یک فعال ایتالیایی منتخب پارلمان اروپا در مجارستان آزاد شد و به زودی به کشورش بازخواهد گشت


رم (AP) – رهبران حزب گفتند، یک فعال ایتالیایی آنتیفا روز جمعه پس از انتخاب به عنوان عضو جدید پارلمان اروپا برای اتحاد سبزها و چپ ایتالیا از حبس خانگی در مجارستان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایتالیایی ANSA، پلیس محلی بوداپست این دستبند الکترونیکی را از ایلاریا سالیس در پایتخت مجارستان گرفت و پدرش گفت که او را تا روز دوشنبه که تولد 40 سالگی خود را جشن می گیرد، به ایتالیا خواهد برد.

سالیس در دوران بازداشت خانگی خود در مجارستان به عضویت پارلمان اروپا انتخاب شد. او در آنجا محاکمه می شود و متهم به حمله به تظاهرکنندگان افراطی راست است. نمایندگان پارلمان اروپا از مصونیت گسترده ای در برابر پیگرد قانونی برخوردارند، حتی اگر این اتهامات مربوط به جنایاتی باشد که قبل از انتخاب آنها انجام شده است.

بیش از 170000 رای دهنده در ایتالیا نام سالیس را روی برگه رای نوشتند تا او را از مجارستان به خانه بازگردانند، جایی که او بیش از یک سال است که در آن زندانی است.

“سرانجام! از خبرهای بوداپست خوشحالیم. ایلاریا سالیس، نماینده پارلمان اروپا اکنون می تواند به ایتالیا بازگردد و نقش جدید خود را که صدها هزار رای دهنده برای آن انتخاب کردند، انجام دهد.

سالیس پس از انتشار تصاویری که نشان می‌داد او در دادگاه مجارستانی که در آن محاکمه می‌شد، با دستبند و زنجیر بسته شده بود، به یک موضوع حساس سیاسی در ایتالیا تبدیل شد.

این فعال ایتالیایی پس از اینکه عضوی از گروهی از ضد فاشیست ها بود متهم به حمله به افرادی بود که فکر می کردند با راست افراطی روز افتخار در سال گذشته مرتبط بودند، به تلاش برای قتل در مجارستان متهم شد.

این رویداد که هر سال در 11 فوریه برگزار می‌شود، یادآور تلاش نافرجام سربازان نازی مجارستانی و متحدانشان است که در طی محاصره بوداپست توسط ارتش سرخ در سال 1945 از شهر فرار کردند.

گزارش شده است که قربانیان ادعایی این حمله گزارشی از پلیس ارائه نکرده اند.

پیش از انتخابات اروپا در اوایل ماه جاری، پدر سالیس بارها از محاکمه دخترش ابراز نگرانی کرد و گفت که دخترش با 24 سال زندان مواجه است. دادستان مجارستان خواستار یازده سال زندان شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید