در پی غرق شدن دو کشتی در سواحل جنوب ایتالیا، دست کم 11 نفر کشته و 64 نفر مفقود شدند.


رم (AP) – آژانس‌های سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کردند که 64 نفر پس از غرق شدن یک کشتی در سواحل جنوبی ایتالیا در دریا ناپدید شدند و 11 نفر نجات یافتند و در یکی از شهرهای کالابریا به ساحل آورده شدند.

سازمان امدادرسانی آلمانی Resqship روز دوشنبه در پلتفرم رسانه اجتماعی X (توئیتر سابق) نوشت، در حادثه کشتی دیگری، نیروهای امدادی اجساد ده مهاجر مشکوک را پیدا کردند که در زیر عرشه یک قایق چوبی در جزیره کوچک لامپدوزا ایتالیا گیر افتاده بودند. .

آژانس‌های سازمان ملل به نقل از بازماندگان گفتند، در اولین حادثه کشتیرانی که در حدود 200 کیلومتری کالابریا رخ داد، یک قایق که هشت روز قبل از ترکیه حرکت کرده بود، آتش گرفت و واژگون شد.

گارد ساحلی ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات جستجو و نجات پس از تماس ماهانه یک قایق فرانسوی آغاز شد. این قایق در منطقه مرزی در حال حرکت بود که یونان و ایتالیا در حال انجام عملیات جستجو و نجات هستند. آژانس‌های سازمان ملل گفتند که بازماندگان و مفقودان در دریا از ایران، سوریه و عراق آمده‌اند.

مرکز هماهنگی نجات دریایی ایتالیا بلافاصله دو کشتی تجاری مجاور را به محل نجات منحرف کرد. خدمات اضطراری از مرز اروپا و گارد ساحلی Frontex نیز کمک کردند.

بازماندگان به بندر Roccella Jonica در کالابریا منتقل شدند و در آنجا پیاده شدند و تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفتند. گارد ساحلی گفت که یکی از مهاجران اندکی پس از آن جان باخت.

در دومین حادثه غرق شدن کشتی، خدمه قایق نجات نادر 61 نفر را در قایق چوبی غرقابی پیدا کردند.

در این بیانیه آمده است: خدمه ما توانستند 51 نفر را که دو نفر از آنها بیهوش بودند، خارج کنند. “ده کشته در عرشه پایینی قایق بودند که سیلاب شده بود.”

دیدگاهتان را بنویسید