گروه نظارت از افزایش شدید حوادث یهودی ستیز در آلمان در سال گذشته خبر می دهد


برلین (AP) – سازمانی که بر ضد یهود ستیزی در آلمان نظارت می کند، روز سه شنبه گفت که شاهد افزایش بیش از 80 درصدی حوادث در سال گذشته بوده است. بیش از نیمی از کل را می توان به حملات شبه نظامیان تحت رهبری حماس به اسرائیل در اوایل اکتبر نسبت داد.

گروه RIAS اعلام کرد که در سال 2023، 4782 حادثه یهودی ستیزانه را ثبت کرده است، از اظهارات ضد یهودی گرفته تا حملات. در مقایسه، 2616 در سال 2022 وجود داشت.

این گروه گفت که 2787 مورد از حوادث ثبت شده در سال گذشته – بیشتر از کل سال قبل – پس از حمله حماس در 7 اکتبر به اسرائیل رخ داد که جرقه جنگ جاری در غزه را برانگیخت. این حوادث شامل حمله به کنیسه ای در برلین در اواسط اکتبر بود که نگرانی های گسترده ای را برانگیخت.

حوادث ثبت شده توسط RIAS در سال گذشته شامل هفت مورد “خشونت شدید” است که در آن زندگی ها به خطر افتاده یا ممکن است منجر به آسیب جدی شود، 121 حمله، 329 مورد آسیب هدفمند به اموال، 183 مورد تهدید و 4060 مورد رفتار توهین آمیز.

بنجامین اشتاینیتز، مدیر RIAS (انجمن فدرال مراکز تحقیقاتی و اطلاعاتی درباره یهودی ستیزی) گفت: «زندگی یهودی باز، اما مهمتر از همه، بی دغدغه در آلمان از 7 اکتبر حتی کمتر ممکن شده است.

از میان حوادث سال گذشته، 1583 مورد در خیابان ها رخ داده است که بیش از دو برابر سال گذشته است، و 999 مورد به صورت آنلاین رخ داده است – افزایشی نسبت به 853 مورد در سال 2022. RIAS 471 حادثه در مؤسسات آموزشی و 311 حادثه در حمل و نقل عمومی ثبت کرده است که هر دو بیش از دو برابر بیشتر است. مانند سال قبل

دانیل بوتمن، یکی از مقامات ارشد شورای مرکزی یهودیان در آلمان، گفت: «در حال حاضر هیچ تأثیری از مهاجرت یهودیان از آلمان نمی بینیم، در مقابل، چنین حرکت مهاجرتی در کشور همسایه فرانسه در سال های اخیر مشاهده شده است .

دیدگاهتان را بنویسید