رکوردشکنی 191 ورزشکار علنی LGBTQ+ در المپیک 2024 شرکت خواهند کرد.


پاریس – المپیک 2024 پاریس دارای رکورد تعداد ورزشکارانی است که آشکارا LGBTQ+ معرفی می کنند. این یک جهش بزرگ در طول رقابتی است که برگزارکنندگان آن مشتاق هستند تا گنجاندن و تنوع را در خط مقدم قرار دهند.

بر اساس گزارش Outsports، سازمانی که پایگاه داده‌ای از المپیکی‌های همجنس‌گرای آشکارا جمع‌آوری می‌کند، ۱۹۱ ورزشکار در این بازی‌ها شرکت می‌کنند که همجنس‌گرایی، همجنس‌گرایی، دوجنس‌گرایی، ترنس‌جنس‌گرایی، دگرباشی و غیردودویی بودن خود را به‌طور عمومی تصدیق می‌کنند. اکثریت قریب به اتفاق ورزشکاران زن هستند.

این تعداد رکورد قبلی 186 ورزشکار را در المپیک 2021 توکیو که به تعویق افتاده بود، شکست و انتظار می‌رود این تعداد در المپیک‌های آینده بیش از این افزایش یابد.

جیم بوزینسکی، یکی از بنیانگذاران Outsports، می‌گوید: «مردم بیشتر و بیشتری بیرون می‌آیند. “آنها متوجه می شوند که مهم است که قابل مشاهده باشید زیرا در غیر این صورت راهی برای نشان دادن خود وجود ندارد.”

تعداد افرادی که مایلند به عنوان المپیکی های LGBTQ+ در کانون توجه قرار گیرند در چند دهه گذشته به شدت افزایش یافته است. بوزینسکی گفت زمانی که در المپیک سیدنی در سال 2000 شمارش اعداد را آغاز کردند، تنها حدود پنج نفر را شمارش کردند.

برگزارکنندگان المپیک پاریس تنوع و گنجاندن آن را به عنوان موضوعات کلیدی برجسته کرده و درگ کوئین ها و ورزشکاران پناهنده را در مراسم افتتاحیه روز جمعه به نمایش گذاشتند. این باعث مخالفت محافظه کاران مذهبی شده است.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه گفت: همه ما متعلق به دنیای المپیک خود هستیم.

به همین دلیل و به دلیل شهرت پاریس به عنوان “شهر عشق”، بوزینسکی و فعالان LGBTQ بازی های پاریس را فرصتی برای ورزشکارانی می دانند که از نقاطی از جهان می آیند که در آن شرکت کنندگان به دلیل محدودیت های شدید بر جمعیت دگرباشان مجاز نیستند. می تواند در مورد همجنس گرایی خود باز باشد.

ژرمی گوپیل، رئیس مشترک خانه افتخار در بازی‌های المپیک پاریس گفت: «وقتی به پاریس، فرانسه می‌آیند، می‌توانند خودشان باشند.

خانه غرور، که در المپیک 2010 افتتاح شد، روی یک قایق در رودخانه سن واقع شده است و در عصر دوشنبه هنگام افتتاحیه، موسیقی زنده و سخنرانی برگزارکنندگان المپیک را اجرا خواهد کرد.

به گفته گوپیل، نگرانی های ایمنی برای بسیاری از ورزشکاران باقی مانده است. اپلیکیشن‌های دوستیابی مانند Grindr، Bumble و Tinder مدت‌هاست که به‌عنوان سپری برای ورزشکاران همجنس‌گرا استفاده می‌شود که می‌خواهند با دیگر افراد عجیب و غریب در کشورهایی که در آن رقابت می‌کنند ارتباط برقرار کنند، اما نمی‌خواهند خود را در معرض عموم قرار دهند.

با این حال، او گفت که در بازی‌های قبلی، برخی با بررسی قد، وزن و مکان افراد از طریق این اپلیکیشن‌ها، سعی کرده‌اند نقاب ورزشکارانی را که رسما حذف نشده‌اند، از بین ببرند.

به همین دلیل، گریندر اعلام کرد که در پاریس ویژگی‌های مبتنی بر مکان را در دهکده المپیک، جایی که ورزشکاران در آن اقامت می‌کنند، و همچنین سایر مناطق رسمی بازی‌ها غیرفعال کرده است. این به ورزشکاران LGBTQ+ اجازه می‌دهد تا “بدون نگرانی در مورد چشمان کنجکاو یا توجه ناخواسته” به طور واقعی با هم ارتباط برقرار کنند.

این اپلیکیشن برای المپیک 2022 پکن نیز همین تصمیم را گرفت.

گریندر می گوید: «اگر ورزشکاری بیرون نیامده است یا از کشوری می آید که در آن LGBTQ+ خطرناک یا غیرقانونی است، استفاده از Grindr او را در معرض خطر بیرون راندن توسط افراد کنجکاو قرار می دهد که ممکن است سعی کنند او را در برنامه برای شناسایی و افشاگری پیدا کنند. در بیانیه ای گفت.

غیرفعال کردن این ویژگی‌ها هفته گذشته پس از اینکه برخی از کاربران مشکلات دسترسی به برنامه را در دهکده المپیک گزارش کردند، انتقاداتی را در رسانه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

شما باید از آنها محافظت کنید زیرا افراد بد زیادی وجود دارند. در عین حال، ورزشکاران فوق العاده زیادی وجود دارد. “آنها می خواهند با کسی آشنا شوند و این دشوار است.”

دیدگاهتان را بنویسید