انتظار می رود که ایالات متحده برای جلوگیری از حملات روسیه، مهمات 150 میلیون دلاری دیگر را به اوکراین ارسال کند


واشنگتن (AP) – انتظار می رود ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کند که 150 میلیون دلار دیگر مهمات مورد نیاز اوکراین را تامین می کند. دو مقام آمریکایی گفتند، روسیه قبلا اوکراین را به استفاده از مهمات آمریکایی برای انجام حملات در داخل روسیه یا مناطق تحت اشغال روسیه متهم کرده بود.

روسیه روز دوشنبه سفیر آمریکا را در اعتراض به استفاده ادعایی از موشک های پیشرفته ساخت آمریکا در حمله اوکراین به کریمه در روز یکشنبه که بر اساس گزارش ها چهار کشته و بیش از 150 زخمی برجای گذاشت، احضار کرد.

کریمه که روسیه در سال 2014 از اوکراین تصرف کرد، مدت‌هاست که از سوی متحدان غربی اوکراین به عنوان یک هدف قانونی تلقی می‌شود. اکثر جهان این را غیرقانونی رد کردند.

با این حال، پنتاگون هفته گذشته اعلام کرد که ارتش اوکراین اکنون مجاز است از موشک‌های دوربرد تهیه شده توسط ایالات متحده برای حمله به اهدافی در روسیه برای دفاع از خود استفاده کند. از آغاز جنگ، ایالات متحده، از ترس تشدید بیشتر درگیری، سیاست منع اوکراین را از استفاده از سلاح‌هایی که برای حمله به اهدافی در خاک روسیه فراهم کرده بود، دنبال کرده بود.

ادامه جریان مهمات آمریکایی از انبارهای موجود برای کمک به نیروهای اوکراینی برای دفع حملات فزاینده روسیه در نظر گرفته شده است.

انتظار می رود تحویل آتی حاوی مهمات برای سیستم موشکی توپخانه بسیار متحرک HIMARS باشد. این سامانه می‌تواند موشک‌های دوربرد سامانه موشکی تاکتیکی ATACMS را شلیک کند که به گفته روسیه می‌تواند حملات تلافی‌جویانه را آغاز کند و درگیری را تشدید کند. یکی از مقامات آمریکایی گفت که نمی تواند بررسی کند که آیا این بسته کمکی شامل مهمات ATACMS است یا خیر، اما گفت که این کمک ها حاوی مهمات خوشه ای نیست.

این مقامات به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند تا جزئیاتی را که علنی نشده است فاش کنند.

این بسته همچنین شامل سلاح های ضد تانک، اسلحه های کوچک و نارنجک و همچنین گلوله های توپ 155 میلی متری و 105 میلی متری است.

دیدگاهتان را بنویسید