مقامات بهداشتی غزه می گویند حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه های خیمه ای در نزدیکی رفح دست کم 25 کشته و 50 زخمی بر جای گذاشت.


دیرالبلاح، نوار غزه (AP) – نیروهای اسرائیلی روز جمعه اردوگاه‌های خیمه‌ای برای آوارگان فلسطینی در شمال رفح را گلوله باران کردند. به گفته وزارت بهداشت و نیروهای امدادی غزه، دست کم 25 نفر کشته و 50 نفر دیگر زخمی شدند. این آخرین حمله مرگبار در قلمرو کوچک فلسطینی بود که صدها هزار نفر در جنگ بین اسرائیل و حماس از آنجا گریختند.

به گفته احمد رضوان، سخنگوی نیروهای امداد و نجات دفاع مدنی در رفح، شاهدان به امدادگران از گلوله باران در دو نقطه در یک منطقه ساحلی پر از چادر گفتند. وزارت بهداشت تعداد کشته ها و زخمی های این حملات را اعلام کرد.

مکان‌های حملاتی که توسط دفاع مدنی مشخص شد، درست خارج از یک منطقه امنیتی تعیین‌شده توسط اسرائیل بود. ارتش اسرائیل گفت که در حال بررسی این حملات در مختصات گزارش شده است. اسرائیل قبلاً سایت‌هایی را در نزدیکی «منطقه بشردوستانه» در مواسی بمباران کرده است، منطقه‌ای روستایی در سواحل مدیترانه که در ماه‌های اخیر پر از چادرهای پر از چادر شده است.

این حملات در حالی انجام شد که اسرائیل به عملیات نظامی خود در رفح ادامه داد، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی از جنگ در مناطق دیگر نوار غزه پناه گرفته بودند. اکثر آنها اکنون از رفح گریخته‌اند، اما سازمان ملل می‌گوید هیچ مکانی در غزه امن نیست و وضعیت انسانی وخیم است و خانواده‌ها مجبورند در چادرها و آپارتمان‌های تنگ بدون غذا، آب یا مراقبت‌های پزشکی کافی زندگی کنند.

حملات روز جمعه کمتر از یک ماه پس از آن انجام شد که بمباران اسرائیل باعث آتش سوزی مرگبار در اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب نوار غزه شد. این حملات خشم گسترده‌ای را در سراسر جهان – از جمله برخی از نزدیک‌ترین متحدان اسرائیل – به دلیل گسترش تهاجم نظامی در رفح برانگیخت.

اسرائیل می گوید جنگجویان و زیرساخت های حماس را هدف قرار داده و تلاش می کند تلفات غیرنظامیان را به حداقل برساند. اسرائیل تعداد بالای تلفات غیرنظامیان را به ستیزه جویان نسبت می دهد و ادعا می کند که آنها در میان مردم فعالیت می کنند.

جنگ اسرائیل علیه حماس اکنون نه ماه است که ادامه دارد و انتقادهای بین المللی از عملیات تخریبی سیستماتیک اسرائیل در غزه که به قیمت جان بسیاری از غیرنظامیان تمام می شود، در حال افزایش است. دادگاه عالی سازمان ملل به این نتیجه رسید که “خطر قابل قبولی برای نسل کشی” در غزه وجود دارد – اتهامی که اسرائیل به شدت آن را رد می کند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که حملات و بمباران های زمینی اسرائیل بیش از 37100 نفر را در غزه کشته اند. هنگام شمارش تعداد، تفاوتی بین جنگجویان و غیرنظامیان قائل نمی شود.

اسرائیل جنگ را پس از حمله حماس در 7 اکتبر آغاز کرد که در آن شبه نظامیان وارد جنوب اسرائیل شدند و حدود 1200 نفر – اکثرا غیرنظامیان – را کشتند و حدود 250 نفر را ربودند.

دیدگاهتان را بنویسید