پورتوریکو تبعیض علیه آفروها و سایر مدل موها را در جزیره‌ای متنوع ممنوع می‌کند


سن خوان، پورتوریکو (AP) – فرماندار پورتوریکو روز چهارشنبه قانونی را امضا کرد که در آن تبعیض علیه افرادی که دارای مدل‌های آفرودی، فر، لاک، پیچ‌شدن، قیطان و سایر مدل‌های مو در قلمرو نژادی متنوع ایالات متحده هستند، ممنوع می‌شود.

این اقدام مورد استقبال کسانی قرار گرفت که مدتها خواستار حمایت صریح در زمینه اشتغال، مسکن، آموزش و خدمات عمومی بودند.

ولمو رومرو جوزف، تسهیل کننده جامعه با موسسه غیرانتفاعی Taller Salud در مصاحبه ای گفت: «این یک پیروزی برای نسل های آینده است.

این سازمان یکی از چندین موردی است که برای قانون لابی کرده است. رومرو خاطرنشان کرد که این یک پیام قوی است که “شما می توانید بدون تغییر هویت خود به موقعیت های قدرت برسید.”

در حالی که قوانین و قانون اساسی پورتوریکو و همچنین عنوان هفتم قانون حقوق مدنی از تبعیض محافظت می کند، سابقه ای در سال 2016 ایجاد شد که یک دادگاه استیناف ایالات متحده شکایت تبعیض را رد کرد و حکم داد که سیاست ضد dreadlock یک کارفرمای آلابامایی را نقض نمی کند. عنوان VII نشان دهنده.

در اوایل سال جاری، قانونگذاران در قلمرو ایالات متحده یک جلسه استماع عمومی در مورد این موضوع برگزار کردند، که در آن تعدادی از پورتوریکویی ها نمونه هایی از تبعیض خود را شرح دادند، از جمله به آنها پیشنهاد شغل فقط به شرط کوتاه کردن مو.

رومرو داستان را نمی داند. او هنوز به یاد می آورد که یک مدیر دبیرستان از او خواسته بود که خدمه خود را قطع کند.

او در مورد او گفت: “من به این مدل مو افتخار می کردم.” من دانشجوی 4.0 بودم. چه ربطی به موهای من داشت؟»

طبق سرشماری ایالات متحده، پورتوریکو با جمعیتی بالغ بر 3.2 میلیون نفر، بیش از 1.6 میلیون نفر دارد که به عنوان دو یا چند نژاد شناخته می شوند. تقریباً 230000 نفر از آنها منحصراً سیاه هستند.

قانون امضا شده در روز چهارشنبه می‌گوید: «متاسفانه، افراد سیاه‌پوست یا آفریقایی‌تبار در پورتوریکو همچنان در معرض رفتار تحقیرآمیز، محرومیت از فرصت‌ها، حاشیه‌نشینی، طرد شدن و انواع تبعیض‌ها قرار دارند.

رومرو قانون را تحسین کرد اما هشدار داد که برای اطمینان از رعایت این قانون اقدامات لازم است.

در سرزمین اصلی ایالات متحده، حداقل دوجین ایالت نسخه های مختلفی از قانون تاج و تخت را تصویب کرده اند. این قانون با هدف منع تبعیض نژادی مو و مخفف “ایجاد جهانی محترمانه و باز برای موهای طبیعی” است.

این ایالت‌ها شامل تگزاس می‌شود، جایی که یک دانش‌آموز سیاه‌پوست دبیرستانی به دلیل اینکه مقامات مدرسه گفتند که زیر ابروها و لاله گوش‌هایش می‌رسید، از کار تعلیق شد و قوانین لباس را نقض می‌کرد.

یک گزارش موسسه سیاست اقتصادی که در ماه مارس منتشر شد نشان داد که همه ایالت ها قوانین آموزشی خود را برای محافظت از دانش آموزان در دبیرستان های دولتی و خصوصی تغییر نداده اند و برخی از ایالت ها استثناهای خاصی را برای قانون تاج و تخت مجاز کرده اند.

یک نسخه فدرال در سال 2022 از مجلس نمایندگان ایالات متحده عبور کرد اما در سنا شکست خورد. قانونگذاران دموکرات این لایحه را در ماه مه مجدداً ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید