رژه غرور LGBTQ+ در رم به مناسبت 30 سالگی و به تمسخر بیانیه های پاپ فرانسیس


رم (AP) – رژه غرور LGBTQ+ رم روز شنبه سی امین سالگرد خود را جشن گرفت، در حالی که ده‌ها هزار نفر با لباس‌های رنگارنگ، با تکان دادن بنرها، رقصیدن و آواز خواندن در پایتخت ایتالیا راهپیمایی کردند تا از حقوق همجنس‌گرایان حمایت کنند و اعتراض خود را علیه پاپ خنده‌دار کنند.

بسیاری از تابلوها و بنرها در این رژه اظهارات اخیر پاپ را به سخره گرفتند.

پاپ ماه گذشته پس از آن که رسانه های ایتالیایی به نقل از اسقف های ناشناس گفتند که فرانسیس در یک جلسه به شوخی از اصطلاح “فاگت” در ایتالیایی استفاده کرده بود، مجبور به عذرخواهی شد. او این واژه را هنگام تأیید مجدد ممنوعیت واتیکان در مورد اجازه ورود مردان همجنس گرا به حوزه های علمیه و انتصاب کشیش به کار برده بود.

بر اساس گزارش ها، فرانسیس این کلمات را برای دومین بار در این هفته در جلسه ای با کشیشان رومی تکرار کرد.

روی یک موتور سیکلت بزرگ که توسط زنی با کلاه رنگین کمانی در جلوی رژه رانندگی می‌کرد، نوشته بود: «هشدار، احساسات ضد همجنس‌بازی از اینجا به بالاترین حد خود رسیده است».

مردی که لباس پاپ فرانسیس را پوشیده بود، تابلویی را در دست داشت که روی آن نوشته شده بود: «در این رژه همجنس‌بازی بسیار زیاد است».

رهبر بزرگترین حزب اپوزیسیون ایتالیا، الی شلاین، در وسط رژه بر روی شناور رقصید. او یکی از حامیان قوی حقوق دگرباشان جنسی + LGBTQ است، اگرچه دیدگاه های او به طور قابل توجهی با نخست وزیر ایتالیا جورجیا ملونی متفاوت است.

پلتفرم حزب “برادر ایتالیا” ملونی بیان می کند که او مخالف برابری ازدواج، پذیرش فرزندان توسط والدین همجنسگرا و رحم اجاره ای است. سال گذشته، دولت راست افراطی او حقوق والدین را به والدین بیولوژیک فقط در خانواده هایی با والدین همجنس محدود کرد.

زنی تابلویی را در دست گرفت که روی آن نوشته شده بود: “من خربزه دوست ندارم، اما من خربزه و موهای قرمز را دوست دارم.”

تابلوی دیگری ژنرال روبرتو واناکی، نماینده تازه منتخب پارلمان اروپا که به جناح راست لگا تعلق دارد، به تمسخر گرفته شد. وزیر دفاع ایتالیا پس از نوشتن کتابی که برای زنان، همجنس‌بازان و سیاه‌پوستان توهین‌آمیز تلقی می‌شد، توسط وزیر دفاع ایتالیا برکنار شد.

“اگر LGBTQIA+ به گفته وانچی اقلیت است… پس او هرگز با حوزویان پاپ فرانسیس ملاقات نکرده است.”

دیدگاهتان را بنویسید