ایالات متحده به تدریج بازرسی های آووکادو را در ایالت جنگ زده مکزیک از سر می گیرد


مکزیکو سیتی (AP) – کن سالازار، سفیر ایالات متحده روز جمعه، یک هفته پس از تعلیق آنها به دلیل حمله به بازرسان، اعلام کرد که بازرسی های دولت ایالات متحده از آووکادو و انبه در ایالت میچوآکان مکزیک به تدریج از سر گرفته می شود.

سالازار در بیانیه‌ای گفت: بازرسان وزارت کشاورزی ایالات متحده «به دنبال حملات اخیر علیه کارخانه‌های بسته‌بندی به تدریج به کار خود باز خواهند گشت». با این حال، قبل از اینکه بتوانیم عملیات کامل را آغاز کنیم، باید از ایمنی آنها بیشتر اطمینان حاصل کنیم.

در واقع، برای اطمینان از آن باید کارهای بیشتری انجام شود [agriculture] بازرسان امن هستند و می توانند بازرسی ها را از سر بگیرند و موانع تجارت آووکادو و انبه را از میچوآکان به ایالات متحده از بین ببرند.

سالازار در اوایل این هفته گفت، آخر هفته گذشته، دو کارمند وزارت کشاورزی آمریکا در میچوآکان مورد حمله قرار گرفتند و به طور موقت توسط مهاجمان بازداشت شدند. این امر باعث شد که ایالات متحده بازرسی ها را در بزرگترین ایالت تولید کننده آووکادو مکزیک متوقف کند.

کارمندان برای خدمات بازرسی سلامت حیوانات و گیاهان وزارت کشاورزی ایالات متحده کار می کنند. از آنجایی که آووکادو در ایالات متحده نیز رشد می کند، بازرسان آمریکایی در مکزیک کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که آووکادوی صادراتی حامل بیماری هایی نیست که می تواند به محصولات ایالات متحده آسیب برساند.

اوایل این هفته، آلفردو رامیرز بدولا، فرماندار میچوآکان، گفت که بازرسان در 14 ژوئن در اعتراضی توسط ساکنان آرانزا، در غرب میچوآکان متوقف شدند.

او وضعیت را کم اهمیت جلوه داد و مدعی شد که بازرسان هرگز در خطر نبودند. او گفت که روز بعد با سفارت ایالات متحده تماس گرفت و نیروهای امنیتی ایالتی از ایمنی تولید کنندگان و بسته بندی های آووکادو در ایالت اطمینان حاصل خواهند کرد.

بسیاری از کشاورزان آووکادو در میچوآکان گزارش می‌دهند که باندهای مواد مخدر آنها یا اعضای خانواده‌شان را تهدید به آدم ربایی یا مرگ در صورت عدم پرداخت پول حفاظتی می‌کنند که گاهی اوقات هزاران دلار در هر جریب ارزش دارد.

همچنین گزارش‌هایی از جنایات سازمان‌یافته وجود دارد که تلاش می‌کنند آووکادویی را که در سایر ایالت‌ها بدون مجوز صادرات رشد می‌کنند، وارد کنند و آنها را از بازرسی‌های ایالات متحده خارج کنند.

در فوریه 2022، پس از دریافت پیام تهدیدآمیز یک بازرس ایمنی صنعتی ایالات متحده در میچوآکان، دولت ایالات متحده بازرسی از آووکادوی مکزیکی را «تا اطلاع ثانوی» به حالت تعلیق درآورد. توقف پس از حدود یک هفته برداشته شد.

اواخر همان سال، جالیسکو دومین ایالت مکزیک شد که مجاز به صادرات آووکادو به ایالات متحده بود.

تعلیق مجدد بازرسی‌ها، محموله‌های آووکادو مکزیکی به ایالات متحده را مسدود نکرده است، زیرا جالیسکو اکنون صادرکننده است و بسیاری از آووکادوهای میچوآکان در حال ترانزیت هستند.

سالازار ابراز خوش بینی کرد که همه چیز در جهت مثبت پیش می رود، اما تا زمانی که بازرسان نتوانند بدون به خطر انداختن ایمنی آنها به کار خود بازگردند، راضی نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید