مردی پس از اصابت چاقو و زخمی شدن یک سرباز انگلیسی در حمله ای در نزدیکی یک پادگان دستگیر شد


لندن (AP) – شاهدان و پلیس روز چهارشنبه گفتند، یک مهاجم نقابدار سوار بر موتور سیکلت، یک افسر ارتش بریتانیا را در روز روشن در نزدیکی یک پادگان در جنوب شرقی انگلیس با چاقو زخمی کرد و به شدت مجروح کرد.

پلیس کنت گفت: اندکی پس از آن، یک مرد 24 ساله به ظن تلاش برای قتل دستگیر شد.

پلیس گفت که مهاجم به تنهایی عمل کرده و چاقو زدن یک اقدام تروریستی نبوده است. آنها در حال بررسی هستند که آیا این موضوع با سلامت روانی مظنون ارتباط دارد یا خیر.

ارتش انگلیس اعلام کرد که این افسر 40 ساله دچار جراحات جدی شد و با هلیکوپتر برای مداوا به بیمارستان منتقل شد. پلیس گفت وضعیت وی وخیم اما پایدار است.

نخست وزیر کایر استارمر در شبکه اجتماعی X گفت که “شکه و وحشت زده است”. “افکار ما با سرباز، خانواده او و جامعه نیروهای مسلح ما است زیرا آنها از همه ما محافظت می کنند. برای او آرزوی بهبودی دارم.»

جان هیلی، وزیر دفاع نیز این حمله را “تکان دهنده” توصیف کرد.

پلیس کنت گفت افسران برای حمله در شهر گیلینگهام، در حدود 50 کیلومتری جنوب شرقی لندن، عصر سه شنبه فراخوانده شدند.

شاهدان گزارش دادند که مهاجمی که ماسک اسکی به تن داشت با موتورسیکلت سوار شد، به سرباز حمله کرد و سپس متواری شد.

الکس رینولدز، که در همان نزدیکی زندگی می کند، گفت که از خانه خود بیرون آمد و مردی را دید که لباس نظامی در خیابان “بی حرکت” دراز کشیده بود.

او گفت: «یک و نیم دقیقه پس از حادثه، ده نفر از قبل دور جسد ایستاده بودند. دیگرانی که در صحنه بودند گفتند که مهاجم را دیدند که با موتور سیکلت “با سرعت دور شد”.

پلیس گفت که یک مظنون ظرف نیم ساعت دستگیر و چندین چاقو نیز کشف و ضبط شد. پلیس بریتانیا نام مظنونان را تا زمانی که اتهاماتی علیه آنها مطرح نشود، اعلام نمی کند.

جاده ای که پلیس می گوید حمله در آن رخ داده است در نزدیکی پادگان برومپتون، مقر هنگ 1 مدرسه سلطنتی مهندسی نظامی ارتش بریتانیا است. صبح چهارشنبه، دو سر خیابان پر درخت با ماشین های پلیس و نوار احتیاط محصور شد.

ارتش در بیانیه ای اعلام کرد: افکار ما با این سرباز و خانواده او است و ما می خواهیم که در این زمان سخت به حریم خصوصی آنها احترام گذاشته شود. ما به همکاری نزدیک با پلیس کنت ادامه خواهیم داد تا بفهمیم چه اتفاقی افتاده و از تحقیقات حمایت خواهیم کرد.»

حمله به سربازان در بریتانیا نادر است. در سال 2013، دو مرد الهام گرفته از القاعده، لی ریگبی، سرباز 25 ساله را در یکی از خیابان های لندن با یک ماشین زیر گرفته و سپس با چاقو به او زدند. این افراد به حبس ابد محکوم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید