آخرین اخبار درباره جنگ بین اسرائیل و حماس: معاون رئیس جمهور هریس از نتانیاهو خواست به زودی به آتش بس دست یابد


کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا به سرعت با حماس به توافق آتش بس دست یابد تا ده ها گروگانی که از 7 اکتبر توسط شبه نظامیان در نوار غزه نگهداری می شوند، بتوانند به کشور خود بازگردند.

نتانیاهو قبل از عزیمت به فلوریدا در روز جمعه برای دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در واشنگتن بود و در آنجا سخنرانی تند خود را در کنگره ایراد کرد و در آن وعده “پیروزی کامل” علیه حماس و مخالفان آمریکایی جنگ غزه را “احمق” داد. ”

حماس به شدت از این سخنرانی انتقاد کرد و نتانیاهو را متهم کرد که از تلاش ها برای پایان دادن به جنگ و آزادی گروگان ها جلوگیری می کند.

وزارت بهداشت غزه می گوید بیش از 39100 فلسطینی در این جنگ کشته شده اند. سازمان ملل متحد در ماه فوریه تخمین زد که در حال حاضر حدود 17000 کودک بدون همراه در این منطقه هستند و گمان می رود که از آن زمان به بعد این تعداد افزایش یافته باشد.

در اینجا آخرین اطلاعات است:

نمایندگان راست افراطی اسرائیل از درخواست کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا برای توافق آتش بس انتقاد کردند

اورشلیم – قانونگذاران راست افراطی اسرائیل از درخواست کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا برای آتش بس برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه انتقاد کردند.

ایتامار بن گویر، مشاور امنیت ملی اسرائیل در روز جمعه در ایکس نوشت: «جنگ پایانی نخواهد داشت، خانم نامزد»، یکی از شناخته شده ترین وزرای جناح راست و متحد اصلی بنیامین نخست وزیر اسرائیل است. نتانیاهو

هریس که از حمایت نمایندگان کافی برای نامزدی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا برخوردار است، روز پنجشنبه در واشنگتن با نتانیاهو دیدار کرد. او گفت که بازگرداندن گروگان ها به خانه ضروری است و رنج بزرگ مردم غیرنظامی غزه را با ادامه جنگ توصیف کرد.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل، مدعی شد که هریس “افشای” کرده است که توافق آتش بس معادل تسلیم شدن به حماس است. او نوشت: «رفتن به این دام ممنوع است!»

بن گویر و اسموتریچ مخالف آتش بس در نوار غزه هستند و می گویند اسرائیل باید تا شکست حماس به جنگ ادامه دهد. بسیاری در اسرائیل نتانیاهو را به طولانی شدن جنگ متهم می کنند، تا حدی برای دلجویی از آنها. استعفای دسته جمعی آنها برای سرنگونی دولت ائتلافی نخست وزیر و آغاز انتخابات جدید کافی است.

ستیزه جویان در نوار غزه حدود 115 گروگان را که در 7 اکتبر از اسرائیل ربوده بودند، در دست دارند. گمان می رود بسیاری از گروگان ها مرده باشند.

کانادا، نیوزلند و استرالیا در یک فراخوان مشترک برای آتش بس فوری در نوار غزه می گویند: «رنج انسانی غیرقابل قبول است».

کانبرا، استرالیا – کانادا، استرالیا و نیوزلند روز جمعه در بیانیه مشترکی در مورد لزوم آتش بس فوری در نوار غزه و خطر تشدید درگیری بین حزب الله و اسرائیل منتشر کردند.

وضعیت غزه فاجعه بار است. رنج بشر غیرقابل قبول است. در بیانیه سه نخست وزیر آمده است: «این نمی تواند به همین منوال ادامه یابد.

اسرائیل باید به نگرانی های جامعه بین المللی گوش دهد. حفاظت از غیرنظامیان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از الزامات حقوق بشردوستانه بین المللی است. غیرنظامیان فلسطینی نباید بهای شکست حماس را بپردازند. این باید پایان یابد.»

نخست وزیران گفتند که «عمیقاً نگران» دورنمای تشدید تنش در منطقه هستند و حمله ایران به اسرائیل در اواسط آوریل را محکوم کردند. آنها همچنین از ایران خواستند که از اقدامات بی‌ثبات‌کننده بیشتر در خاورمیانه خودداری کند و از ایران و گروه‌های وابسته به آن از جمله حزب‌الله خواستند حملات خود را متوقف کنند.

اندکی پس از حمله حماس در 7 اکتبر به جنوب اسرائیل، حزب الله شروع به شلیک موشک کرد. او توضیح داد که می خواهد فشار بر غزه را کاهش دهد. تبادل آتش و حملات هوایی که به چند کیلومتری دو طرف مرز محدود شده بود، ده ها هزار نفر را در هر دو کشور مجبور به فرار کرده است.

یکی از رهبران حماس در کرانه باختری در بازداشت اسرائیل درگذشت

راملا، کرانه باختری (AP) – به گفته یک گروه حقوق زندانیان فلسطینی، یکی از رهبران حماس در کرانه باختری اشغالی شامگاه پنجشنبه پس از وخامت حالش در بازداشت اسرائیل درگذشت.

باشگاه اسرای فلسطینی گفت که شیخ مصطفی ابو ارا، 63 ساله، در ماه اکتبر دستگیر شد و اخیراً از زندان رامون به بیمارستان سوروکا منتقل شد و در آنجا درگذشت.

این گروه حقوق بشر گفت که ابوآرا در طول بازداشت تحت “شکنجه و گرسنگی” قرار گرفته و مراقبت های پزشکی کافی دریافت نکرده است. این گروه جزئیات بیشتری ارائه نکرد. مقامات زندان اسرائیل در مورد شرایط مرگ ابوعرا اظهار نظری نکرده اند و فوراً نمی توان با آنها تماس گرفت.

به گفته این گروه، ابوآرا مدت کوتاهی پس از آغاز جنگ اخیر بین اسرائیل و حماس تحت روشی به نام بازداشت اداری دستگیر شد. به دلایل امنیتی، زندانیان را می توان به طور نامحدود بدون محاکمه یا اتهام نگه داشت. گروه های حقوق بشر و زندانیان فلسطینی اخیراً آزاد شده می گویند که از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس، شرایط در زندان های اسرائیل بدتر شده است.

گروه اسرا و حماس گفتند که از اوایل دهه 1990، ابوآرا چندین بار دستگیر شده و حدود 12 سال را در زندان های اسرائیل گذرانده است.

دیدگاهتان را بنویسید