زنده: جدیدترین | شبه نظامیان متحد ایران مسئولیت حمله به شهر بندری ایلات اسرائیل را بر عهده گرفتند


یک سازمان تحت حمایت ایران به نام مقاومت اسلامی در عراق مسئولیت حمله روز چهارشنبه به شهر بندری ایلات در جنوب اسرائیل را بر عهده گرفت. این شبه نظامیان با شورشیان حوثی یمن متحد هستند که مظنون به حمله به یک کشتی در بامداد چهارشنبه در خلیج عدن هستند. ترافیک حمل و نقل در این مسیر که برای بازارهای آسیا، خاورمیانه و اروپا مهم است، به شدت کاهش یافته است. حوثی ها انتظار دارند که این کارزار تا زمانی که جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه ادامه دارد ادامه یابد.

انتقادهای بین المللی از اقدامات اسرائیل علیه حماس در حالی افزایش می یابد که فلسطینی ها از گرسنگی شدید و گسترده رنج می برند. جنگ هشت ماهه تا حد زیادی جریان غذا، دارو و تدارکات اولیه غزه را مختل کرده است و مردم آنجا را کاملاً به کمک وابسته کرده است. دادگاه عالی سازمان ملل به این نتیجه رسید که “خطر قابل قبول نسل کشی” در غزه وجود دارد – اتهامی که اسرائیل به شدت آن را رد می کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را متهم کرد که می‌خواهد درگیری‌ها در غزه را به لبنان گسترش دهد. نتانیاهو روز یکشنبه گفت که مرحله کنونی جنگ علیه حماس در غزه در حال پایان است. این زمینه را برای اسرائیل فراهم می کند تا نیروهای بیشتری را برای مقابله با حزب الله لبنان به مرزهای شمالی اعزام کند.

اسرائیل جنگ در نوار غزه را پس از حمله حماس در 7 اکتبر آغاز کرد که در آن ستیزه جویان وارد جنوب اسرائیل شدند و حدود 1200 نفر – عمدتا غیرنظامی – را کشتند و حدود 250 نفر را ربودند.

وزارت بهداشت غزه گفت که از آن زمان، حملات زمینی و بمباران اسرائیل بیش از 37600 نفر را در غزه کشته است. هنگام شمارش تعداد، تفاوتی بین جنگجویان و غیرنظامیان قائل نمی شود.

درحال حاضر:

– یک مرد فلسطینی مورد اصابت گلوله قرار گرفت، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به یک جیپ ارتش اسرائیل بسته شد. ارتش می گوید که او هیچ تهدیدی نداشته است.

– ارتش ایالات متحده پروژه اسکله در غزه را به عنوان بخشی از تلاش دیگری برای رساندن کمک به خبرنگاران نشان می دهد.

– شکایت اسرائیل می گوید که یک آژانس سازمان ملل با پرداخت دلار به کارمندان در نوار غزه به حماس کمک می کند.

– حمله مشکوک حوثی ها یک کشتی را در خلیج عدن هدف قرار داد، در حالی که موردی که عراق مسئولیت آن را بر عهده گرفت، ایلات را هدف قرار داد.

– سازمان ملل به اسرائیل می گوید در صورت عدم بهبود امنیت، تلاش های کمک رسانی به نوار غزه را متوقف خواهد کرد.

– پوشش AP از جنگ در غزه را در https://apnews.com/hub/israel-hamas-war دنبال کنید.

در اینجا آخرین اطلاعات است:

رئیس جمهور ترکیه، نتانیاهو اسرائیل را به تلاش برای گسترش جنگ در نوار غزه به لبنان متهم کرد.

آنکارا، ترکیه (AP) – رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را به تلاش برای گسترش درگیری در نوار غزه به لبنان متهم کرد. به نظر او، این اقدام منجر به یک “فاجعه بزرگ” خواهد شد.

اردوغان روز چهارشنبه در یک سخنرانی در برابر قانونگذاران حزب حاکم خود گفت ترکیه در کنار لبنان خواهد ایستاد و از دیگر کشورهای منطقه نیز خواست تا با این کشور خاورمیانه همبستگی نشان دهند.

اردوغان مدعی شد: اسرائیل که غزه را ویران کرد، اکنون لبنان را هدف گرفته است. برنامه‌های نتانیاهو برای گسترش جنگ به منطقه با رضایت غرب منجر به یک فاجعه بزرگ خواهد شد.»

ما نمی توانیم این اجازه را بدهیم. ترکیه در کنار مردم و دولت برادر لبنان می ایستد و ما از دیگر کشورهای منطقه می خواهیم در همبستگی با لبنان بایستند.

بزرگترین صندوق بازنشستگی نروژ در حال اخراج یک شرکت تگزاسی است که می گوید ممکن است در نقض حقوق بشر در کرانه باختری و نوار غزه نقش داشته باشد.

کپنهاگ، دانمارک – بزرگترین صندوق بازنشستگی نروژ روز چهارشنبه گفت که به دلیل خطراتی که این شرکت مستقر در ایروینگ، تگزاس در نقض حقوق بشر و نقض قوانین بین‌المللی در کرانه باختری و نوار غزه نقش دارد، شرکت کاترپیلار را از سبد سرمایه‌گذاری خود حذف خواهد کرد. میتوانست.

کیران عزیز، تحلیلگر ارشد KLP مستقر در اسلو، در بیانیه‌ای گفت: «کاترپیلار مدت‌هاست که بولدوزرها و سایر تجهیزات مورد استفاده برای تخریب خانه‌ها و زیرساخت‌های فلسطینی را برای ایجاد شهرک‌های اسرائیلی فراهم کرده است».

او گفت همچنین ادعاهایی مبنی بر استفاده ارتش اسرائیل از تجهیزات کاترپیلار پس از حمله حماس در 7 اکتبر در غزه وجود دارد.

عزیز گفت: «از آنجایی که شرکت نمی تواند به ما اطمینان دهد که در این زمینه اقدامی انجام می دهد، ما تصمیم گرفتیم که شرکت را از سرمایه گذاری حذف کنیم. شرکت کاترپیلار در ژوئن 2024 از سرمایه گذاری خارج شد.

حمله مظنون حوثی ها یک کشتی را در خلیج عدن هدف قرار داد، در حالی که عراق مدعی شد که حمله ایلات را هدف قرار داده است.

دبی، امارات متحده عربی – مقامات گفتند که در اوایل صبح چهارشنبه، حملات مشکوک شورشیان حوثی یمن یک کشتی را در خلیج عدن هدف قرار دادند، در حالی که حمله دیگری که شبه نظامیان عراقی متحد با شورشیان مسئولیت آن را بر عهده گرفتند، شهر بندری ایلات در جنوب اسرائیل را هدف گرفت.

این حملات پس از عقب نشینی ناو یو اس اس دوایت دی. آیزنهاور پس از یک استقرار هشت ماهه انجام می شود که در آن ناو هواپیمابر پاسخ آمریکا به حملات حوثی ها را رهبری می کرد. این حملات ترافیک حمل و نقل در مسیرهای مهم برای بازارهای آسیا، خاورمیانه و اروپا را به شدت محدود کرده است. حوثی ها انتظار دارند که این کارزار تا زمانی که جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه ادامه دارد ادامه یابد.

در همین حال، حوثی‌ها با اتهاماتی مبنی بر ربودن هواپیماهای حامل زائران از مراسم حج در میان تشدید اختلافات اقتصادی بین شورشیان و دولت تبعیدی کشور مواجه شده‌اند.

حوثی ها پیش از این با پهپاد و موشک به ایلات حمله کرده بودند. با این حال، یک سازمان تحت حمایت ایران به نام مقاومت اسلامی در عراق مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. این گروه اخیراً عملیات مشترک خود را در آنچه که خود و حوثی‌ها آن را جنگ بین اسرائیل و حماس توصیف می‌کنند، آغاز کرده است.

حوثی‌ها فوراً اعتبار حمله کشتی را ادعا نکردند، اما ممکن است ساعت‌ها یا حتی روزها بگذرد تا شورشیان حملات خود را تأیید کنند.

جمهوری خواهان کنگره می گویند حل مسئله کمک های بشردوستانه به غزه به نفع اسرائیل است.

واشنگتن – جمهوری خواهان کنگره تمایلی به انتقاد علنی از اسرائیل و نحوه مدیریت آن در جنگ بین اسرائیل و حماس ندارند. اما زمانی که یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز سه‌شنبه با یک جمهوری‌خواه ارشد در کاپیتول هیل ملاقات کرد، به او گفته شد که حل و فصل مسئله کمک‌های بشردوستانه که ماه‌ها جنگ را با مشکل مواجه کرده است، به نفع ارتش اسرائیل است.

مایکل مک کال، رئیس مجلس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، گفت: “توصیه من (به گالانت) این بود که به هدف نظامی خود در اسرع وقت دست یابید تا بتوانید بر امور بشردوستانه تمرکز کنید تا بتوانیم وارد این روند صلح شویم.” نمایندگان روز سه شنبه به AP گفتند. این یک بیانیه عمومی نادر است که منعکس کننده فضای سیاسی در حال تغییر برای گالانت و نخست وزیر بنیامین نتانیاهو است که در ماه ژوئیه در کنگره ای که به طور فزاینده ای از هم جدا شده سخنرانی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید