جدیدترین | رئیس جمهور بولیوی فرمانده جدید نیروهای مسلح را معرفی کرد


LA PAZ، بولیوی (AP) – رئیس جمهور بولیوی، لوئیس آرس، روز چهارشنبه در یک پیام ویدئویی به کابینه خود گفت که به شدت با تلاش برای کودتا مخالف است.

خودروهای زرهی به کاخ دولت در این کشور آمریکای جنوبی حمله کردند. تلویزیون بولیوی دو تانک و چند مرد با لباس نظامی را بیرون ساختمان نشان داد.

آرس در پیامی در پلتفرم اجتماعی X خواستار احترام به دموکراسی شد.

این آخرین مورد است: ___

رئیس جمهور بولیوی جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح شد. فرمانده جدید ارتش دستور بازگشت نیروها به پادگان ها را می دهد

لوئیس آرس رئیس جمهور بولیوی فرماندهان جدید ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی را معرفی کرد. این شامل پست فرمانده ارتش ژنرال خوان خوزه زونیگا می شود که به نظر می رسد رهبری شورش را بر عهده دارد.

رئیس جدید ارتش، خوزه ویلسون سانچز، به همه نیروهای بسیج شده دستور می دهد تا به پادگان خود بازگردند. او گفت: «هیچکس تصاویری را که ما در خیابان ها می بینیم نمی خواهد.

آرس گفت کسانی که علیه او شورش کردند “یونیفورم را کثیف کردند”. او قول داد که به دموکراسی احترام گذاشته شود.

پلیس با تجهیزات ضد شورش حصارهایی را در اطراف کاخ دولت و میدان روبروی آن نصب کرده است.

ویدئویی از خیابان‌ها نشان می‌دهد که خودروهای زرهی از کاخ دور می‌شوند و سربازان و خبرنگاران به دنبال آن‌ها حرکت می‌کنند.

___

اتحادیه بولیوی کودتا را محکوم کرد

رهبری بزرگ‌ترین اتحادیه بولیوی کودتای کودتا را محکوم کرده و سازمان‌های اجتماعی و کارگری در لاپاز را برای دفاع از دولت اعتصاب نامحدود اعلام کرده است.

___

رئیس جمهور خطاب به فرمانده ارتش: «به شما دستور می‌دهم که کنار بروید». فرمانده ارتش می گوید می خواهد “دموکراسی را بازگرداند”

رئیس جمهور بولیوی، لوئیس آرس، به فرمانده ارتش که ظاهراً رهبری شورش را بر عهده داشت، گفت: “من کاپیتان شما هستم و به شما دستور می دهم که سربازان خود را خارج کنید. من به این نافرمان اجازه نمی دهم.»

خوان خوزه زونیگا قبل از ورود به کاخ دولتی به خبرنگاران در میدان مقابل گفت: «مطمئناً به زودی کابینه جدیدی تشکیل خواهد شد. اوضاع در کشور ما نمی تواند به همین شکل ادامه یابد، زونیگا گفت که او “در حال حاضر” آرس را به عنوان فرمانده کل به رسمیت می شناسد.

زونیگا به صراحت نگفت که آیا رهبری یک کودتا را بر عهده دارد یا خیر، اما در کاخ، در حالی که ضرب و شتم پشت سر او طنین انداز شد، او گفت که ارتش در تلاش است “دموکراسی را بازگرداند و زندانیان سیاسی ما را آزاد کند.”___

خودروهای زرهی درهای کاخ را می کوبند و رئیس جمهور با فرمانده ارتش روبرو می شود

روز چهارشنبه، خودروهای زرهی به درهای کاخ دولتی بولیوی هجوم آوردند، در حالی که رئیس جمهور لوئیس آرس اعلام کرد کشور با تلاش برای کودتا مواجه است، بر موضع خود تأکید کرد و از مردم خواست تا بسیج شوند.

در ویدئویی که آرس را در کاخ نشان می‌دهد که توسط وزرای خود محاصره شده است، گفت: «کشور با تلاش برای کودتا مواجه است. ما اینجا هستیم، محکم در کازا گرانده، برای مقابله با هرگونه کودتا. ما به سازمان مردم بولیوی نیاز داریم.»

همانطور که ویدئویی در تلویزیون بولیوی نشان داد، آرس با فرمانده ارتش خوان خوزه زونیگا در راهروی کاخ روبرو شد. من کاپیتان شما هستم و به شما دستور می‌دهم که سربازانتان را بیرون بکشید. آرس گفت: «من به این نافرمان اجازه نخواهم داد.

دیدگاهتان را بنویسید