فرانسه گروه های راست افراطی و اسلامی رادیکال را پیش از دو قطبی شدن انتخابات ممنوع می کند


پاریس (AP) – دولت فرانسه روز چهارشنبه دستور انحلال گروه های راست افراطی و مسلمان رادیکال را صادر کرد، چهار روز قبل از برگزاری دور اول انتخابات مهم پارلمانی که می تواند شاهد افزایش حمایت از افراط گرایان سیاسی باشد.

انتخابات زودهنگام ملی که توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور میانه رو طرفدار کسب و کار برگزار شد، کشور را وارد یک کارزار عجولانه و پر هرج و مرج کرده است. مهاجرت، سن بازنشستگی و مالیات فرانسه به‌عنوان موارد کلیدی مورد مناقشه قرار گرفتند، زیرا نخست‌وزیر و دو رقیب احتمالی پست او عصر سه‌شنبه یک مناظره تلویزیونی برگزار کردند.

جرالد دارونین وزیر کشور روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت دستور انحلال چند گروه راست افراطی و “اسلامگرای رادیکال” را صادر کرده است. چندین فرمان که تعطیلی را اعلام می کند، خطر خشونت را ذکر کرده است.

گروه‌هایی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند عبارتند از GUD، گروهی که به خشونت و یهودستیزی معروف است و اعضای آن در گذشته از رهبر سیاسی راست افراطی مارین لوپن حمایت کرده‌اند.

حزب لوپن در همه نظرسنجی‌ها پیش از انتخابات 30 ژوئن و 7 ژوئیه در دو دور پیش است، در حالی که ائتلاف میانه‌روی ماکرون بسیار عقب است. با این حال، به دلیل سیستم پیچیده انتخاباتی دو لایه و ائتلاف های سیاسی احتمالی، نتیجه بسیار نامشخص است.

در مناظره تلویزیونی، جوردن باردلا، رئیس جمهور جوان و مشتاق Rassemblement National، پیشنهاد خود را برای لغو مراقبت های بهداشتی رایگان برای خارجی ها و تشدید قوانین برای اخذ تابعیت فرانسه تجدید کرد.

اما پیشنهاد او برای ممانعت از دسترسی افراد دارای تابعیت دوگانه به برخی مشاغل «استراتژیک» در خدمات ملکی، به ویژه خشم نخست وزیر گابریل عطال را برانگیخت. این پیشنهاد اهداف واقعی حزبی را آشکار می کند که مدت هاست با بیگانه هراسی و نژادپرستی همراه بوده است.

آتال گفت: «پیامی که شما ارسال می کنید این است که اگر ما تابعیت دوگانه داریم، نیمه شهروند هستیم و فرانسوی واقعی نیستیم.

عطال پیشنهاد کرد که هدف واقعی این اقدام افراد دارای تابعیت دوگانه در مناصب عالی نیستند. او گفت که باردلا یک نماینده فرانسوی-روسی در پارلمان اروپا دارد که مسئول مسائل امنیتی و دفاعی در کمیته روابط خارجی است.

باردلا بسیاری از مواضع تندرو حزب را ملایم کرده است و خود را در بحث بر سر یک موضوع کلیدی دیگر شرمنده می بیند: سن بازنشستگی. اصلاحات بحث برانگیز ماکرون در سال گذشته سن بازنشستگی را از 62 به 64 سال افزایش داد و ماه ها اعتراضات را برانگیخت و دولت وی را تضعیف کرد.

Rassemblement National از ایده کاهش سن بازنشستگی به 62 سال حمایت می کند. با این حال، باردلا گفت پس از آن باید 42 سال کار کرده باشید تا واجد شرایط دریافت مستمری کامل شوید. در واقع، این سن بازنشستگی را برای کسانی که تازه در بیست سالگی شروع به کار می کنند، افزایش می دهد.

پس از اشغال نازی ها در جنگ جهانی دوم، این اولین باری است که فرانسه توانسته یک دولت راست افراطی را انتخاب کند. احزاب اپوزیسیون در هر دو طرف طیف سیاسی در تلاش برای تشکیل ائتلاف و نامزدهای میدانی هستند.

ماکرون در اوایل ماه جاری پس از شکست سخت حزبش از راست افراطی در انتخابات پارلمان اروپا، این انتخابات را برگزار کرد.

اریک بومپارد از لا فرانس اینستینکت، بخشی از ائتلاف جدید احزاب چپ‌گرا نیز به شدت از برنامه اقتصادی باردلا و پیشنهاد او برای افزایش مالیات افراد زیر 30 سال انتقاد کرد.

بومپارد به نقل از اقتصاددانان گفت که برنامه Rassemblement National به ثروتمندتر شدن ثروتمندان به هزینه 30 درصد فقیرترین جمعیت کمک می کند، در حالی که آتال باردلا 28 ساله را متهم کرد که شخصاً از این اقدام سود می برد.

“چرا یک کارگر 31 ساله باید مالیات بپردازد در حالی که یک مشاور یا تاجر 29 ساله پرداخت را متوقف می کند؟”

دیدگاهتان را بنویسید