پنتاگون: اوکراین می‌تواند برای دفاع از خود موشک‌های آمریکایی را به عمق روسیه شلیک کند


واشنگتن (AP) – پنتاگون اعلام کرد، ارتش اوکراین مجاز خواهد بود در صورتی که کی‌یف برای دفاع از خود اقدام کند، از موشک‌های با برد بلندتر تأمین‌شده توسط ایالات متحده برای حمله به اهدافی در روسیه فراتر از خطوط مقدم در نزدیکی خارکف استفاده کند.

رئیس جمهور جو بایدن در ابتدا محدودیت های استفاده اوکراین از مهمات تامین شده توسط ایالات متحده را کاهش داد و فرصت دیگری را برای محافظت بهتر از شهر خارکف در شرق اوکراین در برابر شلیک موشک های بی امان موشک های روسی به این کشور داد. از زمان شروع تهاجم روسیه در سال 2022، ایالات متحده به سیاست خود مبنی بر منع اوکراین از استفاده از تسلیحات ارائه شده برای حمله به اهداف در روسیه، از ترس تشدید بیشتر جنگ پایبند بود.

سرلشکر پت رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت که روسیه از داخل مرزهای خود به سمت اهداف اوکراین شلیک کرده و قلمرو خود را “منطقه امن” می داند.

رایدر روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «ما می‌بینیم که این نیروها چنین عملیات‌هایی را از آن سوی مرز انجام می‌دهند و به آنها توضیح دادیم که اوکراین حق دارد برای دفاع از خود حمله کند».

کاخ سفید همچنین روز پنجشنبه اعلام کرد که تحویل موشک‌های رهگیر به اوکراین را تسریع می‌کند و تحویل‌های برنامه‌ریزی شده برای سایر متحدان را منحرف می‌کند، زیرا واشنگتن برای مقابله با حملات فزاینده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین تلاش می‌کند.

ایالات متحده قبلاً یک جریان ثابت از رهگیرها را برای سیستم‌های دفاع هوایی خود از جمله باتری‌های موشک پاتریوت و سامانه‌های موشکی پیشرفته سطح به هوای ملی (NASAMS) به اوکراین ارسال کرده بود.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی به خبرنگاران گفت که از آنجایی که ارتش روسیه حملات موشکی و پهپادی خود را در آستانه زمستان امسال به شهرها و مراکز زیرساختی تسریع کرده است، به موارد بیشتری نیاز است. انتظار می رود که تحویل عجله شامل صدها موشک پاتریوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید