اتحادیه اروپا ناوگان ارواح LNG روسیه را به عنوان بخشی از دور جدید تحریم ها علیه اوکراین هدف قرار داده است.


بروکسل (AP) – اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم های جدیدی را علیه روسیه به دلیل جنگ این کشور با اوکراین وضع کرد. این تحریم‌ها ناوگان نفتکش‌های سایه‌دار مسکو که گاز طبیعی مایع را در سراسر اروپا حمل می‌کنند و همچنین چندین شرکت را هدف قرار می‌دهد.

در بیانیه ای که در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا منتشر شد، آمده است که این اتحادیه “انتقال گاز طبیعی مایع روسیه را به خاک اتحادیه اروپا به منظور عملیات انتقال به کشورهای ثالث ممنوع خواهد کرد.”

اتحادیه اروپا تخمین می زند که حدود 4 تا 6 میلیارد متر مکعب گاز مایع روسیه در سال گذشته از طریق بنادر اتحادیه اروپا به کشورهای ثالث ارسال شده است. روسیه مظنون به راه اندازی “ناوگان ارواح” برای فرار از تحریم ها و حفظ درآمدهای انرژی برای تامین مالی جنگ است.

اقدامات مربوط به انتقال کشتی به کشتی و کشتی به ساحل و همچنین عملیات انتقال است. آنها همچنین شامل سرکوب صادرات مجدد LNG از طریق اتحادیه اروپا به کشورهای ثالث و همچنین ممنوعیت سرمایه گذاری های جدید برای کمک به روسیه برای تکمیل پروژه های LNG در حال انجام هستند.

در مجموع، 61 نهاد جدید – اغلب شرکت ها، بانک ها، آژانس ها و سایر سازمان ها – به فهرست اتحادیه اروپا اضافه شدند، از جمله برخی در چین، ترکیه و امارات متحده عربی. بسیاری از آنها متهم به دور زدن تحریم های اتحادیه اروپا یا تامین تجهیزات حساس به روسیه هستند.

حدود 50 مقام دولتی دیگر نیز تحت تأثیر مسدود شدن دارایی ها و ممنوعیت سفر قرار دارند. بیش از 1700 نفر در لیست اتحادیه اروپا شامل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه و همچنین تعداد زیادی از نمایندگان مجلس و چندین الیگارشی هستند.

بیش از 400 شرکتی که تاکنون تحت تأثیر قرار گرفته اند شامل شرکت های نظامی، هوانوردی، کشتی سازی و مهندسی مکانیک، گروه مزدور واگنر، احزاب سیاسی و بانک ها هستند. دارایی های بانک مرکزی روسیه به ارزش حدود 210 میلیارد یورو (225 میلیارد دلار) در اتحادیه اروپا بلوکه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید