پلیس انگلیس می‌گوید بر اثر ضربات چاقو در یک کلاس رقص در انگلیس دو کودک کشته و ۱۱ نفر زخمی شدند


لندن (AP) – یک نوجوان روز دوشنبه با چاقو به کلاس رقص و یوگا کودکان در شمال غربی انگلیس حمله کرد. او در این حمله “وحشیانه” دو کودک را کشت و یازده نفر دیگر را زخمی کرد. پلیس و شاهدان گزارش دادند که بچه ها برای فرار از وحشت، خونین به خیابان دویدند.

پلیس مرسی ساید گفت، یک پسر 17 ساله به اتهام قتل و اقدام به قتل در ارتباط با حمله در ساوتپورت، یک شهر ساحلی در نزدیکی لیورپول، دستگیر شده است. انگیزه نامشخص بود، اما پلیس گفت که بازرسان این حمله را تروریستی نمی‌دانستند.

9 کودک مجروح شدند که حال شش نفر از آنها وخیم است. پلیس گفت که دو بزرگسال مجروح که سعی کرده بودند از او محافظت کنند نیز در وضعیت وخیمی قرار دارند.

سرنا کندی، رئیس پلیس، گفت: «ما معتقدیم بزرگسالان مجروح شجاعانه تلاش کردند از کودکانی که مورد حمله قرار گرفتند محافظت کنند.

کارگاه آموزشی تیلور سوئیفت در هفته اول تعطیلات مدرسه برای کودکان 6 تا 11 ساله برگزار شد. تبلیغ این کلاس دو ساعته نوید ساخت یوگا، رقص و دستبند را می داد.

شاهدان از شنیدن فریادهای خونین و دیدن کودکان غرق در خون خبر دادند.

بره واراتان که مغازه ای در آن نزدیکی دارد، گفت: «آنها در خیابان بودند و از مهد کودک بیرون می رفتند. او به گردن، پشت و سینه اشاره کرد: «اینجا، اینجا، اینجا، همه جا با چاقو پوشیده شده بودند.»

نخست وزیر کایر استارمر این حمله را “هولناک و عمیقا تکان دهنده” خواند.

پلیس مرسی ساید گفت که افسران حوالی ظهر به آدرسی در ساوتپورت، شهر ساحلی با 100000 نفر جمعیت در نزدیکی لیورپول فراخوانده شدند. او از یک “حادثه جدی” صحبت کرد اما گفت که هیچ خطر بزرگی برای مردم وجود ندارد.

کندی گفت: «هنگامی که آنها وارد شدند، متوجه شدند که چندین نفر، از جمله بسیاری از کودکان، قربانی یک حمله وحشیانه شده اند و جراحات جدی دیده اند، وحشت کردند.

کالین پری، صاحب یک تعمیرگاه خودرو، گفت که بیشتر قربانیان چاقو به نظر دختران جوانی بودند.

پری گفت: «مادرها الان اینجا می آیند و جیغ می زنند. “مثل صحنه ای از یک فیلم ترسناک است. … مثل چیزی از آمریکاست، نه مثل ساوت پورت آفتابی.»

پلیس گفت: مظنون که هویت او هنوز مشخص نشده است، در روستایی در حدود 8 کیلومتری محل جنایت زندگی می کرد. او اصالتا اهل کاردیف ولز بود.

رایان کارنی که با مادرش در خیابان زندگی می‌کند، گفت که مادرش کارکنان اورژانس را دید که بچه‌هایی را حمل می‌کردند که «قرمز و غرق در خون بودند. او گفت که می تواند جراحات چاقو را روی پشت بچه ها ببیند.»

او گفت: «هیچ‌کدام از این چیزها هرگز در اینجا اتفاق نمی‌افتد. «شما در مورد آن می شنوید، چاقوکشی و چیزهایی از این قبیل در شهرهای بزرگ، در منچستر، در لندن. این ساوت پورت آفتابی است. این چیزی است که مردم به آن می گویند. خورشید میدرخشد. جای قشنگیه.”

بدترین حمله به کودکان در بریتانیا در سال 1996 رخ داد، زمانی که توماس همیلتون 43 ساله 16 کودک مهدکودک و معلم آنها را در سالن ورزشی مدرسه در دانبلین اسکاتلند به ضرب گلوله کشت و کشت. متعاقباً، مالکیت خصوصی تقریباً تمام تفنگ های دستی در بریتانیا ممنوع شد.

تیراندازی دسته جمعی و قتل با سلاح گرم در بریتانیا نادر است. در سال های منتهی به مارس 2023، در حدود 40 درصد از قتل ها از چاقو استفاده شده است. چندین حمله پرمخاطب و افزایش اخیر جنایت با چاقو باعث ایجاد ترس شده و منجر به درخواست از دولت برای مقابله با سلاح های تیغه شده بیشتر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید