مشکلات مربوط به وام های اداری ایالات متحده به آرامی در حال افزایش است


هر گونه امیدی مبنی بر اینکه کاهش هزینه های وام می تواند تأثیر منفی بحران بر بازار ادارات ایالات متحده را متوقف کند، در این هفته از بین رفت.

دویچه بانک پول بیشتری را برای بازپرداخت وام های تجاری مستغلات تجاری ایالات متحده کنار گذاشت، در حالی که صندوق وام مسکن Blackstone Inc سود سهام خود را کاهش داد. پس از آنکه ذخایر زیان بیش از دو برابر انتظار تحلیلگران بود، سهام شرکت New York Community Bancorp به بیشترین میزان از آخرین دوره آشفتگی در بخش املاک تجاری در ماه مارس سقوط کرد.

این اطلاعیه ها نشان می دهد که وام دهندگان ممکن است نتوانند به راحتی وام ها را اصلاح و تمدید کنند به این امید که نرخ های بهره پایین ناراحتی وام گیرندگان را کاهش دهد و به صاحبان املاک فرصت بیشتری برای تامین مالی مجدد بدهد. بر اساس آمار ام‌اس‌سی‌آی، املاک و مستغلات تجاری ایالات متحده به ارزش بیش از 94 میلیارد دلار در حال حاضر دچار مشکل هستند و 201 میلیارد دلار دیگر در معرض خطر قرار گرفتن در این دسته قرار دارند.

جان موری و فرانسوا تراوش از شرکت مدیریت سرمایه گذاری اقیانوس آرام در یادداشتی در این هفته نوشتند: «با سررسید 1.5 تریلیون دلاری وام طی دو سال آینده، عواقب آن عمیق خواهد بود. وام دهندگان و وام گیرندگان مجبور خواهند شد عواقب آن را بپذیرند: در کوتاه مدت، ما انتظار کاهش بیشتر در ارزیابی ها و شاخص های قیمت را داریم که توجیه تمدید وام را دشوارتر می کند.

خبر بد از آنجایی شروع شد که دویچه بانک گفت که بخش اداری ایالات متحده همچنان بر سود خود در ماه های آینده تاثیر خواهد گذاشت، اگرچه انتظار دارد در نیمه دوم سال ذخایر کمتری برای املاک تجاری داشته باشد. بعداً در همان روز، Blackstone Mortgage Trust Inc.، هدف فروشندگان کوتاه مدت، زیان سه ماهه تراست را 61 میلیون دلار گزارش کرد، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته سود 101.7 میلیون دلاری داشت. سود سهام 24 درصد کاهش یافت.

روز بعد، New York Community Bancorp اعلام کرد که 390 میلیون دلار اضافی را در سه ماهه دوم برای پوشش ضررهای اعتباری، عمدتاً از وام های اداری، کنار گذاشته است.

تولو آلاموتو، تحلیلگر ارشد اعتباری در بلومبرگ اینتلیجنس، درباره چشم انداز صنعت گفت: «اختلال های بیشتر نشان می دهد که ممکن است تجدید ارزیابی دارایی ها همچنان در میان وام دهندگان و سایرین که در معرض املاک و مستغلات قرار دارند در جریان باشد. با افزایش حجم تراکنش‌ها، تعدیل‌های بیشتر را نمی‌توان رد کرد. این مقادیر ممکن است در مقایسه با سال قبل کمرنگ باشند، اما همچنان می‌توانند تأثیرگذار باشند.»

سرمایه گذاران اوراق قرضه همچنان تصور می کنند که آشفتگی در بازار املاک تجاری محدود خواهد بود. حق بیمه های ریسک اوراق قرضه بانکی کمتر از کل بازار افزایش می یابد که نشان دهنده عملکرد بهتر آنهاست.

وام شخصی

وام دهندگان خصوصی با نزدیک شدن به سررسید وام گیرندگان، فرصتی برای کسب سود می بینند. به گفته تحلیلگر گرین استریت، صندوق های بدهی املاک تجاری به دنبال جذب حدود 50 میلیارد دلار سرمایه در کوتاه مدت هستند و برخی از آنها به فکر خرید سبد وام های مضطرب از بانک ها هستند.

کیتی کینان، مدیرعامل Blackstone Mortgage Trust در بیانیه‌ای گفت: «با نقدینگی قوی، بازپرداخت‌های سریع و خط لوله سرمایه‌گذاری نوظهور، BXMT موقعیت خوبی برای استقرار سرمایه در این محیط و ادامه مسیر صعودی خود در طول چرخه دارد.»

موری و تراوش از Pimco نوشتند که فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاران در فضاهای ارشد و میانسن وجود دارد. با این حال، آنها هشدار دادند که آسیب به بازار املاک تجاری دائمی خواهد بود حتی اگر فدرال رزرو شروع به کاهش سیاست های پولی کند.

منحنی‌های رو به جلو نشان می‌دهد که هزینه‌های وام‌گیری ارزش املاک تجاری را 20 تا 40 درصد کمتر از اوج خود در سال 2021 نگه می‌دارد، و افزودند: «بادهای معکوس وارده به بازار املاک تجاری منجر به بهبودی بسیار کندتر نسبت به پس از بحران مالی جهانی خواهد شد. “

جیمز کروبی و تاسوس ووسوس از بلومبرگ مشارکت داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید