10 مقصد نوظهور غذاخوری که ارزش سفر کردن را دارند


مثل خوردن یک بشقاب سوشی خوشمزه است: بعد از یک تعطیلات شگفت انگیز، همیشه چیزهای بیشتری می خواهید. اما اگر می‌خواهید چنین دنیای بزرگی را کشف کنید – و زمان کمی برای انجام آن دارید، سفر بعدی خود را کجا باید رزرو کنید؟

امسال زمان آن فرا رسیده است که به جوانه های چشایی خود اجازه دهید صحبت کنند. در ادامه بخوانید تا بدانید چرا غذاخوری‌ها از سراسر جهان به این مقاصد آینده‌دار هجوم می‌آورند. چند مورد از این مکان ها را بازدید کرده اید؟

1. تفلیس، گرجستان

تفلیس سنگفرش شده، پایتخت گرجستان، غرق در تاریخ است – و وقتی شهر را ترک می کنید، غرق غذاهای لذیذ گرجی می شوید. در اینجا می‌توانید هنر خوردن خینکالی، کوفته‌های پیچ‌خورده پر از گوشت و آب گوشت را بیاموزید یا از گوجه‌فرنگی و خیار ترد همراه با یکی از پنیرهای گرجستان لذت ببرید. هر کاری که می کنید، فراموش نکنید که قبل از خداحافظی، خاچاپوری، یک غذای قایق مانند که به طور سنتی با پنیر و تخم مرغ پر می شود، امتحان کنید.

2. اواکساکا، مکزیک

اگر می‌خواهید خوب غذا بخورید، از اواکساکا دیدن کنید: از فروشندگان خیابانی گرفته تا رستوران‌های درجه یک، این شهر چیزهای زیادی برای ارائه دارد. حتماً حداقل یکی از سس های فلفلی غلیظ هفت مول Oaxaca را امتحان کنید که می تواند چندین روز طول بکشد تا آماده شود. سپس برخی از منحصر به فردترین غذاهای Oaxaca را امتحان کنید، از جمله huitlacoche، قارچ ذرت شبیه به قارچ، و chapulines، یک میان وعده ترد ساخته شده از ملخ سرخ شده.

همه چیز را با Tejate بشویید، نوشیدنی غلیظی که از ذرت بو داده و کاکائو درست می شود. و برای دسر، حتما از پالتاها، بستنی‌های یخی ساخته شده از میوه‌های تازه استفاده کنید.

3. مدلین، کلمبیا

از Medellin دیدن کنید و متوجه خواهید شد که چرا غذاهای کلمبیایی ارزش رزرو آن پرواز را دارد. در مدلین، روز شما با بونوئلوها آغاز می‌شود، توپ‌های خمیر سرخ‌شده که بهتر است با یک فنجان شکلات داغ یا قهوه بخار پز شده لذت ببرید. روز را به دیدن مناظر بگذرانید و در عین حال امپاناداهای زیادی را می بلعید.

در پایان روز، خود را با Bandeja Paisa، یک غذای سنتی با طیف وسیعی از مواد تشکیل دهید. Chorizo، یک تخم مرغ سرخ شده، چنار، چیچارون، آرپا، آووکادو، گوشت گاو، برنج و لوبیا با هم سرو می شوند تا یک وعده غذایی مقوی درست کنند که درست بعد از یک روز طولانی سفر است.

4. لیوبلیانا، اسلوونی

پیاده‌روی در اسلوونی با کوه‌های پوشیده از برف، آبشارهای پنهان و دریاچه‌های بکر به شما پاداش می‌دهد – و بهتر از همه، می‌توانید هر روز را با یک خورش سنتی دلچسب به پایان برسانید. و اگر پیاده روی مورد علاقه شما نیست، می توانید همه این غذاها و بیشتر را در لیوبلیانای جذاب امتحان کنید.

Obara، Golaž و Pohorski Pisker تنها تعدادی از خورش‌های دلچسب و خوش‌طعم هستند که در انتظار خیس شدن با یک قرص نان خرد شده هستند. برای دسر، پوتیکا، یک کیک شیرین و جشن را از دست ندهید که می توان آن را با گردوی آسیاب شده، دانه خشخاش یا حتی نوتلا پر کرد.

5. هاوانا، کوبا

هیچ سفری به هاوانا بدون امتحان ropa vieja کامل نخواهد بود، یک غذای استیک خرد شده لطیف که در سس گوجه فرنگی با فلفل و پیاز پخته شده و اغلب با برنج و چنار سرو می شود. این غذا نمونه کاملی از این است که چرا غذاهای کوبایی مورد علاقه بسیاری هستند.

Ropa Vieja خود را با یکی از بسیاری از کوکتل‌های نمادین کوبایی، مانند Mojito – یک کوکتل کلاسیک هاوانا، جفت کنید. می‌توانید هم در Doña Eutemia، که اخیراً به عنوان یکی از بهترین رستوران‌ها نام‌گذاری شده است، و هم یکی از رستوران‌های «هوانای قدیمی» که توسط CultureTrip انتخاب شده، لذت ببرید.

6. کیپ تاون، آفریقای جنوبی

آیا به کیپ تاون سفر می کنید؟ فرصت سفارش گتسبی را از دست ندهید، یک ساندویچ بزرگ با سیب زمینی سرخ شده، گوشت و سبزیجات. اگر هنوز جا دارید، بوئورورس را امتحان کنید، یک سوسیس چرخ کرده مارپیچی شکل که بهتر است با یک لیوان آبجو میل کنید.

و آیا بعد از این همه سیری؟ اگر کسی را دیدید که کوکسیستر را در راه خانه می فروشد، سخت نخواهد بود که هوس دسر را افزایش دهید. این شیرینی های خمیر سرخ شده چسبناک و شیرین به سادگی غیر قابل مقاومت هستند.

7. بولونیا، ایتالیا

در بولونیا می‌توانید از برخی از محبوب‌ترین نمونه‌های غذاهای ایتالیایی در بافت فرهنگی اصلی خود لذت ببرید. tagliatelle al ragù را امتحان کنید و دیگر هرگز به اسپاگتی بولونیز به همان شکل نگاه نخواهید کرد. و این همه چیز نیست: لازانیا ورد، تورتلینی و گرامینا تنها سه غذای ماکارونی دیگر هستند که هیچ بازدیدکننده ای از بولونیا نباید آنها را از دست بدهد. خوش اشتها!

8. تل آویو، اسرائیل

قبل از اینکه به گشت و گذار در تل آویو بروید، روز خود را با شاکشوکا شروع کنید، یک غذای تخم مرغ آب پز در خورش گوجه فرنگی تند و فلفل که با جعفری و پنیر فتا پاشیده شده است. با گرم شدن روز، با یک خوراکی شیرین از Anita Gelato خود را خنک کنید – اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که وقتی انواع حلوا در دسترس است به آنجا بروید، ممکن است یک پیمانه به اتاق هتل خود برگردید.

حوالی غروب آفتاب، برای صرف شام در The Old Man and the Sea، یک رستوران افسانه ای غذاهای دریایی مشرف به مدیترانه، به یافا بروید. شما می توانید نزدیک به دوجین سالاد مختلف کوچک همراه با شام را میل کنید: راهی عالی برای امتحان هوموس، تاهینی، ترشی و دیگر غذاهای کلاسیک خاورمیانه.

9. اوزاکا، ژاپن

اگر هوس خوردن غذاهای خیابانی دارید، به اوزاکا بروید تا ببینید چرا این شهر ارزش لقب «آشپزخانه ملت» را دارد. در آنجا، می‌توانید در مناطق Dotonbori، Shinsekai، و Kitashinchi غذا بخورید و از غذاهای مورد علاقه مانند تاکویاکی – توپ‌های خمیر ماهی مرکب سرخ شده – و کوشیکاتسو یا سیخ‌های گوشت سرخ شده و سبزیجات استفاده کنید. هشدار دهید: سال‌ها به این خوراکی‌های سرخ‌شده خوشمزه فکر می‌کنید.

10. پورتو، پرتغال

چه به دنبال یک ناهار رضایت بخش باشید تا در یک بعد از ظهر شدید مزه شراب بندری به شما کمک کند، چه نیاز مبرمی به درمان خماری دارید، یا فقط کنجکاو هستید و می خواهید بدانید که مجلل ترین ساندویچ چیست. در جهان – فرانسینیا شما را ناامید نخواهد کرد.

این ساندویچ که اصالتاً اهل پورتو است، معمولاً از چندین گوشت مختلف – سوسیس، لینگویچا، استیک و ژامبون تشکیل شده است و در سس غذاهای دریایی تند و پنیر ذوب شده سرو می شود. و برای اینکه همه چیز زیاد نشود، روی آن را با یک تخم مرغ سرخ کرده و با سیب زمینی سرخ کرده سرو می کنیم.

افکار نهایی

آیا هنوز شکم شما غرغر می کند؟ غذاهای ذکر شده در این مقاله فقط طعمی از خلاقیت های نوآورانه بسیاری از غذاهای محلی است که می توانید در هر یک از این مقاصد انتظار داشته باشید. بنابراین اگر تشنه چیزهای بیشتری هستید، هنگام برنامه ریزی سفر بعدی خود از این مقاصد غافل نشوید – زیرا گاهی اوقات هیچ راهی بهتر از این نیست که بتوانید پیش نویس استعاری خود را جمع کنید و در آن شیرجه بزنید.

کریستن وود یک عکاس، نویسنده، جهانگرد و نویسنده وبلاگ Foodventures Abroad است، جایی که غذا و سفر با هم ادغام می شوند. او همچنین نویسنده کتاب آشپزی خانواده گیاهی، کتاب آشپزی سس داغ تخمیری و کتاب آشپزی با سس داغ برای مبتدیان است. کارهای او در نشریات مختلف آنلاین و چاپی از جمله Tasting Table، Forbes، Martha Stewart، NBC و غیره منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید