ده ها گروه از FEMA می خواهند که گرمای شدید را به عنوان یک “فاجعه بزرگ” تشخیص دهد.


ده ها گروه محیط زیست، کارگری و بهداشت روز دوشنبه گرد هم آمدند تا طوماری ارائه کنند. آنها می خواهند آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA) را تحت فشار قرار دهند تا گرمای شدید و دود آتش سوزی را “فاجعه بزرگ” مانند سیل و گردباد اعلام کند.

هدف ما از این طومار این است که از دولت فدرال بخواهیم به ایالت ها و جوامع محلی که از هزینه های فزاینده تغییرات آب و هوایی رنج می برند کمک کند.

اگر این پیشنهاد تصویب شود، بودجه FEMA می تواند برای کمک به جوامع برای آماده شدن برای امواج گرما و دود آتش سوزی با ساخت مراکز خنک کننده یا نصب سیستم های تصفیه هوا در مدارس آزاد شود. این آژانس همچنین می‌تواند با تأمین مالی منابع آب، غربالگری‌های بهداشتی برای افراد آسیب‌پذیر و افزایش مصرف برق در مواقع اضطراری کمک کند.

ژان سو، وکیل ارشد در مرکز تنوع زیستی، یک گروه زیست محیطی، و نویسنده اصلی این طومار، گفت: «اعلام بلایای بزرگ واقعاً به FEMA اجازه می دهد تا از بزرگترین منابع مالی استفاده کند. دولت‌های ایالتی و محلی برای انجام اقدامات اضطراری به طرز وحشتناکی از تجهیزات و بودجه کافی برخوردار نیستند.»

حمایت فدراسیون های اتحادیه های بزرگ مانند AFL-CIO و اتحادیه بین المللی کارکنان خدمات بخشی از استراتژی گسترده تر اتحادیه ها برای محافظت از ده ها میلیون نفری است که در خارج از منزل یا بدون تهویه مطبوع در طول موج گرما کار می کنند. اتحادیه ها از اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) می خواهند که کارفرمایان را ملزم کند تا از کارگران خود در برابر دمای شدید محافظت کنند. کاخ سفید از مقامات وزارت کار، که بر OSHA نظارت دارد، خواسته است تا تابستان امسال پیش‌نویس مقررات ایمنی گرما را منتشر کنند. با این حال، انجمن های تجاری و صنعتی بزرگ مانند اتاق بازرگانی ایالات متحده با هرگونه الزامات جدید مخالف هستند.

اتحادیه‌ها و سازمان‌های حقوق کارگران امیدوارند که در صورت تایید درخواست به FEMA، فشار بر کارفرمایان برای رسیدگی به گرمای محیط کار افزایش یابد.

کریستین بولانوس، مدیر ارتباطات پروژه دفاع کارگران، یک سازمان غیرانتفاعی متمرکز بر حقوق کارگران، گفت: «وقتی گرمای شدید و دود آتش‌سوزی به‌عنوان بلایای بزرگ طبقه‌بندی می‌شوند، همه چیز روی زمین است. او گفت که یک فاجعه بزرگ، OSHA را مجبور می کند که حفاظت از کارگران در گرما را در اولویت قرار دهد.

این اقدام بر نگرانی‌های فزاینده در مورد اثرات گرمای شدید در میان قانون‌گذاران، فعالان و گروه‌های کارگری تاکید می‌کند. ژوئن گذشته، روبن گالیگو، نماینده دموکرات آریزونا، لایحه‌ای ارائه کرد که بر اساس طبقه‌بندی FEMA، گرمای شدید را یک فاجعه بزرگ اعلام می‌کرد. این لایحه، که پیش نرفت، توسط 11 دموکرات و تنها یک جمهوری خواه حمایت شد.

بر اساس گزارش سرویس ملی هواشناسی، گرما در ایالات متحده سالانه بیش از مجموع طوفان، سیل و گردباد جان خود را از دست می دهد. با این وجود، ابزارهای مبارزه با عواقب دمای شدید از ابتدا در حال توسعه هستند.

کتی باگمن مک‌لئود، مدیر اجرایی Climate Resilience for All، یک سازمان غیرانتفاعی که برای مبارزه با آن کار می‌کند، می‌گوید: «هیچ یک از مؤسسات، ابزارها، مجموعه‌های داده‌ها و غیره در جهان برای پاسخ به سطح گرمای شدید در جوامع کافی نیستند. گرما در سراسر جهان

طی سال‌ها، FEMA چندین درخواست مشابه برای اعلام برخی بلایای ناشی از موج گرما در گذشته را رد کرده است، از جمله یکی از فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، در اکتبر 2022 پس از شکستن رکورد گرما با دمای سه رقمی بر فراز این ایالت. در آن زمان، آژانس استدلال کرد که «سابقه ارزیابی رویدادها و تأثیرات فردی است، نه شرایط فصلی یا کلی جوی».

قانون استافورد در سال 1988، که به دولت فدرال اجازه می دهد تا وضعیت فاجعه یا اضطراری را اعلام کند، به طور خاص گرمای شدید را در فهرست 16 علت خود ذکر نکرده است. با این حال، طومار گروه‌های کارگری و محیط‌زیست استدلال می‌کند که آژانس همه‌گیری ویروس کرونا را یک فاجعه بزرگ اعلام کرده است، حتی اگر در لیست نبود. این سابقه ای ایجاد می کند که گروه ها امیدوارند از آن بهره برداری کنند. اگر FEMA دوباره درخواست را رد کرد، شاکیان قصد دارند موضوع را در دادگاه پیگیری کنند.

طبقه بندی رویدادهای گرمای شدید به عنوان بلایا می تواند برای FEMA چالش برانگیز باشد. این آژانس معمولاً بلایا را بر اساس آسیب به زیرساخت های عمومی بیمه نشده و تعداد تلفات طبقه بندی می کند. با این حال، آسیب به اموال خطر اولیه در طول موج گرما نیست، و تعیین تعداد مرگ و میر ناشی از گرما دشوار است، تا حدی به این دلیل که گواهی فوت همیشه نقش گرما در مرگ یک فرد را منعکس نمی کند.

براک لانگ، رئیس FEMA در دوران دولت ترامپ، می‌گوید در طول بلایا، جوامعی که برای رویدادهای شدید آب و هوایی آماده نمی‌شوند، گاهی اوقات می‌توانند پول بیشتری نسبت به جوامعی که دریافت می‌کنند، دریافت کنند.

لانگ ابراز نگرانی کرد که افزودن مطالب جدید به فهرست بلایای بزرگ FEMA مانند “بستن قطعات جدید به قاب دوچرخه قدیمی و زنگ زده” است.

لانگ گفت: «زمان آن فرا رسیده است که کنگره با صاحبان زیرساخت‌های اصلی و رهبران جامعه بنشیند و درباره چگونگی طراحی مجدد سیستمی که منطقی است، بحث کند. با سیستم موجود، هرگز نمی‌توانیم با تغییرات آب و هوایی یا تهدیدات آینده مقابله کنیم.»

اگر FEMA این درخواست را بپذیرد، روند اصلاح مقررات خود را آغاز خواهد کرد تا گرمای شدید و دود آتش‌سوزی را به عنوان بلایای بزرگ احتمالی لحاظ کند و نظرات عمومی را بپذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید