سئول می گوید مقامات کره شمالی به دنبال دارو برای مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی کیم هستند


سئول، کره جنوبی (AP) – کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دوباره وزن اضافه کرده و به نظر می رسد از مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی مانند فشار خون بالا و دیابت رنج می برد. آژانس اطلاعاتی کره جنوبی روز دوشنبه به قانونگذاران گفت که مقامات این کشور در حال حاضر در خارج از کشور به دنبال داروهای جدید برای درمان این مشکلات هستند.

کیم 40 ساله که به نوشیدن مشروبات الکلی و سیگار کشیدن معروف است، از خانواده ای با سابقه مشکلات قلبی است. هم پدر و هم پدربزرگ او که قبل از به قدرت رسیدن در سال 2011 بر کره شمالی حکومت می کردند، بر اثر مشکلات قلبی درگذشتند.

برخی از ناظران گفتند کیم که حدود 170 سانتی متر قد دارد و قبلاً 140 کیلوگرم وزن داشت، به نظر می رسد در سال 2021 وزن زیادی از دست داده است، احتمالاً به دلیل تغییر در رژیم غذایی. اما تصاویر اخیر رسانه های دولتی نشان می دهد که او دوباره وزن اضافه کرده است.

روز دوشنبه، سرویس اطلاعات ملی، آژانس اصلی اطلاعات کره جنوبی، در یک جلسه توجیهی بسته به قانونگذاران گفت که وزن کیم به حدود 140 کیلوگرم (308 پوند) به گفته لی سونگ کوئون بازگشته است و او در گروه پرخطر قرار دارد. برای بیماری قلبی

لی گفت NIS به نمایندگان گفته است که کیم از اوایل 30 سالگی علائم فشار خون بالا و دیابت را نشان داده است. یکی دیگر از قانونگذاران، پارک سان وان، گفت NIS معتقد است چاقی کیم با نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و استرس او مرتبط است.

لی و پارک به نقل از NIS گفته اند که اطلاعاتی دریافت کرده است مبنی بر اینکه مقامات کره شمالی در حال تلاش برای تهیه داروهای جدید در خارج از کشور برای فشار خون بالا و دیابت کیم هستند.

کره شمالی یکی از مخفی ترین کشورهای جهان است و خارجی ها عملا راهی برای اطلاع از وضعیت دقیق سلامت کیم ندارند. NIS همچنین فقط گزارش های تکه تکه ای در مورد تحولات کره شمالی دارد.

در خارج از کره شمالی، سلامت کیم کانون توجه بسیاری است، زیرا او هنوز جانشین رسمی ای را معرفی نکرده است که در صورت ناتوانی، کنترل زرادخانه هسته ای رو به رشد این کشور را به عهده بگیرد که هدف آن ایالات متحده و متحدانش است.

NIS همچنین در جلسه توجیهی خود در روز دوشنبه ارزیابی خود را حفظ کرد که دختر کیم، بنا به گزارش ها، کیم جو آئه نام دارد، احتمالاً وضعیت خود را به عنوان وارث تاج و تخت پدرش تقویت خواهد کرد. با این حال، NIS گفت که نمی‌توان این احتمال را رد کرد که یکی از خواهران و برادرانش جایگزین او شود، زیرا او رسماً به عنوان جانشین پدرش معرفی نشده است.

گمانه زنی ها در مورد کیم جو آئه ده ساله که از اواخر سال 2022 با پدرش در رویدادهای عمومی پرمخاطب همراهی می کند، شعله ور شد. رسانه های دولتی او را به عنوان “محبوب ترین” یا “محترم ترین” فرزند کیم جونگ اون توصیف کردند و تعداد زیادی فیلم و عکس منتشر کردند که نشان دهنده رشد سیاسی او و نزدیکی او به پدرش بود.

NIS به قانونگذاران گفت که حداقل 60 درصد از فعالیت های عمومی کیم جو آئه شامل شرکت در رویدادهای نظامی با پدرش بود.

دیدگاهتان را بنویسید