ایتالیایی ها به توهین پاپ با بردن فرانسیس به پراید پاسخ می دهند


رم – در جشن غرور رم، مردانی با سینه برهنه با بال‌های صورتی فرشته با آوازهای آبا می‌رقصیدند، زنان پوشیده در پرچم‌های رنگین‌کمان می‌بوسیدند و درگ کوئین‌های خیره‌کننده از شناورها تکان می‌خوردند. و سپس پاپ فرانسیس بود.

تصویر پاپ در همه جا دیده می شد. روی برش های مقوایی با زنجیر گل، روی بنرهای پر زرق و برق، روی برچسب ها. رومی‌ها با لباس‌هایی مانند فرانسیس، با کلاه‌های پاپ و تی‌شرت‌هایی که روی آن نوشته شده بود «هیچ‌وقت فروسیاگین زیاد نیست» به رژه غرور آمدند، اشاره‌ای به توهین ضد همجنس‌بازی که پاپ در هفته‌های اخیر دو بار از آن استفاده کرده است.

مارتینا لورینا بازیگر 28 ساله که بنری با این نوشته در دست داشت گفت: این توهین “شعار پراید 2024 است”.

پس از اینکه رسانه های ایتالیایی گزارش دادند که فرانسیس در دیدار با کشیش ها از این توهین برای شکایت از “همجنس گرایی” بیش از حد در کلیسا استفاده کرده است، واتیکان عذرخواهی کرد.

اما شرکت کنندگان در مهمانی پراید در رم واکنش متفاوتی به این توهین نشان دادند: آنها آن را از آن خود کردند. شرکت کنندگان به طور نمادین پاپ و توهین او را به مهمانی دعوت کردند و از تاکتیک دیرینه جامعه LGBTQ+ برای تبدیل توهین به غرور استفاده کردند.

یکی از حاضران در میان جمعیت فریاد زد: «بیایید به او نشان دهیم که همجنس گرا بودن چقدر زیبا است.

دانیله لاسیتیگنولا، 34 ساله، مسیحی و همجنسگرا، یک برش مقوایی از فرانسیس به همراه داشت. او گفت که اگرچه انتخاب کلمات اخیر پاپ ممکن است این تصور را ایجاد کند که “همجنسگرایان در کلیسا مورد استقبال قرار نمی گیرند، اما او همیشه در پراید از او استقبال می کند.”

در یکی از بنرها نوشته شده بود: «فرانسی، به جامعه ما خوش آمدید».

آلسیو اسپوساتو 31 ساله که یک تاپ تاپ و کلاه گاوچرانی به سر داشت، در حالی که با یک برش مقوایی از فرانسیس عکس می گرفت، گفت: «اجازه دهید با حضرتش عکس بگیرم.

امیلیانو سیسولفی، 22 ساله، کارگردان، بنری با عکس فرانسیس با شست بالا و استفاده دیگری از توهین همراه داشت. سیسولفی گفت که توهین را با حروف رنگین کمان چاپ کرده تا آن را خنثی کند.

او گفت: “اگر من به این کلمه بخندم، کلماتی برای توهین به ما تمام می شود.”

جاکومو کانارزا، 31 ساله، گفت که حتی اگر توهین توهین آمیز باشد، “اگر آن را از آن خود کنم، می توانم از این کلمه به عنوان نشانه ای از هویت خود استفاده کنم.”

وی افزود: این شما را از هرگونه توهین مصون می کند.

در بنرهای سراسر رژه، توهین با ابراز غرور و شادی همراه بود. یک شرکت‌کننده در رژه غرور با ریش صورتی درخشان، هنگام رقصیدن روی شناور برای «Greased Lightnin» کلاه پاپ بر سر داشت، و دیگران برچسب‌هایی با عکس‌های تزئین شده فرانسیس با شال گردن صورتی خز یا عینک آفتابی صورتی به دست دادند.

اما در پشت این شوخی‌ها و هیاهوها، برخی از رومی‌ها ابراز نگرانی کردند که سخنان پاپ می‌تواند جامعه LGBTQ+ را در کشوری که همراه با مجارستان، جمهوری چک و چند کشور دیگر، در میان تنها کشورهای اروپایی است که این قانون قانونی نشده است، به حاشیه رانده شود. ازدواج همجنس گرایان

سال گذشته، دولت راست‌گرای جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، از شهرداران ایتالیا خواست تا از حکم دادگاه پیروی کنند و گواهی تولد فرزندان خارجی از زوج‌های همجنس ایتالیایی را از طریق رحم اجاره‌ای که در ایتالیا غیرقانونی است، در خارج از کشور به دنیا بیاورند.

باسیلیو پتروزا 33 ساله گفت: «بسیاری در ایتالیا به سخنان پاپ و کلیسا گوش می دهند و این می تواند به خانواده هایی که کودکان همجنسگرا دارند آسیب برساند.

یک هنرمند 20 ساله به نام دالی دویل گفت که چند روز پیش لباس پاپی را به صورت آنلاین سفارش داد تا در جشن پراید بپوشد. او بنری با پرتره دستی از فرانسیس در دست داشت و گفت که سخنان پاپ او را آزار داده است.

دوستش ادواردو کامیلوچی گفت: «او نباید جرأت می کرد این کلمه را بگوید. “به خصوص به عنوان یک مرد رک و مقدس.”

دیدگاهتان را بنویسید