زنده: اخبار افتتاحیه المپیک: چند ساعت مانده به شروع بازی ها در پاریس، شبکه ریلی فرانسه خراب شد.


پاریس – شبکه راه آهن سریع السیر فرانسه روز جمعه مورد تخریب گسترده و “جنایتکارانه” از جمله آتش سوزی قرار گرفت. تنها چند ساعت قبل از مراسم افتتاحیه بزرگ بازی های المپیک، یک تخلف رانندگی از سایر نقاط فرانسه و اروپا به پاریس رخ داد.

به گفته نخست وزیر فرانسه، حملات به راه آهن “هدف روشنی داشت: مسدود کردن شبکه پرسرعت”.

گابریل عطال، نخست‌وزیر مستعفی فرانسه، گفت خرابکاری و آتش‌سوزی بخش‌های کلیدی شبکه راه‌آهن فرانسه در آستانه بازی‌های المپیک «هدف روشنی داشت: محاصره شبکه قطارهای سریع‌السیر».

وی گفت که خرابکاران به طور خاص جاده های اصلی از شمال، شرق و غرب به پاریس را هدف قرار دادند، درست چند ساعت قبل از اینکه شهر میزبان مراسم افتتاحیه المپیک باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد بازی های المپیک در پاریس

آتال در گفتگو با خبرنگاران گفت که “عواقب عظیم” خواهد داشت و “صدها هزار” نفری که می خواهند به بازی ها یا تعطیلات خود در پاریس سفر کنند، سرگردان خواهند شد.

یورو استار یک چهارم قطارهای خود را در این آخر هفته لغو می کند

به گفته یورو استار، از هر چهار قطار، یک قطار در آخر هفته لغو می شود.

شرکت راه آهن اعلام کرد که تمام قطارهای سریع السیر تغییر مسیر داده و 90 دقیقه به مدت هر سفر اضافه خواهد شد.

یورواستار در بیانیه ای اعلام کرد: “یورواستار انتظار دارد این وضعیت تا صبح دوشنبه ادامه داشته باشد.”

کارگران راه آهن کابل های بریده شده و سوخته را در امتداد ریل های راه آهن بررسی می کنند

تصاویر تلویزیونی BFM بیش از دوازده کارگر SNCF را با لباس های نارنجی نشان می دهد که در حال بررسی آسیب های ناشی از قطع و سوختن کابل ها در امتداد ریل ها در کروسیل، روستایی در شمال فرانسه است که یکی از حوادث خرابکارانه در آن رخ داده است.

نیم دوجین افسر پلیس، برخی از آنها با نشانه های زرد رنگ، در صحنه حضور داشتند.

لغو و تأخیر قطارهای بین فرانسه و آلمان

دویچه بان اعلام کرد که این خسارت منجر به لغو و تاخیر کوتاه مدت قطارهای بین فرانسه و آلمان شده است.

کریستین هافمن، سخنگوی دولت در برلین گفت: «دولت فدرال این اقدامات را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند».

برخی از مسافران قطار از تأخیر به پاریس ناراحت نیستند

مسافران یورو استار که لندن را ترک می کنند، نسبت به تاخیر در شبکه ریلی فرانسه آرام بودند.

کیت فیشر، 37 ساله، معلمی از لوئیزیانا، با پنج دوستش در سفر بود، به این امید که به پاریس برود تا جو را جذب کند.

او گفت: “ما می دانستیم که این بدترین زمان برای رفتن به پاریس به دلیل بازی های المپیک است، بنابراین آماده ایم که زمان بیشتری طول بکشد.”

یورو استار قطارهای پرسرعت پاریس را به مسیرهای عادی تغییر می دهد

در بروکسل، یورو استار اعلام کرد که تمام قطارهای پرسرعت به مقصد و از پاریس از طریق مسیر عادی تغییر مسیر خواهند داد.

این شرکت گفت: «این زمان سفر را حدود یک ساعت و نیم افزایش می دهد.

زمانی که قطار به پاریس اعلام شد، بسیاری از مسافرانی که سفرشان لغو یا به تعویق افتاد تصمیم گرفتند بدون بلیط معتبر سوار شوند. راهبر قطار به آنها هشدار داد که باید در تمام طول سفر پشت میله بایستند. باریستای قطار به محض ورود به داخل، بطری های رایگان آب را به آنها داد.

دادستان پاریس: تا 20 سال زندان برای آتش زدن راه آهن

دفتر دادستانی پاریس تحقیقاتی را آغاز کرده و گفته است که “مسئول جرایم مرتبط با آسیب به اموال است که منافع اساسی ملت را تهدید می کند.”

این جنایت می تواند منجر به 15 سال زندان و جریمه 225000 یورویی شود.

این سازمان همچنین گفت که جرایمی مانند «تحقیر و تلاش برای تحقیر با ابزارهای خطرناک در یک گروه سازمان‌یافته» می‌تواند به ۲۰ سال زندان و جریمه ۱۵۰ هزار یورویی محکوم شود.

جامپرهای آلمانی به دلیل تاخیر در قطار مراسم افتتاحیه را از دست دادند

دو جامپر آلمانی برای شرکت در مراسم افتتاحیه در قطار عازم پاریس بودند، اما به دلیل تاخیرهای طولانی مجبور به بازگشت به بلژیک شدند. خبرگزاری آلمانی dpa گزارش داد که آنها اکنون مراسم را از دست خواهند داد.

راننده فیلیپ ویشااپت که با هم تیمی خود کریستین کوکوک در حال سفر بود به DPA گفت: “واقعاً مایه شرمساری است، اما ما خیلی دیر می رسیدیم.” “دیگر هیچ شانسی برای رسیدن به موقع وجود نداشت.”

مسافران بدون آب، توالت و برق سرگردان هستند

ایستگاه مونپارناس ۲ مملو از مسافرانی بود که به دلیل تأخیر یا لغو قطارها متاثر شده بودند. برخی از آنها به دلیل اختلال ساعت ها روی ریل گیر کرده بودند.

Maiwenn Labbé-Sorin گفت که او ساعت ها در قطار منتظر ماند تا به پاریس بازگردد. از اینکه کی می تواند به سفر خود ادامه دهد خبری نبود.

او گفت: «دو ساعت بدون آب، بدون توالت، بدون برق بودیم. سپس توانستیم برای لحظه ای وارد ریل شویم و سپس قطار برگشت. حالا مطمئن نیستم چه اتفاقی قرار است بیفتد.»

“این یک شروع شگفت انگیز برای المپیک است”

مسافران ایستگاه Gare du Nord به تابلوهای حرکت قطارهای یورواستار به لندن نگاه کردند و دیدند که تا یک ساعت و نیم تاخیر داشتند.

سارا موزلی 42 ساله وقتی فهمید قطارش به لندن یک ساعت تاخیر دارد گفت: “این شروع دیوانه کننده ای برای المپیک است.”

کوری گرینگر، مدیر فروش استرالیایی 37 ساله که در راه لندن در حال استراحت روی دو چمدان خود در وسط ایستگاه قطار بود، گفت: “آنها باید اطلاعات بیشتری برای گردشگران داشته باشند، به خصوص اگر این یک حمله مخرب باشد.” .

در بوردو، جنوب غربی فرانسه، کسانی که نتوانستند در Gare de Bordeaux Saint-Jean صندلی پیدا کنند، روی چمدان ها و لباس ها روی زمین نشستند و به تلفن های خود نگاه کردند، در حالی که دیگران جمع شده بودند و روی نیمکت ها می خوابیدند.

سرویس های اطلاعاتی فرانسه پس از حملات “آماده شده و هماهنگ” بسیج شدند

گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه در پستی در ایکس گفت: «سرویس های اطلاعاتی و سازمان های مجری قانون ما برای یافتن و مجازات عاملان این اعمال جنایتکارانه بسیج شده اند.

عطال آنها را “اقدامات خرابکارانه” توصیف کرد که “آماده شده و هماهنگ شده بودند”.

رئیس راه‌آهن: اقدامات نشان‌دهنده «میل به آسیب جدی به فرانسوی‌ها» است

ژان پیر فاراندو، مدیر اجرایی شرکت راه‌آهن SNCF، در شبکه تلویزیونی فرانسوی BFMTV گفت که این اقدامات نشان‌دهنده “میل به وارد کردن آسیب جدی به مردم فرانسه” است و شخصیت آنها به “حمله‌ای از پیش برنامه‌ریزی‌شده، حساب‌شده و هماهنگ‌شده” اشاره دارد.

فراندو گفت که مکان های مورد نظر گذرگاه های راه آهن بوده اند.

او در BFMTV گفت: «دو هدف در آتش اصابت کرد.

شرکت راه آهن فرانسه: تاخیر قطار ممکن است “تمام آخر هفته” ادامه داشته باشد.

به مسافران ایستگاه سنت پانکراس در لندن هشدار داده شده است که سفرهای یورواستار آنها ممکن است حدود یک ساعت تاخیر داشته باشد. اطلاعیه ها در سالن خروج پایانه بین المللی به مسافران پاریس از وجود مشکل در خط هوایی خبر داد.

شرکت راه‌آهن فرانسه SNCF گفت نمی‌داند چه زمانی می‌توان خدمات را از سر گرفت و نگران است که اختلالات “حداقل تمام آخر هفته” ادامه داشته باشد. اپراتور گفت که تیم های SNCF “از قبل برای انجام عیب یابی و شروع تعمیرات در محل بودند” اما “انتظار می رود این وضعیت حداقل تا آخر هفته ادامه داشته باشد و تعمیرات انجام شود.” SNCF به همه مسافران توصیه کرد سفر خود را به تعویق بیندازند و به ایستگاه نروند و در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که تمامی بلیط‌ها قابل تعویض و استرداد هستند.

Valerie Pecresse، رئیس شورای منطقه ای پاریس، گفت: “امروز 250000 مسافر در همه این خطوط تحت تاثیر قرار خواهند گرفت، اما Pecresse به مسافران توصیه کرد “به ایستگاه ها نروند.”

اقدامات “جنایتکارانه” شبکه راه آهن فرانسه را قبل از مراسم افتتاحیه المپیک فلج می کند

در حالی که مقامات پاریس در میان تدابیر شدید امنیتی برای رژه در امتداد رود سن آماده می شدند، سه آتش سوزی در نزدیکی مسیرهای خطوط سریع السیر آتلانتیک، نورد و استر گزارش شد. این اختلالات به ویژه ایستگاه مرکزی مونپارناس در پاریس را تحت تأثیر قرار داد. ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی نشان می داد که چگونه سالن ایستگاه مملو از مسافران شده است.

به گفته وزیر حمل و نقل، پاتریس ورگریته، این حوادث منجر به فلج شدن چندین خط پرسرعتی شد که پاریس را به بقیه فرانسه و کشورهای همسایه متصل می کرد.

ورگریته در ایستگاه تلویزیونی BFM توضیح داد که چگونه مردم از صحنه آتش سوزی فرار کردند و وسایل آتش زا در آنجا کشف شد. او گفت: «همه چیز نشان می دهد که این آتش سوزی های جنایی است.

سفر به لندن و از زیر کانال انگلیسی به بلژیک همسایه و از طریق غرب، شمال و شرق فرانسه تحت تأثیر آنچه شرکت راه آهن دولتی SNCF فرانسه به عنوان مجموعه ای از حوادث هماهنگ در طول شب توصیف کرد، قرار گرفت.

مقامات دولتی این اقدامات را محکوم کردند اما گفتند هیچ نشانه‌ای از ارتباط مستقیم با المپیک وجود ندارد. پلیس فرانسه گفت که مقامات در حال بررسی این حوادث هستند. رسانه های فرانسوی از آتش سوزی بزرگ در مسیر پرتردد غرب خبر دادند.

___

المپیک AP: https://apnews.com/hub/2024-paris-olympic-games

دیدگاهتان را بنویسید