مرگ و میر، غرق شدن و ویرانی در اثر بارش باران شدید در آمریکای مرکزی. 3 کشته در گواتمالا


گواتمالا سیتی (AP) – مقامات روز سه‌شنبه اعلام کردند که سه مرد در گواتمالا در حالی غرق شدند که دو نفر از آنها تلاش می‌کردند به دیگری کمک کنند که می‌خواست از یک رودخانه عبور کند، زیرا باران شدید باعث مرگ و ویرانی در سراسر آمریکای مرکزی شد.

این سه کشته در روز دوشنبه آخرین مورد از یک رشته مرگ و میر ناشی از بارندگی شدید در این منطقه در روزهای اخیر بود. هفته گذشته در کشور همسایه السالوادور یازده نفر جان باختند. مدارس در هر دو کشور بسته شده اند و السالوادور پناهگاه های اضطراری را برای آوارگان باز کرده است.

دو سیستم آب و هوایی – یکی در سواحل اقیانوس آرام گواتمالا و دیگری در خلیج مکزیک – باران های شدیدی را به جنوب مکزیک و آمریکای مرکزی آورده است.

انتظار می رود این طوفان که در خلیج مکزیک در حال شکل گیری است، به اولین طوفان نامگذاری شده فصل تبدیل شود و روز چهارشنبه در شمال شرق مکزیک به ساحل بیاید.

هماهنگ کننده ملی کاهش بلایای طبیعی گواتمالا (CONRED) تایید کرد که این سه مرد در رودخانه پولولا در شهرداری جالپاتاگوا در جنوب گواتمالا در نزدیکی مرز با السالوادور غرق شدند.

ویدئویی از عصر دوشنبه مردی را نشان می‌دهد که سعی می‌کند از جریان رودخانه متورم فرار کند، در حالی که دو مرد برای نجات او به داخل پریدند. پدر یکی از این سه مرد به کمک آنها شتافت و از آنها خواست که برخلاف جریان آب شنا کنند. نیروی آب بی امان بود و این سه مرد در میان فریاد تماشاچیان غرق شدند.

بارندگی ها همچنین جاده ها را تخریب کرده و باعث جاری شدن سیل شده است.

رئیس جمهور گواتمالا، برناردو آروالو، روز سه شنبه بر تعمیر مهم ترین بزرگراه این کشور به اقیانوس آرام نظارت کرد. بارش شدید باران باعث ریزش بزرگراه شد.

السالوادور نیز به مبارزه با اثرات طوفان ادامه می دهد. وزیر کشور خوان کارلوس بیدگاین گفت که مقامات 125 پناهگاه اضطراری در سراسر کشور آماده کرده اند که 58 مورد از آنها فعال هستند. آنها از بیش از 1800 نفر محافظت کردند.

لوئیس آمایا، رئیس دفاع مدنی سالوادور گفت که یازده کشته در طی پنج روز باران شدید در سراسر کشور گزارش شده است. 69 خانه آسیب جزئی و سه خانه آسیب جدی دیده است. همچنین 150 رانش زمین، 300 درخت سقوط کرده و 233 جاده و بزرگراه تخریب شده به ثبت رسیده است.

پیش‌بینی آب و هوا از سوی وزارت محیط‌زیست و منابع طبیعی هشدار داد که باران‌های فصلی السالوادور و آمریکای مرکزی را در طول هفته تحت تأثیر قرار می‌دهد.

“سیستم و شرایط به افزایش شدید رطوبت در اقیانوس آرام به سمت قلمرو ما کمک می کند و بارندگی بسیار شدیدی را ایجاد می کند که بین مداوم و متناوب متغیر است. در این پیش‌بینی آمده است: انباشتگی عمده بارندگی در مناطق ساحلی و رشته‌کوه‌های آتشفشانی پیش‌بینی می‌شود.

___

مارکوس آلمان از سن سالوادور، السالوادور به این گزارش کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید