سربازان دگرباش جنسی در اوکراین امیدوارند که خدمت آنها نگرش را تغییر دهد زیرا آنها برای حقوق قانونی مبارزه می کنند


کیو، اوکراین (AP) – صدها سرباز دگرباش جنسی اوکراینی و حامیان آنها روز یکشنبه در مرکز شهر کیف راهپیمایی کردند تا خواستار حقوق بیشتر و برجسته کردن خدمات خود به کشورشان در جنگ علیه روسیه شوند.

سربازان – که بسیاری از آنها وصله های رنگین کمان و تک شاخ روی یونیفورم خود پوشیده بودند – از دولت خواستند تا حقوق مشارکت رسمی را به آنها اعطا کند. آنها این رویداد را یک راهپیمایی غرور توصیف کردند، اما این مراسم فاقد فضای جشن و شادی رویدادهای زمان صلح بود و در زیر باران و تحت حفاظت شدید پلیس در حالی که مخالفان معترض آنها را تهدید می کردند، برگزار شد.

اعتقاد بر این است که نقش اعضای دگرباش جنسی در ارتش باعث تغییر نگرش عمومی نسبت به روابط همجنس‌گرایان در این کشور محافظه‌کار اجتماعی شده است.

دیمیتری پاولوف، یکی از سربازان ارتش که از عصا برای راه رفتن استفاده می کند، به آسوشیتدپرس گفت: ما مردم عادی هستیم که در موقعیتی برابر با دیگران می جنگیم، اما از حقوق دیگران محروم هستیم.

این فعالان خواستار اصلاحات قانونی هستند که به افراد دارای روابط همجنس اجازه می دهد تا برای سربازان مجروح تصمیمات پزشکی بگیرند و قربانیان جنگی را که بیش از دو سال پیش در سراسر اوکراین گسترش یافت، دفن کنند.

آنها استدلال می کنند که بهبود حقوق همجنس گرایان باعث ایجاد شکاف بیشتر بین اوکراین و روسیه می شود، جایی که حقوق دگرباشان جنسی به شدت محدود شده است.

کارکنان سفارت آمریکا و چندین سفارت اروپایی در رالی پراید حضور داشتند.

برگزارکنندگان برای سازماندهی تجمع با مشکل مواجه بودند. مقامات شهر درخواست برگزاری تجمع در ایستگاه مترو را رد کردند. این تجمع همچنین توسط یکی از بزرگترین شاخه های کلیسای ارتدکس اوکراین محکوم شد.

این اقدام بخشی از یک جنبش سیاسی چپ رادیکال است و هدف آن تحمیل یک ایدئولوژی سیاسی است. کلیسا در بیانیه ای اعلام کرد: «همچنین هدف از آن تخریب نهاد خانواده، تضعیف جامعه اوکراین در شرایط جنگ و دفع تجاوز روسیه است».

پلیس موانعی را در مرکز شهر کیف ایجاد کرد تا معترضان را از تظاهرات متقابل دور نگه دارد و تظاهرکنندگان را در پایان مراسم به ایستگاه مرکزی مترو هدایت کرد.

تظاهرکنندگان ضد تظاهرات، که برخی از آنها نقاب به چهره داشتند و تابلوهایی که روی آن نوشته شده بود «ضد همجنس‌بازی» در دست داشتند، به سمت بنای یادبود سربازان کشته‌شده در مرکز شهر راهپیمایی کردند.

هم شرکت کنندگان در راهپیمایی دگرباشان جنسی و هم تظاهرکنندگان متقابل از فرصت استفاده کردند و با سر دادن شعار «اکنون اوکراین را مسلح کن» خواستار کمک کشورهای خارجی در جنگ علیه روسیه به اوکراین شدند.

دیدگاهتان را بنویسید