پادشاه بریتانیا چارلز سوم. از امپراتور و امپراتور ژاپن استقبال می کند


لندن (AP) – شاه چارلز سوم از امپراتور و امپراتور ژاپن در یک سفر دولتی که از روز سه شنبه آغاز شد و با شکوه و عظمت فراوان انجام شد، استقبال کرد زیرا بریتانیا به دنبال تقویت نقش خود به عنوان تأثیرگذارترین کشور اروپایی در منطقه هند و اقیانوس آرام است.

امپراتور ناروهیتو و امپراطور ماساکو در ضیافتی که توسط پادشاه برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند، تاج گلی را در کلیسای وست مینستر می‌گذارند و از یکی از مؤسسات تحقیقاتی پیشرو در بیوپزشکی بریتانیا بازدید می‌کنند. اما امپراتور سفر خود را در این هفته با بازدید از سایتی با اهمیت ویژه آغاز کرد: سد تیمز.

دروازه‌های جمع‌شونده سیل در تیمز هدف آشکاری برای خانواده سلطنتی به نظر می‌رسید که مدت‌هاست به آبراهی که از قلب لندن می‌گذرد علاقه‌مند بوده است. ناروهیتو حدود 40 سال پیش به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه آکسفورد، تجارت رودخانه ای قرن 18 را مطالعه کرد.

اطلاعات بیشتر در مورد خانواده سلطنتی بریتانیا

او در خاطرات خود، تیمز و من، این علاقه و علاقه به بریتانیا و مردم آن را توصیف کرد. به امپراتور آینده این فرصت داده شد تا زندگی خارج از دیوارهای کاخ را تجربه کند، از جمله اتو کردن خود، رفتن به بانک و رفتن به بار خزیدن.

استقبال تشریفاتی روز سه شنبه گرم بود. چارلز و ناروهیتو که سال‌ها همدیگر را می‌شناختند، روی صندلی عقب ماشین نشستند و مانند دوستان قدیمی با هم گپ زدند.

ماساکو به دلیل حساسیت به موی اسب، ماسکی را در کالسکه خود زده بود.

در زمان تغییرات بالقوه بی ثبات کننده سیاسی جهانی، هر دو کشور به یکدیگر به عنوان منبع ثبات و اطمینان متقابل نگاه می کنند.

جان نیلسون رایت، رئیس برنامه ژاپن و کره در مرکز ژئوپلیتیک در دانشگاه کمبریج گفت: ما برای مدت طولانی رابطه نزدیکی با هم داشتیم. اما… این دیدار کنونی بیانگر پیوندهای شخصی محبت بین دو خانواده سلطنتی و شاید مهمتر از همه، اهمیت ژئوپلیتیکی این رابطه است.

دیدگاهتان را بنویسید