زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، مقامات این کشور را به دلیل فرار از وظایف خود در تلاش‌های جنگی این کشور مقصر می‌داند


کی‌یف، اوکراین (AP) – رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، روز چهارشنبه اعلام کرد که با مقاماتی که به گفته وی در سومین سال جنگ با روسیه از وظایف خود غفلت می‌کنند، سرکوب خواهد کرد.

زلنسکی و فرمانده کل الکساندر سیرسکی از نیروهای نظامی در منطقه دونتسک شرقی که در ماه‌های اخیر تحت حملات شدید زمینی و هوایی روسیه قرار گرفته‌اند، بازدید کردند. زلنسکی گفت که آنها همچنین با مقامات محلی در مورد منابع آب آشامیدنی، مسائل اجتماعی، طرح های تخلیه و بازسازی خانه های محلی صحبت کردند.

وی افزود که در کیف با “نمایندگانی که باید در اینجا و در مناطق دیگر در نزدیکی خط مقدم باشند – در جوامع دشوار که مردم به راه حل های فوری نیاز دارند” صحبت خواهد کرد.

زلنسکی گفت: «از اینکه متوجه شدم برخی از مقامات مربوطه شش ماه یا بیشتر اینجا نبوده‌اند، متعجب شدم. گفت‌وگوی جدی وجود خواهد داشت و از آن نتیجه‌گیری مناسبی خواهم گرفت.»

زلنسکی در طول جنگ اغلب از مناطق خط مقدم بازدید می کرد.

وی هدف خود از سفر به منطقه دونتسک را معرفی آندری هناتوف، فرمانده جدید فرماندهی نیروهای مشترک اعلام کرد.

هناتوف جایگزین یوری سودول شد که از فوریه 2023 این سمت را در اختیار داشت.

زلنسکی دلیلی برای این تغییر بیان نکرد. با این حال، این امر پس از آن صورت گرفت که بوهدان کروتیویچ، رئیس ستاد کل هنگ آزوف، بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن ژنرال ناشناس را به دلیل «کشتن سربازان اوکراینی بیشتر از هر ژنرال روسی» مورد سرزنش قرار داد. رهبری درک شد.

چند رسانه اوکراینی به نقل از منابع ناشناس در نیروهای مسلح گزارش دادند که منظور وی سودول بوده است.

پیش از سفر زلنسکی، نیروهای روسی یک بمب سنگین بر روی شهر دونتسک سلیدوف پرتاب کردند. مقامات منطقه روز چهارشنبه گفتند که خسارت شدیدی به 37 خانه، شش ساختمان چند طبقه و زیرساخت های اداری وارد شده است. هیچ آسیبی گزارش نشده است.

وادیم فیلاشکین، رئیس این منطقه گفت: ارتش روسیه در 24 ساعت گذشته 20 شهرک در منطقه دونتسک را گلوله باران کرده است که در نتیجه آن یک نفر کشته و حداقل 9 نفر زخمی شدند.

به گفته مقامات، حدود 250 نفر از روز سه شنبه از خانه های خود در منطقه دونتسک تخلیه شده اند.

___

پوشش AP از جنگ در اوکراین را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید