در انتخابات مهم پارلمانی فرانسه، یک نامزد یهودی با نفرت و تفرقه روبرو می شود و با آن مبارزه می کند.


IVRY-SUR-SEINE، فرانسه (AP) – بین غرفه های بازار پر از مواد غذایی تازه، خریدار از کنار نامزد جوانی که برای کسب رای در انتخابات سراسری پرتنش و داغ فرانسه رقابت می کرد گذشت، سپس ایستاد و برگشت تا او را به شانون سبان بدهد تا اظهار نظر کند. یک نظر.

آنچه بعد اتفاق افتاد برای این نامزد 28 ساله به طرز افسرده‌ای آشنا به نظر می‌رسد. او یهودی است و می گوید که به طور فزاینده ای قربانی یهودستیزی شده است که در طول مبارزات انتخاباتی به موضوعی حساس تبدیل شده است. تبادل گرم سبان با خریدار در حومه پاریس در Ivry-sur-Seine این هفته قبل از اولین دور رای گیری یکشنبه به نظر می رسید که ترس آنها را تأیید کند.

این زن سبان را به صهیونیست بودن متهم کرد که این نامزد به عنوان یک توهین تلقی کرد. او سپس به مذهب یهودی سبان اشاره کرد که این موضوع نماینده مجلس آینده را بیش از پیش ناراحت کرد زیرا او مذهب خود را به هیچ کس به جز متعلق به خودش نمی داند.

هر دوی آنها بیشتر عصبانی می شدند و خریدار با گفتن به سبان روحیه را بیشتر کرد: “اینجا برای تو جایی نیست.” صهیونیست» زمزمه کرد.

سبان که در حومه پاریس به دنیا آمده بود، پس از او فریاد زد: «به من گفتن که من حق حضور در اینجا را ندارم، غیرقابل قبول است. زن جواب داد: خجالت نمی کشی که اینجا هستی؟

اگرچه تقریباً نیم میلیون نفر از یهودیان فقط بخش کوچکی از جمعیت 66 میلیونی فرانسه را تشکیل می دهند، آنها ناخواسته به مبارزات انتخاباتی کشیده شدند. دلیل این امر اختلافات تلخ در کشور مربوط به جنگ بین حماس و اسرائیل و همچنین اتهامات متعدد یهودی ستیزی است که اردوگاه های مخالف در انتخابات پارلمانی به یکدیگر وارد کرده اند.

رای دهندگان یهودی به فکر چگونگی تصمیم گیری در انتخاباتی هستند که در آن اردوگاه میانه رو رئیس جمهور امانوئل ماکرون برای شکست احتمالی دیگری از حزب راست افراطی Rassemblement National (Rassemblement National) – پس از پیروزی در انتخابات پارلمان اروپا – آماده می شود. در 9 ژوئن – و توسط یک ائتلاف جدید از احزاب چپ متحد برای جلوگیری از چشم انداز اولین دولت راست افراطی فرانسه پس از جنگ جهانی دوم.

سرژ کلارسفلد، بازمانده هولوکاست و شکارچی مشهور نازی، که پدرش به اردوگاه مرگ آشویتس تبعید شد و هرگز بازنگشت، در طول مبارزات انتخاباتی وقتی اعلام کرد که در دور دوم انتخابات بین چپ‌های افراطی و افراطی‌ها به مجمع عمومی رای خواهد داد، باعث شگفتی شد. حق رأی دادن در سطح ملی، حتی اگر از نظر تاریخی با یهودستیزی مرتبط باشد. ژان ماری لوپن، یکی از بنیانگذاران جبهه ملی، پیشروی Rassemblement National، بارها به اتهام نژادپرستی و یهودستیزی محکوم شده است، از جمله اینکه مکررا گفته است که اتاق های گاز نازی ها “جزئیاتی” از تاریخ دوم است. جنگ جهانی.

او در نهایت زمانی از حزب اخراج شد که دختر و جانشینش مارین لوپن یک بازسازی اساسی را برای جذابیت بیشتر حزب برای رأی دهندگان اکثریت برنامه ریزی کردند.

در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی LCI فرانسه، کلارسفلد گفت که از نظر او Rassemblement National تغییر کرده و از یهودیان و دولت اسرائیل حمایت می کند. کلارسفلد افزود که به نظر او بیشتر ائتلاف چپ، حزب چپ افراطی La France Inségénage، مملو از یهودستیزی و «ضد صهیونیسم خشن» است.

رهبران فرانسه اینکوبوس جنگ اسرائیل علیه حماس را به شدت محکوم کرده و اسرائیل را به ارتکاب نسل کشی علیه فلسطینیان متهم کرده اند. با این حال، آنها بارها و قاطعانه ادعاهای یهودی ستیزی را رد کرده اند. در بیانیه انتخاباتی ائتلاف چپ آمده است: «یهود ستیزی در کشور ما تاریخ غم انگیزی دارد که نباید تکرار شود. باید با هر کسی که علیه یهودیان نفرت می پراکند مبارزه کرد.

مانیفست خاطرنشان می کند که حدود پنج میلیون مسلمان در فرانسه نیز هدف نفرت هستند. این وعده می دهد که در صورت انتخاب، دولت ائتلافی طرح هایی را برای مبارزه با یهودی ستیزی و اسلام هراسی ارائه خواهد کرد.

مجمع ملی ضد مهاجران مدت‌هاست که علیه آنچه که به عنوان گسترش نفوذ مذهبی و فرهنگی مسلمانان در فرانسه توصیف می‌کند، سخن گفته است. زنان مسلمان اغلب به دلیل پوشیدن روسری مورد توجه قرار می گیرند و با افراط گرایی اسلامی ارتباط برقرار می کنند. در بخشی با عنوان «حفظ تمدن فرانسه»، مانیفست انتخاباتی Rassemblement ملی وعده قوانینی را می دهد که «ایدئولوژی های اسلام گرا را هدف قرار می دهد، یک تهدید توتالیتر واقعی برای دوران مدرن».

این حزب همچنان به دلیل یهودستیزی تحت نظارت شدید قرار دارد. در این انتخابات، او ابتدا از یکی از نامزدهای خود در بریتانی پس از اینکه روزنامه چپگرا لیبراسیون گزارش داد که جوزف مارتین در سال 2018 در سرور توییتر آن زمان پست کرده بود، از یکی از نامزدهای خود در بریتانی فاصله گرفت. لوئیس آلیوت، معاون رئیس حزب، گفت که پس از آن که مارتین تصمیم گرفت پست او از متن خارج شده است، Rassemblement National را احیا کرد. روزنامه برتون Le Telegramme به نقل از مارتین گفت: این توییت ادای احترام به قربانیان شوآ بود.

سبان که برای اردوگاه میانه‌روی ماکرون کمپین می‌کند، هم ائتلاف راست افراطی و هم ائتلاف چپ را “افراطی” توصیف می‌کند و می‌گوید: “در قدرت جنگ داخلی در کشور جریان دارد.”

او گفت: «چپ دور، راست منتها – برای من این یک انتخاب بین طاعون و وبا است.

سبان برای یک کرسی در منطقه وال دو-مارن در جنوب شرقی پاریس می جنگد و به ویژه باید خود را در برابر رهبر حزب رام نشدنی، ماتیلد پانوت، دفاع کند. سبان به شانس خود بدبین است – پانوت در سال 2022 با 68 درصد آرا برنده شد – اما به مبارزه ادامه می دهد.

او با دادن اعلامیه ای به یکی دیگر از بازدیدکنندگان بازار گفت: «صبح بخیر، خانم». ما روی شما حساب می کنیم، یکشنبه، به عنوان سنگری در برابر افراط. این مهم است.”

پس از حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر، حملات به یهودیان فرانسوی، عبادتگاه ها و بناهای یادبود هولوکاست افزایش یافته است. سبان می گوید که قبلا با یهودی ستیزی مواجه بوده است. او در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس از اینکه هدف آزار و اذیت کلامی آزاردهنده‌ای در رابطه با «بینی یهودی قاتل» او قرار گرفته صحبت کرد. او می‌گوید، با این حال، از 7 اکتبر، نفرت به‌ویژه شیوع پیدا کرده است.

سه نگهبان خصوصی تنومند با احتیاط از راه دور تماشای سبان برای کسب رای در بازار و خیابان های ایوری بودند. او گفت که حزبش جزئیات امنیتی او را به این دلیل تعیین کرده است که بعد از اینکه یکشنبه گذشته توسط یک جمعیت متخاصم در ایستگاه دیگری در ایوری مورد حمله قرار گرفت، نگران امنیت او بودند.

“من هو، هو، هو و واقعاً احساس تحقیر کردم. در ابتدا من ایستادم. گفتم: نه، نمی روم. من حق دارم به عنوان یک شهروند اینجا باشم.» او گفت. اما با گذشت زمان دیدم که جمعیت بیشتر و بیشتر می شود. فریادها بسیار بلند بود: «بیرون شو، صهیونیست کثیف! اینجا تو خونه نیستی! بیرون!””

سرانجام با اکراه گفتم: «باید بروم.»

او گفت: «ضد صهیونیسم امروز چهره جدید یهودستیزی است.

سبان در ابتدا یک رقیب به نام مویاد منمویی داشت که سیاه پوست است. او گفت، اما او تقریباً بلافاصله پس از تحمل آزار نژادپرستانه و تماس‌های تلفنی تهدیدآمیز آنلاین از رقابت کناره‌گیری کرد. عکسی که سبان از این دو نفر در کنار هم پس از ثبت نامزدی خود منتشر کرد، پیام‌های حمایتی بسیاری را برانگیخت و در عین حال کامنت‌های توهین‌آمیزی با اشاره به رنگ پوست منمویی به همراه داشت.

او گفت: “این ثابت می کند که مبارزه من مشروع است.”

دیدگاهتان را بنویسید