آتش سوزی وزارت مالیات دانمارک را ویران کرد، آخرین آتش سوزی بزرگ در کپنهاگ


کپنهاگ، دانمارک (AP) – روز پنجشنبه آتش سوزی در طبقه بالای ساختمان وزارت مالیات دانمارک در مرکز شهر کپنهاگ رخ داد. افراد در سازه شیشه ای و فولادی در بندر و خانه های همسایه باید تخلیه می شدند. در مورد قربانیان چیزی مشخص نبود.

شعله های آتش بزرگ و توده های بزرگ دود سیاه از ساختمان شش طبقه برخاست و در بخش های بزرگی از پایتخت دانمارک دیده می شد. مقامات می گویند که آتش به سرعت کنترل شد.

تیم اوله سیمونسن، سخنگوی سازمان آتش نشانی کپنهاگ بزرگ، گفت: “وضعیت جدی بود و به همین دلیل خدمات اورژانس بسیاری از خدمات اورژانس را به محل حادثه فراخواندند.”

آتش نشانی در شبکه های اجتماعی نوشت

این آخرین مورد از یک سری آتش سوزی در کپنهاگ و اطراف آن بود.

در ماه آوریل، آتش سوزی در بورس اوراق بهادار قدیمی 400 ساله در مرکز شهر شعله ور شد. آتش سوزی که در حین بازسازی روی پشت بام رخ داد، نیمی از ساختمان آجر قرمز و برج 56 متری متمایز آن به شکل چهار دم اژدهای در هم تنیده را از بین برد. علت آن هنوز مشخص نیست.

در ابتدای ماه، آتش سوزی در یک ساختمان اداری متعلق به شرکت داروسازی Novo Nordisk رخ داد. این سومین آتش سوزی شرکت داروسازی دانمارکی در کمتر از یک ماه گذشته بود. در ماه مه، دو آتش سوزی در یک شرکت در حال ساخت در حدود 90 کیلومتری غرب کپنهاگ و در یک ساختمان اداری در حومه کپنهاگ گزارش شد. دلایل این آتش سوزی ها به طور عمومی اعلام نشده است.

در هیچ یک از این حوادث به کسی آسیب نرسیده است.

مقامات گفتند این آتش سوزی ها ارتباطی ندارد.

ینس کاستویگ، کارشناس آتش نشانی در انجمن مهندسی دانمارک، به تلویزیون دانمارکی TV2 گفت که در حالی که ادارات آتش نشانی در دانمارک اخیرا مشغول بوده اند، “امیدوارم اینها تصادفات باشند.”

دیدگاهتان را بنویسید