قبل از شروع فصل صعود، چهار مورد مرگ در کوه فوجی گزارش شد


پلیس و رسانه های محلی گزارش دادند که حداقل یک نفر در حین صعود به کوه فوجی چند روز قبل از شروع رسمی فصل کوهنوردی جان خود را از دست داد و سه جسد نیز در کوه پیدا شد.

به گفته پاتاگونیا، کوهنورد حرفه ای کیتا کوراکامی در میان آنها بود که به عنوان سفیر برای آن کار می کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی عمومی NHK، پلیس محلی اعلام کرد که او روز چهارشنبه هنگام صعود از بلندترین کوه ژاپن هوشیاری خود را از دست داد و در بیمارستانی مرده اعلام شد.

به گزارش NHK، پلیس محلی روز چهارشنبه اعلام کرد که این سه جسد در حدود سه چهارم مسیر بالای کوه 3700 متری، همه در نزدیکی دهانه آن اما در مکان‌های مختلف کشف شدند. زمان پیدا شدن اجساد مشخص نیست. پخش کننده گفت که گفته می شود هر سه کوهنورد بوده اند که به طور جداگانه صعود کرده اند.

در تمام سال گذشته هفت مورد مرگ در کوه فوجی گزارش شد.

پلیس استان شیزوئوکا، جایی که برخی از مسیرهای پیاده روی به سمت قله آغاز می شود، پس از اینکه زنی در توکیو روز یکشنبه گزارش داد که ارتباطش با همسر 53 ساله خود که قصد صعود از کوه فوجی را داشت، از دست داده است، جستجو را آغاز کرد. NHK گزارش داد که او عصر جمعه آنجا را ترک کرد و عکسی را که روز شنبه در نزدیکی قله گرفته شده بود برای خانواده اش فرستاد، اما پس از آن تماس قطع شد. اریکو تاکاهاشی سخنگوی اداره پلیس شیزوئوکا در مصاحبه ای در روز پنجشنبه گفت که این مرد به عنوان یکی از کشته شدگان شناسایی شده است.

تاکاهاشی گفت که پلیس هنوز در فرآیند شناسایی دو جسد دیگر است، اما مشکوک است که این دو مرد 30 ساله هستند که در ماه دسامبر ناپدید شده و مردی 50 ساله که در ژانویه ناپدید شده بود، ساخته شده است.

همانطور که محبوبیت کوه فوجی در سال های اخیر افزایش یافته است، مقامات به طور فزاینده ای در مورد ازدحام بیش از حد و شیوه های خطرناک کوهنوردی نگران شده اند.

چهار مسیر پیاده روی منتهی به قله وجود دارد. وب سایت رسمی کوه نوردی این کوه می گوید که مسیر در استان یاماناشی در 1 ژوئیه و سه مسیر در استان شیزوئوکا همسایه در 10 جولای افتتاح می شود.

به گزارش وب سایت رسمی کوهنوردی کوه فوجی، خارج از فصل تابستان، کوه فوجی با وزش باد شدید و طوفان برف مواجه می شود و کوهنوردان ممکن است به دلیل باد سقوط کنند یا روی یخ سر بخورند. وب‌سایت پلیس استان یامانشی گفت که توالت‌ها و کلبه‌های کوهستانی که کوهنوردان می‌توانند در آن استراحت کنند، در فصل خارج از فصل بسته می‌شوند.

مقامات مدت‌هاست که نگران کوهنوردانی هستند که بدون اقامت شبانه در یکی از کلبه‌های مسیر به قله صعود می‌کنند. مقامات هشدار دادند که کوهنوردی بدون وقفه در شب می تواند منجر به بیماری ارتفاع و هیپوترمی شود.

NHK گزارش داد که کوراکامی، کوهنورد حرفه ای، از مسیر یامانشی به این کوه صعود کرد. پاتاگونیا در یک پست رسانه اجتماعی گفت که در سال 2021 دچار حمله قلبی شد، تحت درمان قرار گرفت و به کوهنوردی ادامه داد.

اگرچه تعداد افرادی که از کوه بالا می روند در دهه گذشته بین 200000 تا 300000 نفر در سال ثابت مانده است، طبق گفته استان یاماناشی، تعداد افرادی که از مسیر مسیر بازدید می کنند – و احتمالاً بخشی از مسیر را بالا می روند – کم باقی مانده است. میلیون در سال 2014 به 5 میلیون در سال 2019 رسید.

در این فصل کوه نوردی، استان یاماناشی برای اولین بار تعداد کوهنوردان روزانه را محدود می کند و هزینه ای معادل 12.50 دلار از کوهنوردان دریافت می کند. یک دروازه نیز در ابتدای مسیر تعبیه شده است و از ساعت 16:00 تا 3:00 بامداد بسته خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید