سال گذشته، 400000 نفر دیگر کلیسای کاتولیک در آلمان را ترک کردند، اما سرعت آن از سال 2022 کاهش یافت.


برلین (AP) – 400,000 نفر دیگر رسماً در سال گذشته کلیسای کاتولیک در آلمان را ترک کردند، اگرچه این تعداد کمتر از رکورد ثبت شده در سال 2022 است زیرا رهبران کلیسا تلاش می کنند تا رسوایی طولانی مدت سوء استفاده از روحانیون را پشت سر بگذارند و با درخواست اصلاحات دیدار می کنند. ارقام رسمی روز پنجشنبه نشان داد.

بر اساس کنفرانس اسقف های آلمان، 402694 نفر در سال 2023 کلیسا را ​​ترک کردند. این کمتر از سال قبل (522,821) است، اما همچنان دومین عدد بالاتر تا کنون است. در همان زمان، 1559 نفر به کلیسا پیوستند و 4127 نفر دیگر به کلیسا پیوستند – در هر دو مورد این اعداد تا حد زیادی مشابه سال 2022 است.

در آلمان، افرادی که به طور رسمی به یک کلیسا تعلق دارند، مالیاتی به اصطلاح کلیسا می پردازند که به تامین مالی کلیسا کمک می کند، علاوه بر مالیات های معمولی که توسط بقیه مردم پرداخت می شود. اگر آنها انصراف خود را به مقامات محلی گزارش دهند، دیگر مجبور نیستند به آنها پول پرداخت کنند. استثناهایی برای افراد کم درآمد، بیکاران، بازنشستگان، دانشجویان و دیگران وجود دارد.

کلیسای کاتولیک این کشور در پایان سال گذشته حدود 20.35 میلیون عضو داشت. در خلاصه سالانه آمار، کنفرانس اسقف ها هیچ دلیل دیگری برای عقب نشینی ارائه نکرد.

اما بسیاری از مردم در سال های اخیر در پی رسوایی مربوط به آزار روحانیون و دیگران به کلیسا پشت کرده اند. در پاسخ به این بحران، اسقف های آلمانی و یک سازمان غیر روحانی با نفوذ، یک روند اصلاحی سه ساله به نام «مسیر سینودال» را آغاز کردند که با تنش بین لیبرالیست ها و محافظه کاران مشخص شد و با مقاومت آشکار واتیکان مواجه شد. او در آخرین جلسه خود در سال گذشته، از کلیسا خواست تا برکت اتحادیه های همجنس گرایان را تایید کند.

روند پیگیری نیز با تنش با واتیکان مشخص شد. با این حال، در سال جاری پس از آن آغاز شد که رم در ابتدا اصرار داشت که اسقف های آلمانی باید از رای دادن به اساسنامه کمیته ای که راه را برای شورای تصمیم گیری آینده متشکل از اسقف ها و مردم عادی هموار می کند، خودداری کنند.

مسیحیان آلمان تقریباً به طور مساوی بین کاتولیک ها و پروتستان ها تقسیم شده اند و این فقط کلیسای کاتولیک نیست که اعضای خود را از دست می دهد. کلیسای انجیلی در ماه مه اعلام کرد که در سال گذشته حدود 380000 خروج رسمی را ثبت کرده است که تقریباً مشابه سال 2022 است و تعداد اعضای خود را به 18.56 میلیون نفر رساند. او همچنین با سوء استفاده های گذشته دست و پنجه نرم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید