شش نماینده بریتانیایی پس از شکست ویرانگر در انتخابات برای رهبری حزب محافظه کار نامزد می شوند


لندن (AP) – شش قانونگذار بریتانیایی نامزدی خود را برای رهبری حزب محافظه کار شکست خورده پیش از موعد مقرر روز دوشنبه اعلام کردند. در رقابتی که تصمیم خواهد گرفت حزب مخالف به سمت راست حرکت کند یا به سمت مرکز سیاسی.

کاندیداها عبارتند از جیمز کلورلی وزیر امور خارجه سابق و تام استیمهات نماینده مجلس از گروه میانه رو این حزب. پریتی پاتل، وزیر کشور سابق و کیمی بادنوک، وزیر سابق بازرگانی، توسط جناح راست حزب حمایت می شوند.

رابرت جنریک، وزیر سابق مهاجرت و مل استراید، نماینده مجلس نیز حمایت لازم از 10 نماینده محافظه کار را پیش از مهلت روز دوشنبه ساعت 2:30 بعد از ظهر (9:30 صبح به وقت شرقی، 13:30 به وقت گرینویچ) به دست آوردند.

Badenoch که در آخرین انتخابات رهبری حزب در سال 2022 سوم شد، مورد علاقه اولیه کتاب‌سازان بود. او گفت که حزب باید “تجدید سرمایه داری” را بر اساس دولت کوچکتر رهبری کند و سعی کند رای دهندگان را متقاعد کند “چرا محافظه کاری باید مهم باشد.”

پس از شکست ویرانگر این حزب در انتخابات در این ماه، که در آن آرای خود را به احزاب راست و چپ از دست داد، محافظه‌کاران بین میانه‌روهایی که به دنبال جذب رای‌دهندگان میانه‌رو هستند و تندروهایی که به دنبال سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر مهاجرت هستند، تقسیم شده‌اند سیاست برای به دست آوردن مجدد زمینه های سیاسی که به حزب ضد مهاجر نایجل فاراژ اصلاحات بریتانیا از دست داده بود.

سوئلا براورمن، وزیر کشور سابق، نماینده اردوگاه جناح راست این حزب، روز یکشنبه گفت که نامزد نخواهد شد. براورمن از حزب خواست تا از اصلاحات حمایت کند و از فاراژ در صفوف محافظه کار استقبال کند.

او در مقاله‌ای در دیلی تلگراف نوشت که همکاران محافظه‌کارش تمایلی به گوش دادن به او نداشتند و او را “دیوانه، شرور و خطرناک” نامیدند.

در انتخابات 4 ژوئیه، محافظه کاران توسط رای دهندگان رای دادند. حزب کارگر با پیروزی قاطع، به 14 سال قدرت در پنج نخست وزیر پایان داد. محافظه کاران به 121 کرسی در 650 کرسی مجلس عوام کاهش یافتند که بدترین نتیجه آنها در تاریخ است.

سال‌های پرتلاطم محافظه‌کاران در قدرت، یک سری شوک‌های اقتصادی به همراه داشت: سال‌ها کاهش هزینه‌ها، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، یک بیماری همه‌گیر جهانی و حمله روسیه به اوکراین. آنها همچنین جراحات خود را به همراه آوردند، از جمله دوران پر رسوایی نخست وزیر بوریس جانسون و آشفتگی اقتصادی که توسط جانشین وی، لیز تراس به راه افتاد.

نبرد برای جانشینی نخست وزیر سابق ریشی سوناک بیش از سه ماه طول خواهد کشید. سوناک تا زمان معرفی جانشین وی در 2 نوامبر به عنوان نخست وزیر باقی خواهد ماند.

نمایندگان محافظه‌کار از طریق یک سری آرا، عرصه نامزدها را به چهار نامزد محدود می‌کنند که در کنفرانس سالانه حزب در اوایل اکتبر، پیشنهادات خود را به اعضا ارائه خواهند کرد. سپس نمایندگان دو کاندیدای نهایی را انتخاب می‌کنند و سپس برای رای‌گیری آنلاین در اختیار اعضای محافظه‌کار در سراسر کشور قرار می‌گیرند.

در آخرین انتخابات رقابتی رهبری حزب در اواسط سال 2022، اعضا تراس را به سوناک انتخاب کردند. تراس تنها پس از 49 روز از سمت خود استعفا داد زیرا برنامه های کاهش مالیات او بازارهای مالی را تکان داد و به ارزش پوند ضربه زد. سپس حزب سوناک را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید