اوکراین مدعی است هواپیماهای بدون سرنشین این کشور به تاسیسات نفتی روسیه برخورد کرده و باعث آتش سوزی بزرگی شده است


کی‌یو، اوکراین (AP) – اوکراین روز سه‌شنبه مسئولیت حمله پهپادی شبانه به تأسیسات نفتی روسیه را بر عهده گرفت که در آخرین حمله دوربرد نیروهای کی‌یف به یک منطقه مرزی، آتش‌سوزی گسترده را برانگیخت.

اوکراین در ماه‌های اخیر حملات هوایی خود را در خاک روسیه افزایش داده و پالایشگاه‌ها و پایانه‌های نفتی را هدف قرار داده است تا سرعت ماشین جنگی کرملین را کاهش دهد. ارتش مسکو به شدت در امتداد خط مقدم در شرق اوکراین پیشروی می کند، جایی که کمبود نیرو و مهمات در سال سوم جنگ، مدافعان را آسیب پذیر کرده است.

این حمله در یک مخزن نفت در منطقه روستوف روسیه آتش گرفت. به گفته واسیلی گلوبف فرماندار روستوف، بیش از 200 آتش نشان در محل حادثه حضور داشتند.

به گفته وزارت اورژانس روسیه، این آتش سوزی مساحتی به وسعت 5000 متر مربع را فرا گرفته است، اما تلفات جانی نداشته است.

یک مقام اوکراینی که خواست نامش فاش نشود، گفت که این حمله یک عملیات ویژه توسط سرویس امنیتی اوکراین (SBU) بوده است. این مقام گفت: پهپادها دو انبار نفت روستوف حاوی 22 مخزن نفت را هدف قرار دادند.

تایید مستقل این ادعا ممکن نبود.

مقامات کیف معمولاً از اظهار نظر در مورد حملات به خاک روسیه خودداری می کنند، اگرچه گاهی اوقات به طور غیرمستقیم به آنها اشاره می کنند.

توسعه دهندگان پهپاد اوکراینی ماه هاست که برای افزایش برد تسلیحات برای جبران ضرر کیف در میدان نبرد تلاش کرده اند. در حالی که اوکراین منتظر کمک های نظامی بیشتر غرب است، هواپیماهای بدون سرنشین نیز یک جایگزین مقرون به صرفه هستند.

___

پوشش AP از جنگ در اوکراین را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید