آنچه باید در مورد مواضع سیاست خارجی کامالا هریس بدانید


صدها تن از رهبران سابق سیاست خارجی دموکرات از کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، در تلاش برای کاخ سفید هفته گذشته حمایت کردند و با وجود تجربه دیپلماتیک محدود، نامزد احتمالی حزبش را تضمین کردند.

صعود سریع او به صدر فهرست رای‌دهی تنها چند روز پس از اعلام خروج جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از رقابت، در زمانی است که تنش‌های جهانی افزایش یافته است. این موضوع رای دهندگان را متعجب می کند که او در مورد مسائل کلیدی سیاست خارجی، از جمله حمایت نظامی از اسرائیل و اوکراین، بحران پناهجویان و تهدیدهای چین در حال رشد، چه جایگاهی دارد.

هریس در دولت بایدن دخالت چندانی در سیاست گذاری خارجی نداشت و حتی در زمینه هایی که در آن نقش داشت، به ویژه در سرکوب مهاجرت غیرقانونی دولت در امتداد مرز جنوبی، نقش محدودی ایفا کرد. با این حال، ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، تلاش کرده است تا او را به هجوم مهاجران مرتبط کند و در عین حال او را بی‌تجربه نشان دهد.

اطلاعات بیشتر در مورد انتخابات ریاست جمهوری 2024

در اینجا چیزی است که ما در مورد مواضع کلیدی سیاست خارجی آنها می دانیم.

جنگ در نوار غزه

هریس تا حد زیادی با بایدن در مورد حمایت آمریکا از اسرائیل در جنگ علیه حماس در غزه همسو است. در حالی که او موضع دولت را تکرار کرد که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، اما در مورد رنج مردم غزه لحن تندتری گرفت.

هریس روز پنجشنبه پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به خبرنگاران گفت: «آنچه در 9 ماه گذشته در غزه رخ داده ویرانگر است.

وی گفت: تصاویر کودکان مرده و مردم مستاصل و گرسنه که برای جان خود فرار می کنند و گاهی برای بار دوم، سوم یا چهارم آواره می شوند، نمی توانیم چشم خود را بر این فجایع ببندیم و سکوت نخواهم کرد. “

هریس در سخنرانی روز چهارشنبه نتانیاهو در کنگره شرکت نکرد، اما معترضانی را که روز چهارشنبه پرچم آمریکا را سوزاندند و بر روی مجسمه‌های نزدیک ساختمان کنگره گرافیتی ضد اسرائیلی نقاشی کردند، محکوم کرد.

هریس پس از دیدار با نتانیاهو گفت که او همچنین با خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی که از زمان حمله حماس در 7 اکتبر در اختیار این گروه بودند، ملاقات کرده است. او گفت: “من در کنار او ایستاده ام.”

در ماه مارس، این سازمان خواستار «آتش بس فوری» در غزه شد و وضعیت در غزه را یک «فاجعه انسانی» توصیف کرد.

هریس در مصاحبه‌ای در اواخر همان ماه، مخالفت دولت بایدن را با تهاجم اسرائیل به رفح، شهر جنوبی نوار غزه که بیش از یک میلیون نفر از آن فرار کرده‌اند، تکرار کرد.

او گفت: «این افراد جایی برای رفتن ندارند.

جنگ در اوکراین

حمایت تزلزل ناپذیر هریس از اوکراین در جنگش علیه روسیه، لحظه مهمی برای معاون رئیس جمهور در صحنه جهانی است و در تضاد شدید با ترامپ قرار دارد.

در کنفرانس امنیتی مونیخ در فوریه، هریس به رهبران جهان اطمینان داد که او و بایدن در کنار اوکراین ایستاده‌اند اما نمی‌توانند حمایت کامل کنگره آمریکا را تضمین کنند.

او همچنین روسیه را به “جنایت علیه بشریت” در حمله به اوکراین متهم کرد و گفت این کشور باید به خاطر اقدامات “وحشیانه” خود در جنگ پاسخگو باشد.

هریس همچنین به چین هشدار داد که از روسیه حمایت نکند.

مهاجرت

زمانی که بایدن به قدرت رسید، برخی از اقداماتی که ترامپ در مرز جنوبی اعمال کرده بود، از جمله جدا کردن خانواده ها و ساخت دیوار را کاهش داد.

این سیاست‌های دوران بایدن با افزایش مهاجرت جهانی همزمان شد و منجر به افزایش قابل توجه تعداد مهاجرانی شد که بدون مجوز قانونی از مرز جنوبی به ایالات متحده عبور می‌کردند. بایدن به هریس ماموریت داد تا به علل ریشه ای مهاجرت در آمریکای مرکزی مانند فقر، نرخ جرم و جنایت و فساد رسیدگی کند.

او در سفر به گواتمالا در سال 2021، اولین سفر خارج از کشورش به عنوان معاون رئیس جمهور، گفت که ایالات متحده برای بررسی فساد در این کشور تلاش خواهد کرد اما به مهاجرانی که امیدوارند به مرز ایالات متحده برسند هشدار داد.

او گفت: «نباید.

جمهوری خواهان سعی کردند هریس را به خاطر تعداد بالای گذرگاه های مهاجران مقصر بدانند و او را “تزار مرزی” خطاب کردند.

هریس در ماه مارس گفت: «برای ما کاملاً واضح است و فکر می‌کنم برای اکثر آمریکایی‌ها واضح است که سیستم مهاجرت ما خراب است و ما باید آن را اصلاح کنیم».

او اخیراً از یک پیشنهاد امنیتی مرزی دو حزبی حمایت کرد که با اصرار ترامپ توسط قانونگذاران جمهوری خواه رد شد. این پیشنهاد خواستار بسته شدن مرز ایالات متحده با مکزیک در صورتی که تعداد گذرگاه های مرزی به تعداد معینی برسد و شامل بودجه برای ماموران گشت مرزی اضافی و افسران پناهندگی باشد، می شود.

هند و اقیانوس آرام

هریس از تهدیدی که چین برای متحدان و منافع ایالات متحده در آسیا ایجاد می کند صحبت کرد.

او طی یک سخنرانی در سنگاپور در سال 2021، اقدامات دریایی چین را محکوم کرد که شامل ارعاب ناوگان ماهیگیری سایر کشورها و ساخت جزایر مصنوعی در دریای چین جنوبی بود.

او گفت: «ما می دانیم که پکن به اعمال فشار، ارعاب و ادعای بیشتر دریای چین جنوبی ادامه می دهد.

هریس در یک سخنرانی در کشتی نیروی دریایی ایالات متحده در سواحل ژاپن در سال 2022، سیاست غیر رسمی آمریکا در حمایت از تایوان در برابر تجاوز چین را تکرار کرد.

او گفت: “ما به حمایت از دفاع شخصی تایوان در راستای سیاست دیرینه خود ادامه خواهیم داد.”

هریس همچنین در مورد مسائل خارج از چین اظهار نظر کرده است. در نشست سپتامبر در اندونزی با رهبران انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا، هریس از رژیم نظامی میانمار که در سال 2021 کودتا کرد، خواست تا “به خشونت وحشتناک پایان دهد” و “دموکراسی را بازگرداند”.

آفریقا

آفریقا در حال تجربه یک رونق جمعیت است که می تواند ایالات متحده را مجبور به تغییر روابط خود با این قاره کند.

معاون رئیس جمهور در سال 2023 سفری یک هفته ای به غنا، تانزانیا و زامبیا داشت تا با این روایت مقابله کند که ایالات متحده آفریقا را صرفاً به عنوان یک دست نشانده برای مقابله با توسعه چین و روسیه می بیند.

او در غنا گفت: “من مطمئن هستم که نبوغ و نوآوری آفریقایی آینده جهان را شکل خواهد داد.”

سفر هریس در بحبوحه تلاش‌ها برای محدود کردن حقوق LGBTQ+ در این سه کشور انجام شد و او مجبور شد از تعهد دیرینه خود به حقوق همجنس‌گرایان غافل شود. هنگامی که در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با رئیس جمهور غنا نانا آکوفو-آدو در مورد تغییرات حقوق LGBTQ+ پرسیده شد، هریس گفت که او “این موضوع را مطرح کرده است” اما مشخص نکرد با چه کسی و در کدام کشور.

هریس افزود: «ما و من به این موضوع به عنوان یک موضوع حقوق بشر نگاه می کنیم و هیچ چیز آن را تغییر نخواهد داد.

یک سال پس از سفر، هریس شراکتی را با هدف ارائه اینترنت به 80 درصد از قاره تا سال 2030 اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید