شمار قربانیان حمله در داغستان روسیه به 21 نفر رسید


مسکو (AP) – مقامات روز سه‌شنبه اعلام کردند که در پی جان باختن یک افسر پلیس مجروح در بیمارستان، تعداد کشته‌شدگان حمله شبه‌نظامیان اسلامی در منطقه داغستان در جنوب روسیه به 21 نفر افزایش یافت.

حمله روز یکشنبه، که در آن ستیزه جویان به عبادتگاه های مسیحی و یهودی حمله کردند و به سوی پلیس در شهرهای دربنت و ماخاچکالا در منطقه عمدتا مسلمان قفقاز شمالی حمله کردند، مرگبارترین حمله در روسیه از ماه مارس بود که افراد مسلح به کنسرتی در حومه مسکو حمله کردند. تیراندازی کرد و 145 نفر را کشت.

یکی از شاخه های گروه دولت اسلامی در افغانستان که مسئولیت حمله ماه مارس را بر عهده گرفت، از حمله در داغستان ستایش کرد و گفت که این حمله توسط “برادران قفقازی که نشان داده اند هنوز قوی هستند” انجام شده است.

کمیته تحقیقات، بالاترین سازمان جنایی دولتی روسیه، گفت که هر پنج مهاجم کشته شده اند.

ماوسوم راگیموف، فرماندار منطقه دربند روز سه شنبه گفت که یک گروهبان پلیس بر اثر جراحات وارده در بیمارستان جان باخت و مجموع قربانیان به 21 نفر رسید که 16 نفر از آنها افسر پلیس بودند.

مقامات بهداشتی داغستان روز دوشنبه گفتند که حداقل 46 نفر از جمله 13 افسر پلیس زخمی شده اند.

در میان کشته شدگان پدر نیکولای کوتلنیکوف، کشیش ارتدوکس 66 ساله روسی در کلیسایی در دربنت بود. این حمله زمانی رخ داد که ایمانداران ارتدکس پنطیکاست را جشن گرفتند که به عنوان یکشنبه تثلیث نیز شناخته می شود.

در اوایل دهه 2000، تقریباً هر روز حملاتی به پلیس و دیگر مقامات داغستان صورت می‌گرفت که افراط‌گرایان شبه‌نظامی مقصر آن بودند. پس از ظهور شبه نظامیان تروریستی “دولت اسلامی” بسیاری از ساکنان منطقه در سوریه و عراق به آن پیوستند.

خشونت در داغستان در سال‌های اخیر کاهش یافته است، اما نشانه‌ای از اینکه هنوز احساسات افراطی در منطقه حاکم است، جمعیت آشوب‌گر در فرودگاهی در ماه اکتبر بود که به پروازی از اسرائیل حمله کردند. بیش از 20 نفر – که هیچ کدام اسرائیلی نبود – مجروح شدند، صدها مرد که برخی از آنها بنرهایی با شعارهای ضد یهود حمل می کردند، به سمت آسفالت هجوم بردند، مسافران را تعقیب کردند و به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید