وندالیسم به خطوط ارتباطی فرانسه در جریان المپیک پاریس برخورد کرد


پاریس (AP) – دولت فرانسه می گوید خطوط مخابراتی متعددی بر اثر خرابکاری آسیب دیده اند. این امر خطوط فیبر نوری و همچنین اتصالات تلفن ثابت و تلفن همراه را تحت تأثیر قرار داد، زیرا رویدادهایی به عنوان بخشی از بازی های المپیک 2024 پاریس در بسیاری از شهرهای فرانسه برگزار می شود.

میزان این تاثیر مشخص نیست، همچنین مشخص نیست که آیا بر فعالیت های المپیک تأثیر گذاشته است یا خیر. این خرابکاری پس از آتش‌سوزی در شبکه‌های قطار در سراسر فرانسه در روز جمعه، ساعاتی قبل از افتتاحیه المپیک رخ داد.

مارینا فراری، وزیر امور دیجیتال، در ایکس پست کرد که در طول شب از یکشنبه تا دوشنبه خسارت بر ارائه دهندگان مخابراتی در چندین منطقه تأثیر گذاشته است. او گفت که این منجر به اختلالات محلی در دسترسی به خطوط فیبر نوری و همچنین اتصالات تلفن ثابت و تلفن همراه شده است.

سازمان دهندگان بازی های المپیک 2024 پاریس در ابتدا از اظهار نظر خودداری کردند.

یک مقام پلیس فرانسه گفت که حداقل شش بخش اداری فرانسه از جمله منطقه اطراف شهر مدیترانه ای مارسی که میزبان مسابقات فوتبال المپیک و قایقرانی است، تحت تاثیر قرار گرفته اند.

ارائه دهندگان ارتباطات راه دور Bouygues و Free تأیید کردند که خدمات آنها تحت تأثیر قرار گرفته است. گزارش های رسانه های فرانسوی می گویند که خطوطی که توسط ارائه دهنده SFR اداره می شود نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند. شرکت مادر Free گفت که تیم هایش برای بازگرداندن خدمات بسیج شده اند.

تحقیقات سراسری در مورد خرابکاری قطار در هفته گذشته در جریان است که رفت و آمد تقریبا یک میلیون مسافر را در فرانسه، لندن و سایر کشورهای همسایه مختل کرد. خدمات قطار تا حد زیادی از روز دوشنبه از سر گرفته شد.

رسانه های فرانسوی گزارش دادند که یک فعال چپ افراطی روز یکشنبه در یک تاسیسات راه آهن در منطقه سن-ماریتیم در غرب فرانسه دستگیر شد. با این حال، دفتر دادستانی پاریس اعلام کرد که هیچ ارتباطی با رویدادهای روز جمعه ندارد و تاکنون هیچ کس به عنوان بخشی از تحقیقات ملی در مورد آتش سوزی ها دستگیر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید