مشاور رئیس جمهور اوکراین می گوید توافق با روسیه “پیمان با شیطان” است


کیو، اوکراین (AP) – مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که امضای توافقی با روسیه برای پایان دادن به جنگ با اوکراین شبیه به انعقاد پیمان با شیطان است، زیرا فشارها بر این کشور برای پایان دادن به بیش از بیش از بیش از بیش از بیش از این جنگ‌ها افزایش می‌یابد. دو سال مبارزه

میخائیلو پودولیاک روز پنجشنبه در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت که یک معامله صرفاً به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه زمان می بخشد تا ارتش خود را تقویت کند و فصل جدید و بالقوه خشونت آمیزتری را در جنگ آغاز کند.

«اگر می‌خواهید با شیطان معامله کنید که شما را به جهنم می‌کشاند، پس این کار را انجام دهید. این روسیه است.

اگر امروز چیزی را با روسیه امضا کنید که به این معنی است که در جنگ شکست نمی‌خورید و از نظر قانونی مسئول قساوت‌های جمعی نیستید، به این معنی است که برای خود بلیتی می‌خرید تا جنگ را در مقیاسی متفاوت، با قهرمانان مختلف و با تعداد متفاوت ادامه دهید. از افرادی که کشته و شکنجه شده اند.»

این دیدگاه در سراسر اردوگاه زلنسکی وجود دارد و در اوکراین نیز به طور گسترده ای منعکس شده است. اما این کشور همچنین با فشار فزاینده ای از سوی غرب مواجه است، زیرا کیف همچنان با شرایط دشوار خط مقدم در برابر ارتش بزرگتر و مجهزتر مسکو و عدم اطمینان در مورد میزان حمایت سیاسی آینده نزدیکترین متحد اوکراین، ایالات متحده، مواجه است.

به نظر می رسد که خستگی از جنگ روحیه اوکراینی ها را که از بمباران های مداوم، قطع برق و از دست دادن عزیزان رنج می برند، تضعیف می کند. یک نظرسنجی توسط موسسه بین المللی جامعه شناسی کیف نشان داد که تعداد اوکراینی هایی که امتیازات ارضی به روسیه در ازای صلح را رد می کنند، همچنان رو به کاهش است. در ماه جولای 55 درصد و در دسامبر 74 درصد بود.

حتی زلنسکی تمایل خود را برای مذاکره با روسیه برای اولین بار پس از تهاجم گسترده در سال 2022 نشان داد و پیشنهاد کرد که مسکو باید هیئتی را به اجلاس جهانی صلح بعدی که در نوامبر برگزار می شود بفرستد.

با این حال، پودولیاک تاکید کرد که توافق در حال حاضر تنها خشونت بیشتر را به تاخیر می اندازد.

“بله، ممکن است یک توقف موقت در درگیری وجود داشته باشد. اما این بدان معناست که فدراسیون روسیه روی اشتباهات خود کار می کند و ارتش خود را مدرن می کند. یک کشور متجاوز برای امضای توافقنامه صلح به خاک اوکراین نیامد. این بی معنی است!”

یک صلح پایدار که به نفع اوکراین باشد، فرسایش مداوم قدرت نظامی روسیه را تضمین خواهد کرد. این شامل استفاده از “سه ابزار” است که اغلب توسط زلنسکی تکرار می شود: افزایش حمایت نظامی، تحریم های اقتصادی موثر و فشار دیپلماتیک برای منزوی کردن روسیه.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه، در جریان سخنرانی خود در چین، یکی از نزدیکترین متحدان روسیه، برای ایجاد روابط نزدیکتر حضور داشت. پودولیاک گفت که هدف از این کار ارائه توضیحاتی برای مواضع اوکراین و توضیح اینکه چرا چین باید “نقش فعال تر و شدیدتر در پایان دادن به جنگ مطابق با قوانین بین المللی” ایفا کند.

به ندرت هیچ کشور دیگری به اندازه اوکراین پیچ و خم های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دنبال نمی کند. پودولیاک گفت، اما زلنسکی مطمئن است که دولت او روابط خوبی با هر دو طرف انتخابات آمریکا ایجاد کرده است.

او گفت: «اوکراین روابط خوبی با حزب جمهوری خواه و دموکرات دارد. این در مورد روابط شخصی نیست، بلکه فقط در مورد روابط در سطح نامزدها و رهبران حزب است. این در مورد روابط نهادی بین احزاب ایالات متحده و احزاب و نهادهای اوکراین است.

برخی از رهبران جمهوری خواه، از جمله نامزد جمهوری خواه دونالد ترامپ، سناتور اوهایو، جی دی ونس، از لغو حمایت نظامی حیاتی آمریکا از اوکراین حمایت کرده اند و ترامپ اغلب به عنوان حامی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه معرفی می شود.

از سوی دیگر، زلنسکی، نامزدی ترامپ را به عنوان یک فرصت انتخاب کرد و مدت کوتاهی پس از کنفرانس جمهوری خواهان، تلفنی با او صحبت کرد. پودولجاک اطمینان داد که مکالمه تلفنی بین این دو مثبت بوده است.

در مورد حزب دموکرات، پودولیاک گفت که با دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، علیرغم تصمیم گیری کند آن در مورد اوکراین، “همدردی زیادی” دارد.

اما آن‌ها تمام تصمیم‌هایی را که اوکراین به آن نیاز داشت، اتخاذ کردند: ارسال تسلیحات به اوکراین، مجوزهای اضافی برای حملات به مناطق مرزی فدراسیون روسیه، حمایت دیپلماتیک و اطلاعاتی جهانی از اوکراین و غیره.»

صرف نظر از اینکه کدام حزب در انتخابات نوامبر پیروز می شود، پودولجاک اطمینان داد که اوکراین به روابط نزدیک خود با ایالات متحده ادامه خواهد داد.

او گفت: صرف نظر از اینکه چه کسی کاخ سفید را اداره می کند، من سناریویی را نمی بینم که در آن امکان توقف کمک به اوکراین وجود داشته باشد.

___

پوشش AP را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید