تیراندازی، بی قانونی و غارتگران مانع از توزیع کمک ها در نوار غزه می شود


لارناکا، قبرس (AP) – یک مقام امدادی ایالات متحده گفت که هزاران تن غذا، دارو و کمک های دیگر که در ساحل غزه جنگ زده انباشته شده است به دلیل وضعیت وخیم امنیتی و بی قانونی در زمین به دست نیازمندان نمی رسد. چهار شنبه.

داگ استروپ از آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده می‌گوید رانندگان کامیون در تیراندازی متقابل گرفتار می‌شوند یا بارهای آنها توسط گروه‌های غارتگر “باند مانند” مصادره می‌شود.

استروپس به آسوشیتدپرس گفت که احساس استیصال فلسطینیان عادی با این واقعیت که غزه یک منطقه جنگی فعال است و “احساس عمومی بی قانونی” در این کشور وجود دارد، تشدید می شود.

این مقام USAID افزود: آنچه در حال حاضر واقعاً گم شده است، امنیت “ضروری برای کار کارگران بشردوستانه” است.

این اظهارات آخرین مورد در زمان انتقاد بین المللی از اقدامات اسرائیل علیه حماس است، زیرا غزه از گرسنگی شدید و گسترده رنج می برد. جنگ هشت ماهه تا حد زیادی جریان غذا، دارو و تدارکات اولیه غزه را مختل کرده است و مردم آنجا را کاملاً به کمک وابسته کرده است.

این جنگ با حمله حماس در 7 اکتبر آغاز شد که در آن شبه نظامیان وارد جنوب اسرائیل شدند و حدود 1200 نفر را کشتند و حدود 250 نفر را گروگان گرفتند. به گفته وزارت بهداشت غزه که در شمارش بین جنگجویان و غیرنظامیان تفاوتی قائل نیست، از آن زمان، حملات زمینی و بمباران اسرائیل در غزه بیش از 37600 کشته برجای گذاشته است.

بیش از 80 درصد از 2.3 میلیون نفر ساکن این منطقه آواره شده اند. فلسطینی‌ها در نوار غزه به شدت به کمک‌های سازمان ملل متکی هستند، کمک‌هایی که پس از گسترش حملات اسرائیل به رفح، جنوبی‌ترین شهر غزه، در اوایل ماه مه، بسته شدن یک گذرگاه زمینی کلیدی و کاهش تحویل از سوی دیگر، به صورت قطره‌ای به این کمک‌ها رسید.

در همین حال، آژانس مواد غذایی سازمان ملل متحد تحویل کمک‌ها از یک اسکله ساخت ایالات متحده در سواحل غزه را به دلایل امنیتی پس از اینکه ارتش اسرائیل ظاهراً از این منطقه برای نجات گروگان‌ها در 8 ژوئن استفاده کرد، به حالت تعلیق درآورده است.

استروپس گفت که برنامه جهانی غذا در حال حاضر در حال ارزیابی امنیت در اطراف منطقه ساحلی است تا تحویل ها “بسیار زود” از سر گرفته شود.

از 25 ژوئن، کشتی ها نزدیک به 7000 تن (7716 تن آمریکا) کمک های بشردوستانه را از کشور جزیره ای قبرس در دریای مدیترانه از طریق اسکله به غزه رسانده اند – اما تاکنون تنها 1000 تن (1102 تن آمریکا) به فلسطینی ها رسیده است. او گفت که بقیه در یک ساحل در کنار اسکله ذخیره می شود.

او افزود که صحنه‌هایی از مردم ناامید که هر آنچه را که می‌توانند از کامیون‌ها می‌گیرند و گزارش‌های مربوط به “فعالیت باندگونه” که در آن غارت “سازماندهی شده و سیستماتیک” شده است، تلاش‌های امدادی را تضعیف می‌کند.

با این حال، کمک های بریتانیا، امارات متحده عربی و سایر کشورهای اروپایی همچنان از بندر لارناکا قبرس به اسکله در غزه منتقل می شود.

روز چهارشنبه، کشتی نیروی دریایی آمریکا ام وی کیپ ترینیتی با صدها پالت لوازم کمکی بارگیری شد. کامیون ها از اسکنرهایی عبور کردند که توسط مقامات گمرک قبرس و اسرائیل بررسی شده بود. مقامات نظامی آمریکا گفته اند که تاکنون هیچ گونه کالای قاچاق در این محموله کشف نشده است.

ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن روز چهارشنبه در جریان سفر به آتن هشدار داد که 96 درصد از ساکنان غزه “از شرایطی رنج می برند که از منظر بشردوستانه غیرقابل قبول است.”

در قبرس، کنستانتینوس کومبوس، وزیر امور خارجه، مشکلات کریدور دریایی را تصدیق کرد – یک “مگا پروژه” پیچیده از لارناکا در سراسر دریای مدیترانه تا اسکله غزه که قبلاً هرگز در هیچ جای دیگری در این مقیاس انجام نشده بود.

کومبوس به خبرنگاران گفت: «هیچ جایگزینی وجود ندارد، انفعال یا انفعال در چنین شرایطی یک گزینه نیست.

جولی فیشر سفیر ایالات متحده در قبرس گفت که این اسکله به دلیل نیاز فوری به رساندن غذا و دارو به غزه ساخته شده است.

فیشر پس از گفتگو با کومبوس گفت: «فقط در ماه گذشته، کمک‌هایی که از این کریدور دریایی می‌گذرد به یک میلیون فلسطینی در غزه رسیده است». “بی شک چالش هایی در این میان وجود دارد. اما ما همچنین می دانیم که تفاوت ایجاد می کند. ما می دانیم که می توانیم کارهای بیشتری انجام دهیم.»

___

تدورا تونگاس، تهیه کننده ارشد ویدئوی آسوشیتدپرس در آتن، در این گزارش مشارکت داشت.

___

پوشش AP از جنگ در غزه را در https://apnews.com/hub/israel-hamas-war دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید