وزرای دارایی گروه 20 درباره مالیات ابرثروتمندان برزیل بحث می کنند


ریودوژانیرو (AP) – وزرای دارایی کشورهای پیشرو توسعه یافته و در حال توسعه روز پنجشنبه در ریودوژانیرو برای یک نشست دو روزه برای بحث در مورد مالیات جهانی بر ابرثروتمندان دیدار کردند. برای کشوری که در حال حاضر در برزیل قدرت دارد، این یکی از اولویت های اصلی است.

بر اساس پیشنهاد G20، افراد خصوصی با کل دارایی های بیش از یک میلیارد دلار باید دو درصد مالیات بر درآمد بر دارایی های خود بپردازند.

یک مقام وزارت دارایی برزیل هفته گذشته به خبرنگاران گفت: فرانسه، اسپانیا و آفریقای جنوبی – که در سال 2025 ریاست گروه 20 را بر عهده خواهند داشت – حمایت خود را اعلام کرده اند. اما جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز پنجشنبه تکرار کرد که ایالات متحده از این طرح حمایت نمی کند.

یلن گفت: «هماهنگی بین سیاست های مالیاتی در سطح جهانی بسیار دشوار است و ما نه نیازی می بینیم و نه معتقدیم که تلاش برای مذاکره برای یک توافق جهانی در مورد آن مطلوب است.

تاتیانا روزیتو، وزیر امور بین‌الملل در وزارت دارایی برزیل، روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: برزیل همچنان امیدوار است که وزرای دارایی با بیانیه‌ای درباره همکاری مالیاتی بین‌المللی که در آن مالیات جهانی بر ابرثروتمندان نیز ذکر شده است، موافقت کنند.

برونو کارازا، اقتصاددان، استاد دانشکده تجارت بنیاد دام کابرال، گفت: برای کاهش جذابیت بهشت ​​های مالیاتی، توافق بر سر مالیات جهانی بر میلیاردرها ضروری است.

کارازا افزود: “من واقعا معتقدم که اگر این موضوع در بیانیه گنجانده نشود، کمی ناامیدی وجود خواهد داشت، زیرا دولت برزیل روی این شرط بندی کرده است.”

بر اساس گزارشی که توسط گابریل زوکمان، اقتصاددان فرانسوی به سفارش برزیل انجام شده است، میلیاردرها در حال حاضر معادل 0.3 درصد از ثروت خود مالیات پرداخت می کنند. در این گزارش آمده است که مالیات 2 درصدی باعث افزایش 200 تا 250 میلیارد دلاری در سال از حدود 3000 نفر در سراسر جهان می شود. این پول می تواند صرف خدمات عمومی مانند آموزش و مراقبت های بهداشتی و همچنین مبارزه با تغییرات آب و هوایی شود.

1 درصد ثروتمندترین افراد در دهه گذشته 42 تریلیون دلار ثروت جدید جمع آوری کرده اند که تقریباً 36 برابر بیشتر از کل 50 درصد پایین جمعیت جهان است. این از تحلیل سازمان امداد آکسفام که روز پنجشنبه قبل از نشست وزرای دارایی منتشر شد، به دست می آید.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل روز چهارشنبه در ریو هنگام رونمایی از طرح‌های خود برای اتحاد جهانی علیه گرسنگی و فقر، از نیاز به مالیات‌های بیشتر بر ثروتمندترین افراد جهان دفاع کرد.

«در رأس هرم، سیستم‌های مالیاتی دیگر مترقی نیستند و به قهقرا می‌رسند. لولا گفت: فوق ثروتمندها نسبت به طبقه کارگر مالیات کمتری می پردازند.

«برخی افراد نسبت به کل کشورها منابع بیشتری را کنترل می کنند. دیگران برنامه‌های فضایی خود را دارند.

در بیانیه دفتر مطبوعاتی گروه 20 برزیل در روز سه‌شنبه، بیانیه‌ای اعلام شد که هدف اتحاد جهانی علیه گرسنگی و فقر ایجاد مکانیزمی برای بسیج بودجه و دانش برای حمایت از گسترش سیاست‌ها و برنامه‌ها برای مبارزه با نابرابری و فقر است. لولا در سخنرانی خود گفت که این مکانیسم تا سال 2030 توسط دبیرخانه ای در مقر سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد در رم و برازیلیا مدیریت می شود که نیمی از هزینه ها بر عهده برزیل است.

دیدگاهتان را بنویسید