شاهزاده هری می گوید که اختلاف با روزنامه های انگلیسی شکاف در خانواده را عمیق تر کرده است


لندن – او در یک مصاحبه تلویزیونی که قرار است روز پنجشنبه پخش شود، گفت که نبرد ماراتن شاهزاده هری در برابر مطبوعات روزنامه انگلیسی “پیروزی چشمگیری” را در دادگاه به ارمغان آورد. با این حال، این پیروزی همچنین یک “گسست مرکزی” با شکاف تلخ بین او و سایر اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا است.

هری 39 ساله که برای اولین بار پس از دریافت صدها هزار پوند غرامت از سوی روزنامه روزنامه میرور گروپ به دلیل نقض غیرمنصفانه حریم خصوصی خود صحبت می کرد، گفت که با حکم قاضی احساس می کند که به خاطر رابطه اش با او تبرئه شده است. خانواده بالاست

هری در بخشی از یک مستند یک ساعته درباره رسوایی استراق سمع که توسط ITV News منتشر شد، گفت: «من کاملاً روشن کرده‌ام که این کار باید انجام شود. اما او اضافه کرد: “خوب است اگر ما این کار را به عنوان یک خانواده انجام دهیم.”

هری، پسر کوچکتر شاه چارلز سوم، دقیقاً توضیح نداد که چگونه جنگ حقوقی او روابط با پدر یا برادرش، شاهزاده ویلیام را بیشتر تیره کرد. او در کتاب خاطرات خود “Spare” این وقفه را به دلایل مختلفی از جمله رفتار خانواده‌اش با همسرش مگان مارکل، بازیگر سابق آمریکایی از نژاد مختلط، نسبت داد.

اما عزم هری برای شکایت از روزنامه‌ها، خانواده سلطنتی را در موقعیت نامناسبی قرار داد. هری در شکایت خود علیه روزنامه‌های گروه خبری روپرت مرداک فاش کرد که ویلیام پس از هک کردن تلفن همراهش توسط ناشر با پرداخت مبلغ هنگفتی موافقت کرده است.

هری گفت که این تسویه حساب نتیجه یک “توافق مخفی” بود که طبق آن خانواده از اقدام قانونی علیه ناشر چشم پوشی کردند تا از شهادت در مورد جزئیات شرم آور پیام های پست صوتی شنود شده خود اجتناب کنند.

هنگامی که از ربکا بری، مصاحبه‌گر ITV پرسیده شد که آیا تصمیم او برای ادامه محاکمه به از هم گسیختگی رابطه کمک کرده است، او پاسخ داد که این “یک عامل اصلی” است. وی افزود: این سوال سختی است زیرا هر چیزی که در مورد خانواده ام می گویم رگبار توهین مطبوعات را به راه می اندازد.

اطلاعات بیشتر در مورد خانواده سلطنتی بریتانیا

هری گفت: “من معتقدم که باز هم از منظر خدمات و زمانی که شما نقشی عمومی دارید، اینها کارهایی است که ما باید برای منافع عمومی انجام دهیم.” “اما می دانید، من این کار را به دلایلم انجام می دهم.”

وقتی از بری پرسیده شد که تصمیم خانواده‌اش برای حل و فصل خصوصی اختلافات با روزنامه‌ها چه پیامدهایی داشت، او تردیدی در مورد نظرش باقی نگذاشت، اما اعتراف کرد که اقدامات عمومی‌اش برای او هزینه گزافی داشته است.

هری در حالی که قیافه‌اش جدی اما خونسرد بود، گفت: «فکر می‌کنم هر اتفاقی که افتاد به مردم نشان داد که حقیقت چیست.

او افزود: «برای من، این مأموریت ادامه دارد، اما اذعان کرد، همانطور که شما می‌گویید، بخشی از شکاف ایجاد شد.»

هری همچنین به این ادعاها اشاره کرد که مادرش دایانا، پرنسس ولز، به دلیل نفوذ بی امان مطبوعات تبلوید به پارانویا رانده شده است. دایانا در سال 1997 پس از تعقیب و گریز توسط عکاسان در یک تصادف رانندگی در پاریس جان باخت.

هری گفت: “حتی امروز، روزنامه ها از نمایش او به عنوان پارانوئید لذت می برند.”

اما او پارانوئید نبود. او در مورد اتفاقی که برایش افتاد کاملاً حق داشت.» “و او امروز اینجا نیست تا حقیقت را دریابد.”

در سال 2021، پس از عذرخواهی دیرهنگام بی‌بی‌سی به‌خاطر یک مصاحبه هیجان‌انگیز در سال 1995 با دیانا که تحت شرایط تقلبی ترتیب داده شده بود، ویلیام کارکنان بی‌بی‌سی را متهم کرد که «ادعاهای مبهم و نادرستی درباره خانواده سلطنتی می‌کنند که با ترس‌های آن‌ها بازی می‌کنند و پارانویا را دامن می‌زنند». ”

بیش از دو دهه پس از افشاگری های انفجاری مبنی بر اینکه مطبوعات تبلوید به طور مرتب از تلفن های همراه افراد مشهور و دیگر شخصیت های عمومی شنود می کردند، هری یکی از آخرین افرادی است که هنوز در دادگاه با ناشران مبارزه می کند.

او و سایر شاکیان اخیراً تلاش خود را برای دخالت مرداک 93 ساله در یک محاکمه هک علیه شرکت او، روزنامه های گروه خبری، از دست دادند. قاضی، تیموتی فانکورت، خاطرنشان کرد که می‌دانست شاکیان «می‌خواستند به اهداف «ترفیع» شلیک کنند» اما به این نتیجه رسید که مرداک به ادعای آنها ارتباطی ندارد.

با این حال، قاضی خاطرنشان کرد که قبلاً در دادگاه اتهاماتی علیه “همکاران مورد اعتماد” مرداک، از جمله پسرش جیمز، ربکا بروکس، مدیر اجرایی News UK، و ویل لوئیس، مدیر اجرایی سابق اخبار که اکنون سردبیر روزنامه است، مطرح شده بود. واشنگتن پست است. (هر سه این اتهامات را رد کرده اند.)

در پرونده علیه روزنامه‌های میرور گروپ، فانکورت حکم داد که هری قربانی “حمله هکری گسترده و منظم” توسط این شرکت شده است و به او 140600 پوند یا حدود 181000 دلار غرامت پرداخت کرد. در تسویه بعدی ادعاهای باقی مانده، هری حداقل 400000 پوند یا حدود 515000 دلار به عنوان خسارت اضافی دریافت کرد.

در آن پرونده شاهد شهادت هری بود، که به دادگاه گفت که سردبیران و روزنامه نگاران “دستشان خون” است، زیرا آنها برای ردیابی اخبار مربوط به او و خانواده اش تلاش زیادی کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید