روسیه می گوید همزمان با تلاش برای دستیابی به موفقیت در اوکراین، حمله هواپیماهای بدون سرنشین به خاک خود را متوقف کرده است


کیو، اوکراین (AP) – مقامات روسیه روز دوشنبه گفتند که پدافند هوایی روسیه حمله شبانه 39 هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را بر فراز پنج منطقه این کشور خنثی کرد. مقامات کی یف گفتند که نیروهای کرملین تلاش جدیدی برای غلبه بر دفاع در خط مقدم در شرق اوکراین انجام داده اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پهپادها در مناطق هم مرز با اوکراین و در منطقه لنینگراد، در حدود 700 کیلومتری شمال مرز اوکراین، «رهگیری و منهدم شدند». به گفته این سازمان، یک نیروگاه، یک پل و یک خط برق در اثر آوار پهپاد آسیب دیده است.

اوکراین در کمپین حملات بلندپروازانه هواپیماهای بدون سرنشین خود به زیرساخت های کلیدی در داخل روسیه از فناوری پیشرفته استفاده می کند. با این کار، می‌خواهد جنگ را که اکنون در سومین سال خود است، برای مسکو گران‌تر کند و به ماشین جنگی آن آسیب برساند.

در همین حال، ستاد کل اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد، نیروهای روسی در حال تشدید تلاش های چند هفته ای خود برای شکستن خطوط دفاعی اوکراین در اطراف پوکروفسک، شهری با جمعیت 60000 نفری قبل از جنگ هستند.

روسیه 52 حمله را در 24 ساعت گذشته انجام داده است که تقریباً دو برابر بیشتر از هفته های گذشته است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، اواخر روز یکشنبه وضعیت منطقه دونتسک، شامل پوکروفسک، را «بسیار چالش‌برانگیز» توصیف کرد.

استراتژی جنگ فرسایشی روسیه، که در آن مواضع دفاعی اوکراین قبل از اینکه پیاده نظام بتواند وارد آن شود، با بمب های سرخورده قدرتمند پودر می شود، موفقیت تدریجی را برای کرملین به ارمغان آورده است. او به دنبال یک پیشرفت بزرگ است که از زمان تصرف آودیوکا در فوریه از او دور مانده است.

در خط مقدم حدود 1000 کیلومتری، اوکراین به طور قابل توجهی از ارتش بزرگتر روسیه بیشتر است.

___

پوشش AP از جنگ در اوکراین را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید