کایت‌سرفینگ، سریع‌ترین ورزش در بازی‌های المپیک تابستانی، اولین حضور خود را در بازی‌های پاریس انجام می‌دهد


سریع‌ترین ورزش در بازی‌های پاریس دارای چنان سرعت وحشی است که ورزشکاران ادعا می‌کنند امواج و باد را می‌نکند.

به اولین نمایش المپیک کایت سورفینگ خوش آمدید.

دانیلا موروز گفت: «نکته جالب این است که بسیار آرام است و بدون دست زدن به آن روی آب پرواز می کند.

مروز شش بار متوالی در این رشته ورزشی قهرمان جهان شده است. موج سواری روی یک تخته موج سواری انجام می شود که در بالا به یک بادبان چتر نجات متصل است و روی یک هیدروفویل باریک در پایین قرار دارد.

موروز، یک کالیفرنیایی 23 ساله که قصد دارد تیم قایقرانی ایالات متحده را برای اولین بار از سال 2008 به بالای سکوی المپیک برساند، گفت: «وقتی فویل شروع به سوت زدن می‌کند، می‌دانی که سریع پیش می‌روی».

اما وقتی فویل شروع به زمزمه کردن می کند، او می افزاید، آن وقت است که همه چیز واقعاً پیش می رود. کیترها می توانند به سرعت 80 کیلومتر در ساعت برسند و حتی سرعت دوچرخه سواران پیست را نیز در سایه قرار دهد.

این بدان معنی است که دو نقطه قوت معمولی ملوانان المپیک – توانایی ورزشی و تفکر تاکتیکی – در کمتر از 15 دقیقه مسابقه هیجان انگیز در فرمول کایت فشرده می شود.

لوریان نولو 25 ساله می‌گوید: «استراتژی فوق‌العاده به غریزه نزدیک است – شما یک یا دو ثانیه برای فکر کردن ندارید.

اطلاعات بیشتر در مورد بازی های المپیک در پاریس

نولوت به تازگی قهرمان مسابقات جهانی امسال شده است و اکنون به دنبال کسب مدال طلاست که بازی ها در خانه او در نزدیکی مارسی در جنوب فرانسه در پایان ژوئیه برگزار می شود. شهر بندری تاریخی به‌خاطر میسترال خشن‌اش معروف است که دریای مدیترانه را به چیزی که Nolot به عنوان «منطقه جنگی» توصیف می‌کند، تبدیل می‌کند.

کنترل فویل بسیار مهم است زیرا به شما امکان می دهد روی سطح آب سر بخورید. مکس مایدر، قهرمان مردان جهان از سنگاپور، آن را با اضافه کردن فرمان به خودرویی که قبلا فقط پدال داشت، مقایسه می‌کند.

ناگهان می‌توانید چرخ را بچرخانید و این فرصت‌های جدیدی را به وجود می‌آورد. مائدر 17 ساله که انتظار می رود در مسابقات بادبادک فرمول مردان صدرنشین شود، گفت: این بسیار رهایی بخش است، شما را جذب می کند.”

با این حال، با این آزادی خطری به وجود می‌آید و میدر دیگر مانند 6 سالگی که پدرش کایت‌برد را به او یاد داد، نسبت به کوه‌های تجهیزات حفاظتی «بی‌تاب» نیست.

او می گوید: «در سرعت 60 کیلومتر در ساعت، آب دیگر مایع نیست.

کیترهای حرفه ای باید از کلاه ایمنی، عینک، لباس مرطوب تقویت شده و جلیقه ضربه ای استفاده کنند. میرکو بابینی، رئیس انجمن بین‌المللی کایت‌بوردینگ، می‌گوید: آن‌ها برای انتخاب زاویه مناسب آموزش دیده‌اند تا از «درهم‌تنیدگی» و حوادثی که می‌تواند تنها ده متر جلوتر از آنها باشد – یا حدود یک ثانیه دورتر باشد، اجتناب کنند.

او به عنوان یک بادسواری حرفه ای سابق، 25 سال پیش زمانی که این ورزش هنوز در مراحل ابتدایی خود بود، شروع به «بازی کردن» با کایت موج سواری کرد. به سرعت به عنوان یک روش نسبتاً ارزان قایقرانی گسترش یافت و فقط به یک تخته، یک کوله پشتی و یک “ذهن بی خیال” نیاز داشت.

امروزه حدود 3.5 میلیون ورزشکار در سراسر جهان وجود دارد، و بازی های 2024، 40 نفر برتر از این معدود حرفه ای ها را به قابل مشاهده ترین پلتفرم این ورزش می آورد. بابینی گفت، آنها در حدود چهار مسابقه در روز بر فراز مدیترانه پرواز خواهند کرد و زمان پایان آن 11 دقیقه برای مسافتی حدود 10 کیلومتر (کمی بیش از 6 مایل) خواهد بود.

با استفاده از تنها قدرت پاهای خود برای گرفتن باد از طریق کابل ها و انتقال این نیرو به تخته برای رانش، به سرعتی می رسند که با برخی از مدرن ترین قایق های چند میلیون دلاری ساخته شده توسط چندین خدمه در مسابقات Races of the جام آمریکا یا SailGP را می توان به دست آورد یا به سختی از آن فراتر رفت.

موروز گفت: “شما آنقدر سریع می روید که باید به هر وزش باد و هر برآمدگی در آب توجه کنید.”

برای آنها، و همچنین برای Nolot و Maeder، آوردن این ورزش به صحنه المپیک به دلیل سابقه خانوادگی آنها یک هیجان شخصی است – چه آنها مانند نولوت در یک دهکده کوچک در یک ساعت فاصله از اسکله المپیک بزرگ شده باشند یا از یک پس زمینه جهانی تر

مائدر عمدتاً در یک استراحتگاه غواصی اندونزی با پدر سوئیسی و مادر سنگاپوری خود بزرگ شد، در حالی که والدین موروز که هر دو از چکسلواکی کمونیستی گریخته بودند، در حین موج سواری در شمال کالیفرنیا با هم آشنا شدند.

همه آنها قصد دارند در میان هواداران تشویق کننده در مارسی باشند.

من این چیز کوچک را خیلی سریع از میان آب می رانم و مردم لبخند می زنند. مائدر گفت: شما عمیقا احساس رضایت می کنید.

پیشگامان این ورزش امیدوارند که این اولین الهام بخش جوانان بیشتری باشد تا به کایت سواری بپردازند – درست مانند زمانی که موج سواری برای اولین بار در المپیک 1984 لس آنجلس ظاهر شد و Babini بلافاصله به آن علاقه مند شد.

من نمی توانم صبر کنم تا این اتفاق بعد از 8 آگوست در مارسی رخ دهد. کل جهان شکل واقعاً متفاوتی از قایقرانی را دیده است.»

___

بازی های المپیک تابستانی AP: https://apnews.com/hub/2024-paris-olympic-games

دیدگاهتان را بنویسید