یک توریست از نیومکزیکو توسط یک فیل در زامبیا کشته شد


به گفته کمیسر پلیس که این حادثه را بررسی کرد، یک گردشگر از نیومکزیکو در زامبیا در اثر حمله یک فیل به او کشته شد. او دومین توریستی است که در سال جاری توسط یک فیل در این کشور جنوب آفریقا مورد حمله مرگبار قرار گرفت.

زن کشته شده، جولیانا جی. لتورنو 64 ساله از آلبوکرکی، به تازگی از آبشار ویکتوریا، یک آبشار 350 فوتی (106 متری) در مرز زامبیا و زیمبابوه بازدید کرده بود و روز چهارشنبه زمانی که گروه در حال بازگشت به هتل خود بود. ، که با او همسفر بود، در جاده با گله فیل برخورد کرد.

آکسنسیو داکا، کمیسر پلیس استان جنوبی زامبیا، روز شنبه در یک مصاحبه تلفنی گفت که او و دیگران برای تماشای حیوانات از وسیله نقلیه خود پیاده شدند.

داکا گفت: «آنها برای تماشای فیل ها توقف کردند و متأسفانه یکی از آنها در حالی که آنجا ایستاده بودند و تماشا می کردند به سمت آنها حرکت کرد.

داکا گفت که لتورنو به کلینیک در پارک ملی Mosi-oa-Tunya، در نزدیکی لیوینگستون، زامبیا منتقل شد، جایی که در بدو ورود اعلام شد که مرده است. در بیانیه پلیس آمده است که جراحات او شامل جراحات عمیق در تیغه شانه راست و پیشانی، شکستگی مچ پای چپ و قفسه سینه کمی له شده است.

هیچ آسیب دیگری در برخورد با فیل گزارش نشده است.

برادر لتورنو روز شنبه گفت که از جزئیات این حادثه اطلاعی ندارد و از مصاحبه خودداری کرد. با سایر بستگان ارتباط برقرار نشد.

به گزارش رسانه ها، مارس گذشته، یک زن آمریکایی 79 ساله در پارک ملی کافو در منطقه مرکزی در غرب زامبیا در حال سافاری بود که یک فیل به خودروی گروه تور حمله کرد.

با این حال، کارشناسان می گویند، برخورد با فیل ها به ندرت منجر به مرگ انسان می شود.

نیکیل ادوانی، مدیر اجرایی صندوق جهانی حیات وحش، یک سازمان غیرانتفاعی که از حفاظت از محیط زیست و طبیعت حمایت می کند، در مورد دو حادثه ای که به طور متوالی اتفاق افتاد، گفت: «این واقعاً یک تصادف عجیب است. “احتمالاً این فقط نوعی تصادف از شرایط ناگوار است که منجر به این شده است.”

وزارت امور خارجه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که میلیون‌ها آمریکایی سالانه به مناطقی سفر می‌کنند که در آن حیات وحش وجود دارد و به ندرت پیش می‌آید که بازدیدکنندگان مورد حمله فیل‌ها و دیگر حیات‌وحش در زامبیا قرار بگیرند.

مرگ لتورنو اولین بار توسط شرکت پخش ملی زامبیا گزارش شد. گزارش، یک کانال خبری تحت کنترل دولت است. این پخش کننده گفت که در میان بدترین خشکسالی این کشور در چهار دهه اخیر، برخورد انسان و حیات وحش در لیوینگستون، شهری که این حادثه در آن رخ داد، افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است که شرایط آب و هوایی کمبود مواد غذایی را در زامبیا که یکی از بالاترین نرخ های سوء تغذیه را در جنوب صحرای آفریقا دارد تشدید می کند و حیات وحش را برای جستجوی غذا و آب به زیستگاه های انسانی سوق می دهد.

گردشگری در ذخایر بازی، که حدود یک سوم زامبیا را پوشش می‌دهد، و همچنین در دریاچه‌ها و رودخانه‌های متعدد و دره‌های سرسبز، سهم مهمی در اقتصاد ملی دارد.

جویس پول، یکی از بنیانگذاران و یکی از مدیران ElephantVoices، یک سازمان غیرانتفاعی که رفتار فیل ها را مطالعه می کند، گفت که گردشگران زمانی که از فیل ها فاصله می گیرند، ایمن تر هستند. او افزود که گاهی اوقات ممکن است «فرهنگ تهاجم» وجود داشته باشد که از تاریخ فیل‌های یک منطقه نشات می‌گیرد، مانند پارک ملی گورونگوسا در موزامبیک، که شاهد دهه‌ها جنگ و شکار غیرقانونی در قرن بیستم بود.

پول درباره تحقیقات خود از گورونگوسا گفت: «فیل ها به روش خاصی به وسایل نقلیه واکنش نشان می دادند. او خاطرنشان کرد: «این رفتار سپس توسط فیل‌های جوان‌تر مشاهده شد، توسط فیل‌های جوان‌تر تقلید شد و از طریق خانواده‌ها منتقل شد، بنابراین، چندین بحران شکار غیرقانونی در زامبیا رخ داده است.»

پول گفت که برای ایمنی بازدیدکنندگان، “پیدا کردن یک شرکت معتبر و رانندگانی که فقط برای گرفتن بهترین عکس در اطراف مسابقه نمی دهند” مهم است.

کارشناسان توصیه می کنند که بازدیدکنندگان مناطق بیابانی نیز باید مراقب باشند و فقط از راه دور حیوانات را تحسین کنند.

ادوانی گفت: «همانند همه حیوانات وحشی، اگر فاصله ایمن را رعایت کنید، سعی نمی‌کنند مزاحم شما شوند یا با شما ارتباط برقرار کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید