مشکلات فشار در خطوط هوایی کره و مالزی باعث اختلال در پروازها می شود


سئول، کره جنوبی (AP) – وزارت حمل و نقل کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد که یک هواپیمای هواپیمایی کره جنوبی به مقصد تایوان پس از کاهش ناگهانی فشار در هواپیما، مجبور به بازگشت به فرودگاه اینچئون در غرب سئول شد.

این وزارتخانه گفت 19 نفر از 133 سرنشین پرواز روز شنبه به دلیل گوش درد و خونریزی بینی در بیمارستان بستری شدند، اما هیچ یک آسیب جدی ندیدند.

شرکت هواپیمایی و این وزارتخانه گفتند که علت این مشکل در حال بررسی است. هواپیما زمین گیر شد و وزارتخانه از 11 شرکت هواپیمایی کره جنوبی خواست تا سیستم های فشار هر 400 هواپیما را بررسی کنند.

کاهش ناگهانی فشار حدود 50 دقیقه پس از خروج رخ داد.

خطوط هوایی مالزی همچنین اعلام کرد که یکی از پروازهایش در روز دوشنبه پس از اینکه ایرباس A-330 با “مشکل فشار” مواجه شد، در مسیر بانکوک به سمت کوالالامپور برگشت.

خطوط هوایی مالزی اعلام کرد که خلبانان فرود اضطراری را آغاز کردند، اگرچه هواپیما هنوز به ارتفاع 2400 متری نرسیده بود و از ماسک اکسیژن استفاده نمی شد. در پرواز MH780 164 مسافر و 12 خدمه حضور داشتند.

تحقیقات در جریان بود.

737 مکس تاریخچه پر حادثه ای دارد. پس از سقوط جت های مکس در اندونزی در سال 2018 و اتیوپی در سال 2019 و کشته شدن 346 نفر، FAA و سایر نهادهای نظارتی پرواز هواپیماها را برای بیش از یک سال و نیم در سراسر جهان ممنوع کردند.

نگرانی ها در مورد پرفروش ترین هواپیمای این شرکت پس از خروج پانل از هواپیمای 737 مکس در جریان پرواز خطوط هوایی آلاسکا در ژانویه، دوباره مطرح شد. در این حادثه به کسی آسیب جدی وارد نشد.

دیدگاهتان را بنویسید