زنده: جدیدترین | اسکله ساخته شده توسط ایالات متحده در غزه پس از شکست دوباره به بهره برداری رسید


مقامات قبرسی روز پنجشنبه گفتند اسکله ارتش آمریکا در غزه پس از اینکه هفته گذشته برای دومین بار به دلیل مواج بودن دریا از جا کنده شد، دوباره به بهره برداری رسید.

این اسکله که برای رساندن کمک‌های بشردوستانه مانند برنامه جهانی غذای سازمان ملل به غزه استفاده می‌شود، از زمان ساخت خود دچار مشکلات متعددی شده است. فقط حدود یک هفته کار کرد تا اینکه در ماه مه توسط بادهای شدید منفجر شد. در ابتدای این ماه دوباره تخریب شد.

ارتش ایالات متحده هفته گذشته سد را تعطیل کرد تا از شکسته شدن مجدد آن جلوگیری کند، همانطور که در اواخر ماه گذشته در آب و هوای شدید این کار را انجام داد.

تئودوریس گوتسیس، سخنگوی وزارت خارجه قبرس، گفت که هر دو اسکله و سد غزه عملیاتی هستند. وی گفت در 40 روز گذشته، قبرس حدود 10000 تن کمک برای غزه را بررسی و در قایق ها بارگیری کرده است.

قبرس نقطه شروع یک کریدور دریایی به غزه است که کمک های لازم را به اسکله و گذرگاه ساخته شده توسط ایالات متحده حمل می کند.

به گفته وزارت بهداشت غزه، جنگ اسرائیل علیه حماس در غزه که اکنون در نهمین ماه خود قرار دارد، بیش از 37100 کشته برجای گذاشته است. جنگ تا حد زیادی تامین غذا، دارو و سایر تدارکات فلسطینی‌ها را که از گرسنگی گسترده رنج می‌برند، مختل کرده است.

اسرائیل جنگ را پس از حمله حماس در 7 اکتبر آغاز کرد که در آن شبه نظامیان وارد جنوب اسرائیل شدند و حدود 1200 نفر – اکثرا غیرنظامیان – را کشتند و حدود 250 نفر را ربودند.

درحال حاضر:

– سرنوشت آخرین پیشنهاد آتش بس به نتانیاهو و رهبر حماس در نوار غزه بستگی دارد.

– یک شکاف عمومی نادر بین رهبری سیاسی و نظامی اسرائیل بر سر نحوه انجام جنگ در غزه در حال ظهور است.

– رهبر گروه شبه نظامی حزب الله لبنان به دشمن سرسخت اسرائیل نسبت به جنگ بزرگتر هشدار می دهد.

– مقامات می گویند که صدها نفر به دلیل گرمای شدید در حج امسال در عربستان سعودی جان خود را از دست داده اند.

پوشش AP از جنگ در غزه را در https://apnews.com/hub/israel-hamas-war دنبال کنید.

در اینجا آخرین اطلاعات است:

اسکله برای تحویل کالاهای حیاتی به غزه دوباره فعال شد

نیکوزیا، قبرس (AP) – وزارت امور خارجه قبرس روز پنجشنبه اعلام کرد که اسکله ارتش آمریکا در غزه پس از اینکه هفته گذشته برای دومین بار به دلیل مواج بودن دریا از آب خارج شد، دوباره به بهره برداری رسید.

قبرس نقش کلیدی در فرود به عنوان یک ایستگاه امنیتی و بازرسی ایفا می کند که برای نظارت بر کمک های بین المللی به مقصد غزه راه اندازی می کند. هیچ تایید فوری از سوی ایالات متحده وجود ندارد.

تئودوریس گوتسیس، سخنگوی وزارت خارجه، گفت که هر دو اسکله و گذرگاه در غزه عملیاتی هستند. وی گفت در 40 روز گذشته، قبرس حدود 10000 تن کمک برای غزه را بررسی و در قایق ها بارگیری کرده است.

ارتش ایالات متحده هفته گذشته سد را تعطیل کرد تا از شکسته شدن مجدد آن جلوگیری کند، همانطور که در اواخر ماه گذشته در آب و هوای شدید این کار را انجام داد.

این اسکله که برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه استفاده می‌شود، از زمان ساخت خود دچار مشکلات متعددی شده است. فقط حدود یک هفته کار کرد تا اینکه در ماه مه توسط بادهای شدید پاره شد و دوباره در اوایل این ماه حذف شد.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل، یکی از آژانس های کمک رسانی اصلی که از این اسکله استفاده می کند، اوایل ماه جاری به دلیل نگرانی های امنیتی، توزیع کمک ها را از آنجا به حالت تعلیق درآورد. WFP نمی تواند فوراً برای اظهار نظر در مورد اینکه آیا توزیع را از سر می گیرد یا خیر تماس گرفت.

اتحادیه اروپا نسبت به تهدیدات حزب الله علیه قبرس هشدار داد

نیکوزیا، قبرس – سخنگوی شعبه اجرایی اتحادیه اروپا می گوید هرگونه تهدیدی برای قبرس به معنای تهدیدی برای 26 کشور دیگر اتحادیه اروپا است.

پیتر استانو روز پنجشنبه در پاسخ به سوالی درباره تهدید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله مبنی بر اینکه اگر این کشور جزیره‌ای به اسرائیل اجازه دهد از بنادر و فرودگاه‌هایش برای حمله به لبنان استفاده کند، قبرس به یک درگیری بزرگ‌تر کشیده خواهد شد، این اظهار نظر را بیان کرد.

استانو گفت که اتحادیه اروپا به طور کامل از قبرس حمایت می کند و این بلوک تجاری برای کاهش تنش ها با “تعدادی از شرکای منطقه از جمله لبنان و حزب الله” در تماس است.

قبرس در سال‌های اخیر روابط نزدیک‌تری با اسرائیل ایجاد کرده است که با کشف ذخایر گاز طبیعی زیر دریا در آب‌های بین دو همسایه تقویت شده است. قبرس میزبان تمرینات نظامی مشترک اسرائیل و قبرس بود اما در هیچ عملیات نظامی شرکت نداشت.

کنستانتینوس لتمبیوتیس، سخنگوی دولت قبرس، مجدداً تاکید کرد که هرگونه پیشنهادی مبنی بر اینکه قبرس می‌تواند در عملیات نظامی در لبنان – چه با زیرساخت‌ها و چه با قلمروش – مشارکت داشته باشد، «کاملاً بی‌اساس» است.

لتمبیوتیس بار دیگر تاکید کرد که این کشور جزیره ای “بخشی از مشکل نیست” بلکه “بخشی از راه حل” به لطف حضور دیپلماتیک خود در منطقه است.

حزب الله اعلام کرد سه جنگجو در حملات اسرائیل در لبنان کشته شدند

گروه شبه‌نظامی حزب‌الله اعلام کرد دست‌کم سه تن از جنگجویان آن در حملات روز چهارشنبه اسرائیل کشته شدند.

رسانه های دولتی لبنان از حملات متعدد اسرائیل در امتداد مرز و در منطقه ای در شمال شهر ساحلی صور در حدود 30 کیلومتری مرز خبر دادند. ارتش اسرائیل گفت دو پرتاب موشک حزب الله به چندین خودرو در شمال اسرائیل آسیب رساند.

این درگیری در حالی رخ داد که آموس هوخشتاین، مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز سه شنبه پس از دیدار با مقامات لبنانی به اسرائیل بازگشت. هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا وی در تلاش های خود برای جلوگیری از یک جنگ ویرانگر منطقه ای پیشرفتی داشته است یا خیر وجود ندارد.

کامل محنا، رئیس انجمن عامل، یک سازمان غیردولتی که خدمات بهداشتی را در لبنان ارائه می دهد، گفت که مرکز اصلی بهداشت این گروه در شهر خیام توسط گلوله باران اسرائیل مورد هدف قرار گرفت و آسیب دید.

تقریبا بلافاصله پس از شروع جنگ بین اسرائیل و حماس در 7 اکتبر، حزب الله حملات خود را به اسرائیل آغاز کرد. تبادل آتش تقریباً روزانه صورت می گرفت، اما بیشتر حملات به چند منطقه و بیشتر به منطقه مرزی محدود می شد.

اما درگیری ها در هفته های اخیر تشدید شده است و بیم آن می رود که درگیری ها به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود. ارتش اسرائیل اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرد که طرح‌های حمله به لبنان را «تأیید و تأیید» کرده است.

حملات اسرائیل بیش از 400 نفر را در لبنان کشته اند که بیشتر آنها از مبارزان حزب الله هستند.

دیدگاهتان را بنویسید