمان، حملات زمینی و بمباران اسرائیل بیش از 37600 نفر را در غزه کشته است. هنگام شمارش تعداد، تفاوتی بین جنگجویان و غیرنظامیان قائل نمی شود.

درحال حاضر:

– یک مقام می گوید: تیراندازی، بی قانونی و غارتگران باند مانند مانع از توزیع کمک ها در نوار غزه می شود.

– یک مرد فلسطینی مورد اصابت گلوله قرار گرفت، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به یک جیپ ارتش اسرائیل بسته شد. ارتش می گوید که او هیچ تهدیدی نداشته است.

– ارتش ایالات متحده پروژه اسکله در غزه را به عنوان بخشی از تلاش دیگری برای ارسال کمک به خبرنگاران نشان می دهد.

– حمله کشتی در دریای سرخ، که گمان می رود توسط شورشیان حوثی یمن انجام شده باشد.

– مردی که پلیس می گوید “از صهیونیست ها خواسته بود از متروی نیویورک پیاده شوند، با اتهامات جنایی روبرو است.”

– پوشش AP از جنگ در غزه را در https://apnews.com/hub/israel-hamas-war دنبال کنید.

در اینجا آخرین اطلاعات است:

قرار است 21 کودک به شدت بیمار غزه را ترک کنند تا تحت معالجه پزشکی در خارج از کشور قرار گیرند

خان یونس، نوار غزه – قرار بود روز پنجشنبه 21 کودک به شدت بیمار نوار غزه را ترک کنند. مقامات فلسطینی گفتند که این اولین تخلیه پزشکی از زمان بسته شدن تنها گذرگاه مرزی این سرزمین در اوایل ماه مه است.

جنگ نزدیک به 9 ماهه بین اسرائیل و حماس بخش بهداشت غزه را ویران کرده و اکثر بیمارستان ها را مجبور به تعطیلی کرده است.

اعضای خانواده در حالی که آنها و همراهانشان از بیمارستان ناصر در شهر خان یونس در جنوب غزه خارج شده و به سمت گذرگاه مرزی کرم شالوم به سمت اسرائیل حرکت می کردند، با اشک خداحافظی کردند. معلوم نبود کجا تحت درمان قرار می گیرند. مقام نظامی اسرائیل که امور مدنی در نوار غزه را هماهنگ می کند، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در نشست خبری روز پنجشنبه در بیمارستان ناصر، دکتر. محمد زقوت، رئیس بیمارستان های نوار غزه، گفت که تخلیه 21 کودک با هماهنگی سازمان بهداشت جهانی و سه موسسه خیریه آمریکایی انجام می شود.

زقوت گفت که بیش از 25000 بیمار در غزه نیاز به درمان در خارج از کشور داشتند، از جمله حدود 980 کودک مبتلا به سرطان که یک چهارم آنها باید “فورا و فوری” تخلیه شوند.

او گفت مواردی که در تخلیه روز پنجشنبه گنجانده شده است “یک قطره در اقیانوس” بوده و مسیر پیچیده به مصر از طریق کرم شالوم نمی تواند جایگزینی برای گذرگاه مرزی رفح باشد.

گذرگاه مرزی رفح بین غزه و مصر، تنها گذرگاهی که مردم می توانند از طریق آن وارد و خارج شوند، پس از آنکه نیروهای اسرائیلی در اوایل ماه گذشته در جریان عملیات خود در این شهر آن را تصرف کردند، بسته شد. مصر از بازگشایی گذرگاه مرزی خود تا زمانی که بخش غزه به کنترل فلسطین بازگردانده شود، خودداری می کند.

شش تن از کودکان اوایل این هفته از بیمارستان الاهلی شهر غزه به بیمارستان ناصر منتقل شدند. پنج نفر از آنها سرطان بدخیم و یک نفر از سندرم متابولیک رنج می برد. این تخلیه توسط سازمان بهداشت جهانی سازماندهی شده بود که نمی توان فوراً برای اظهار نظر در ارتباط با آن تماس گرفت.

ساکنان شهر غزه به دلیل بمباران شدید فرار می کنند

اورشلیم – ارتش اسرائیل دستور تخلیه جدیدی از محله‌های شهر غزه را صادر کرده است که در اوایل جنگ به شدت بمباران شده و عمدتاً تخلیه شده‌اند. آخرین دستورات در مورد شیجایه و محله های دیگری اعمال می شود که ساکنان آن روز پنجشنبه از بمباران های شدید خبر دادند.

اولین واکنش‌دهنده‌های دفاع مدنی غزه، بخشی از دولت تحت رهبری حماس، گفتند که حملات هوایی به پنج خانه اصابت کرد و حداقل سه نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند. گفته می‌شود که نیروهای امدادی همچنان در حال جستجوی آوار برای یافتن بازماندگان هستند.

شهر غزه در هفته های اولیه جنگ که با حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل در 7 اکتبر آغاز شد، به شدت بمباران شد. اسرائیل در همان ماه دستور تخلیه کل شمال نوار غزه از جمله بزرگترین شهر این منطقه را صادر کرد. صدها هزار نفر در شمال باقی مانده اند، حتی اگر نیروهای اسرائیلی آن را محاصره کرده و تا حد زیادی منزوی کرده اند.

ساکنان شیجایه ویدئویی را در یک گروه خبری به اشتراک گذاشتند که نشان می‌دهد بسیاری از مردم در حالی که وسایل خود را در آغوش دارند، با پای پیاده از محله فرار می‌کنند. آنها گفتند که چندین خانواده در اثر جنگ منزوی شده اند.

وزارت بهداشت غزه که قربانیان درگیری را ردیابی می کند، اظهار نظر فوری نکرده است.

حمله کشتی در دریای سرخ احتمالا توسط شورشیان حوثی یمن

دبی، امارات متحده عربی – یک شرکت امنیتی خصوصی اعلام کرد: کشتی‌ای که روز پنجشنبه از دریای سرخ عبور می‌کرد، در حمله‌ای که گمان می‌رود توسط شورشیان حوثی یمن انجام شده باشد، هدف قرار گرفت. این آخرین حمله در کمپین ضد کشتیرانی مرتبط با جنگ بین اسرائیل و حماس است.

شرکت امنیتی خصوصی آمبری گفت که کشتی از طریق رادیو در سواحل شهر بندری حدیده تحت کنترل شورشیان گزارش داد که مورد اصابت قرار گرفته است. امبری افزود که یک کشتی جنگی در منطقه در حال پاسخ به این حمله بود.

مشخص نیست که آیا کسی در حمله به کشتی مجروح شده است یا اینکه آیا کشتی آسیب دیده است. نه ارتش بریتانیا و نه ارتش آمریکا بلافاصله این حمله را گزارش نکردند.

حوثی ها بلافاصله مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفتند. با این حال، ممکن است ساعت ها یا حتی روزها طول بکشد تا آنها حملات خود را بپذیرند.

یک سرباز اسرائیلی در حمله به کرانه باختری کشته و 16 نفر زخمی شدند

تل آویو، اسرائیل – ارتش اسرائیل اعلام کرد که در عملیات نظامی شبانه در کرانه باختری، یک سرباز کشته و 16 تن دیگر زخمی شدند. روز پنج‌شنبه، یک دستگاه انفجاری در منطقه شهر جنین در شمال منفجر شد، جایی که در سال‌های اخیر حملات و تیراندازی‌های مکرری با شبه‌نظامیان صورت گرفته است.

هنوز گزارشی از تلفات فلسطینی ها منتشر نشده است. اسرائیل می گوید از زمان حمله حماس در 7 اکتبر که جرقه جنگ در غزه را آغاز کرد، بیش از 4000 فلسطینی را در کرانه باختری دستگیر کرده است، از جمله حدود 1750 فلسطینی مظنون به عضویت در حماس.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، از زمان آغاز جنگ اخیر میان اسرائیل و حماس در کرانه باختری، بیش از 550 فلسطینی بر اثر تیراندازی اسرائیل کشته شده اند. بیشتر آنها در حملات اسرائیل و تظاهرات خشونت آمیز جان خود را از دست دادند، اما کشته شدگان همچنین شامل تماشاچیان و فلسطینیانی هستند که در حملات شهرک نشینان یهودی کشته شدند. اسرائیل کرانه باختری، غزه و بیت المقدس شرقی را در جنگ خاورمیانه در سال 1967 تصرف کرد. فلسطینی ها هر سه منطقه را برای کشور آینده خود می خواهند.

ارتش اسرائیل عکس هایی را منتشر کرد که مدعی است ثابت می کند کارمند خیریه کشته شده یک ستیزه جو بوده است

اورشلیم – ارتش اسرائیل عکس‌هایی را منتشر کرد که مدعی است نشان می‌دهد یک کارگر از گروه امدادرسانی پزشکان بدون مرز با لباس نظامی در گردهمایی شبه‌نظامیان غزه.

ارتش می گوید فادی الوادیه که در اوایل این هفته در یک حمله هوایی کشته شد، یکی از مقامات کلیدی گروه جهاد اسلامی بود و در برنامه موشکی آن شرکت داشت.

پزشکان بدون مرز که با نام اختصاری فرانسوی MSF شناخته می‌شود، به درخواست توضیح درباره عکس‌ها که اواخر روز چهارشنبه منتشر شد، پاسخ ندادند. این سازمان امدادی قبلا گفته بود که هیچ نشانه ای از ستیزه جو بودن او ندارد.

عکس‌های منتشر شده توسط ارتش ظاهراً دیدار الودیه با شبه‌نظامیان جهاد اسلامی را نشان می‌دهد که یونیفورم نظامی پوشیده‌اند، اما احراز هویت مستقل امکان‌پذیر نبود.

سرهنگ دوم ناداو شوشانی، سخنگوی ارتش اسرائیل که این عکس ها را بدون ارائه هیچ مدرکی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

شوشانی گفت: «الودیه از موقعیت خود در یک سازمان بشردوستانه برای پیشبرد عملیات تروریستی استفاده کرد.

پزشکان بدون مرز گفتند که الوادیه، پزشک و فیزیوتراپیست، بین سال های 2018 تا 2022 قبل از از سرگیری کار برای این موسسه خیریه در طول جنگ، برای این سازمان کار می کرد. گفته می شود که او روز سه شنبه در حالی که با دوچرخه به محل کار خود می رفت کشته شد.

این گروه گفت که او ششمین همدست خود بود که از 7 اکتبر در غزه کشته شد و مرگ آنها را “غیرقابل قبول” خواند.

زمانی که از متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه در روز چهارشنبه در مورد ادعاهای رقیب پرسیده شد، گفت که ایالات متحده فوراً در موقعیتی برای حل و فصل آنها نیست.

شاخه‌های مسلح حماس، جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مبارز فلسطینی محرمانه را حفظ می‌کنند و جنگجویان به ندرت خود را به‌دلیل ترس از هدف قرار گرفتن توسط اسرائیل معرفی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید