سه ایده در برابر گرما و افرادی که آنها را اجرا کردند


اپلیکیشنی برای کمک به مردم برای رهایی از گرما.

یک بیمه نامه کوچک که هنگام افزایش دما به نفع زنان شاغل است.

قوانین محلی برای کمک به کارگران فضای باز برای دریافت آب و سایه در روزهای گرم.

از آنجایی که نادیده گرفتن گرمای خطرناک غیرممکن می شود، نوآوری های عملی در سراسر جهان برای محافظت از افرادی که بیشتر در معرض خطرات این گرما هستند در حال ظهور است. آنچه قابل توجه است این است که این تلاش ها به فناوری های آزمایش نشده نیاز ندارند. در عوض، آنها مبتنی بر ایده هایی هستند که عملی هستند و از قبل مشخص شده اند که کار می کنند.

آنها بینشی را در مورد نیاز به سازگاری با خطرات جدید گرمای شدید ارائه می دهند. این موارد در هفته‌های اخیر مشخص شده است، با تعداد بی‌شماری از زائران، گردشگران و کارکنان انتخاباتی که هنوز در سراسر جهان جان خود را از دست می‌دهند و در ایالات متحده تعداد مراجعات به اورژانس برای شکایات مربوط به گرما در حال افزایش است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی هواشناسی (WMO)، در حال حاضر تعداد افرادی که در اثر گرما جان خود را از دست می دهند بیشتر از هر خطر شدید آب و هوایی دیگر است. بنابراین این سازمان خواستار بسیاری از «محصولات و خدمات آب و هوایی متناسب» برای محافظت از سلامت مردم، از جمله ابزارهای آسان برای یافتن کمک است.

یک برنامه برای آن وجود دارد

ایفیگنیا کرامیتسوگلو یک فیزیکدان اتمسفر متخصص در داده های سنجش از دور است. او از دور به دنیا نگاه می کند.

با این حال، بسیاری از کارهای آنها به هیچ وجه از راه دور انجام نمی شود. Keramitsoglou رهبری تیمی را برعهده داشت که یک برنامه تلفن همراه را توسعه دادند که اطلاعاتی را در زمان واقعی در مورد چگونگی خونسردی به کاربران ارائه می دهد.

موقعیت مکانی خود را در Extrema Global وارد کنید تا دمای بیرون، کیفیت هوا و سطوح خطر گرما با کد رنگی نمایش داده شود. نقشه ای از مکان هایی برای خنک شدن ایجاد می شود: پارک ها، استخرهای شنا، فواره ها و ساختمان های عمومی دارای تهویه مطبوع مانند کتابخانه ها. به برنامه بگویید به کجا می خواهید بروید – برای مثال از یک آپارتمان به یک موزه – و سه گزینه ارائه می دهد: سریع ترین مسیر، جالب ترین مسیر، و جالب ترین مسیر با مناطق استراحت.

این عصاره ای از انبوهی از داده های مفید است که Keramitsoglou، مدیر تحقیقات رصدخانه ملی در آتن، یونان، می دانست که آنجا وجود دارد اما در مکان مفیدی جمع آوری نشده است: داده های آب و هوا، نقشه درختان، مکان استخرهای شنای شهری.

او در مصاحبه اخیر خود گفت: “چه راهی بهتر از این که همه این اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهیم؟” انگیزه من این بود که چیزهایی را به مردم ارائه دهم که می‌دانم وجود دارند تا این اطلاعات مفید باشد و جان انسان‌ها را نجات دهد.»

یونان چندین سال است که تحت تأثیر گرما و آتش سوزی جنگل ها قرار گرفته است. در این ماه، دمای هوا به بالای 38 درجه سانتیگراد افزایش یافت و چندین گردشگر در سراسر کشور جان باختند که گمان می رود به دلایل گرما جان خود را از دست داده اند. در آتن، مقامات به دلیل احتیاط، آکروپولیس، یک آهنربای توریستی را بستند.

اولین نسخه Extrema Global در سال 2018 در آتن عرضه شد. این برنامه اکنون به پاریس، میلان و روتردام (هلند) گسترش یافته است. شهرهای دیگر نیز اپلیکیشن های مشابهی تولید کرده اند. ملبورن (استرالیا) برنامه ای دارد که مسیرهای سایه دار را برای کوهنوردان و دوچرخه سواران ترسیم می کند و بارسلون (اسپانیا) یک برنامه تلفن همراه دارد که از فواره های شهر نقشه برداری می کند.

بیمه کوچک، تاثیر بزرگ

هانسا اهیر، مادربزرگ 55 ساله دو فرزند، قبل از طلوع آفتاب سر کار می رود تا از غرق شدن شهرش در زباله های خودش جلوگیری کند.

اکنون یک برنامه بیمه کوچک آنها را از غرق شدن در بدهی محافظت می کند.

اهیر در میان کوه‌های زباله در شهر تاریخی احمدآباد هند حفاری می‌کند و هر چیزی را که می‌توان بازیافت کرد – بطری‌های نوشابه، قوطی‌های گوجه‌فرنگی، شیشه‌های شیشه‌ای – جمع‌آوری می‌کند و سپس آن‌ها را به خانه می‌کشاند، جایی که تمیز، طبقه‌بندی و فروخته می‌شود. او به طور متوسط ​​200 روپیه در روز، حدود 2.40 دلار درآمد دارد.

او می گوید که از ماه مارس، گرمای شدید درآمد او را به نصف کاهش داده است. صبح برای کار خیلی گرم بود. دستانش از جوش قرمز شده است. هیچ شیر عمومی برای پر کردن بطری آب شما وجود ندارد. او بیمار بود.

چیزی که او را نگه می دارد یک برنامه بیمه کوچک جدید است که به عنوان یک شبکه ایمنی در روزهای گرمای خطرناک عمل می کند. انجمن زنان خوداشتغال، سازمانی متشکل از 2.9 میلیون زن که اهیر 20 سال پیش به آن ملحق شد، به او پیشنهاد شده است. بیمه نامه برای آنها 200 روپیه برای یک سال هزینه دارد.

“من بسیار شگفت زده شدم. من هرگز در مورد بیمه ای نشنیده بودم که ناتوانی من برای کار در گرما را پوشش دهد.» این هفته اهیر تلفنی گفت. فکر کردم، بیایید آن را امتحان کنیم. این فقط دستمزد یک روز است.»

این فقط به این دلیل نبود که یک محصول بیمه در دسترس بود، بلکه به این دلیل بود که از سازمانی بود که او به آن اعتماد داشت.

ایده این شرکت بیمه کوچک توسط کتی باگمن مک‌لئود، کارشناس امور مالی آب و هوای آمریکایی، که رهبری یک گروه غیرانتفاعی به نام Climate Resilience for All را بر عهده دارد، به گروه زنان ارائه شد. او 250000 دلار جمع آوری کرد تا هزینه جوایز را پوشش دهد. گروه زنان این برنامه را به عنوان یک برنامه آزمایشی در سال 2023 راه اندازی کرد. امسال، 50000 عضو ثبت نام کردند – فروشندگان بازار، کشاورزان معیشتی و بازیافت‌کنندگان زباله مانند اهیر.

باگمن مک‌لئود می‌گوید برای زنان، خرج کردن پول خود در این بیمه کاملاً جدید «یک جهش ایمان» است. او گفت که با توجه به خطرات، بسیاری از این جهش های ایمان ضروری است. «ما تازه یاد می‌گیریم که چگونه با گرما کنار بیاییم. این واقعیت جدیدی است که همه با آن روبرو هستند.»

این برنامه به این صورت عمل می کند: وقتی دما به سطوح خطرناک می رسد، اهیر هشدارهایی را در تلفن همراه خود دریافت می کند. هنگامی که دما به این آستانه می رسد، پرداخت های بیمه آغاز می شود.

در ماه می، زمانی که حداکثر دمای شهر برای سه روز متوالی به 40 درجه سانتیگراد رسید، اهیر مبلغ 400 روپیه از حساب بانکی خود برداشت کرد. از آن برای خرید دارو و غذا استفاده می کرد. در ژوئن، زمانی که حداکثر دمای روزانه به 46 درجه سانتیگراد افزایش یافت، او 750 روپیه دیگر دریافت کرد. کرایه خانه را اینگونه پرداخت کرد.

یک حق قانونی برای سایه

مانند بسیاری از فرزندان کشاورزان، ادگار فرانکز قبل از مدرسه راهنمایی شروع به کمک به والدین خود در مزارع کرد. در اوایل تابستان برداشت مارچوبه در شرق واشنگتن، در اواخر تابستان توت فرنگی در غرب واشنگتن بود، و در سپتامبر ما به تگزاس بازگشتیم تا به مدرسه برویم.

اکنون 44 ساله، فرانک به نسل جدیدی از خانواده‌های کشاورز کمک می‌کند تا با خطر جدیدی سازگار شوند: دمای شدید، گاهی اوقات همراه با دود آتش‌سوزی که بر فراز مزارع آویزان است.

فرانک کارگران مزرعه را سازماندهی کرد تا از ایالت واشنگتن بخواهد قوانین جدیدی را برای محافظت از سلامت کارگران مزرعه اتخاذ کند. وقتی دمای هوا به 80 درجه فارنهایت می رسد، کارگران مزرعه طبق قانون حق دارند سایه، آب و استراحت با حقوق دریافت کنند.

واشنگتن یکی از تنها پنج ایالت این کشور است که از کارگران در فضای باز محافظت می کند. در مقابل، مقررات مشابهی در تگزاس و فلوریدا لغو شده است. در آنجا، قوانین ایالتی اکنون قوانین محلی را که به کارگران در فضای باز اجازه نوشیدن و استراحت اجباری در روزهای بسیار گرم را می داد، ممنوع می کند.

واشنگتن یکی از تنها پنج ایالت این کشور است که مقرراتی برای محافظت از کارگران در فضای باز دارد.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی کار، 2.4 میلیارد کارگر در سراسر جهان که در خارج از منزل در کشاورزی و ساخت و ساز کار می کنند بیشتر در معرض خطر استرس گرما هستند.

مقررات ایمنی گرمایی واشنگتن برای اولین بار در سال 2008 وضع شد، اما محدودیت قدیمی 32 درجه سانتیگراد برای محافظت از کارگران در فضای باز کافی نبود. کارگران مزرعه در مقابل دفاتر وزارت کار ایالتی تظاهرات کردند. چندین گروه کارگری و مدنی، از جمله Familias Unidas por la Justicia، اتحادیه ای که فرانک در آن کار می کند، درخواست هایی را به مقامات ایالتی ارسال کردند.

قوانین اضطراری فعلی با آستانه پایین در نهایت در سال 2023 تصویب شد. «مردم هنوز با قوانین آشنا نیستند. آنها تقریباً کاملاً جدید هستند.

رامون 39 ساله خطرات گرما را می داند. بیش از 20 سال پیش، دمای بالا باعث تشدید خشکسالی طولانی مدت در زادگاه او، اوآخاکا، مکزیک شد. همسایگان او برای کشت ذرت تلاش می کردند. چاه ها خشک شد هیچ کار دیگری در این نزدیکی وجود نداشت، بنابراین رامون شهر را ترک کرد و به کالیفرنیا، سپس اورگان و در نهایت مزارع توت واشنگتن رفت.

فرانکز می گوید از زمانی که او نوجوانی در مزارع بود، تابستان ها تغییر کرده است. خیلی بدتر است. واقعاً نشان می دهد.» شما فقط می توانید گرما را احساس کنید، حتی اگر 27 درجه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید