روسیه قبل از دریافت کمک‌های نظامی بیشتر غرب به اوکراین، بر خط مقدم فشار وارد می‌کند


منطقه دونتسک، اوکراین (AP) – سربازان منطقه می گویند که حملات بی امان روسیه به مواضع اوکراینی که از شهر استراتژیک خاسیو یار در شرق اوکراین دفاع می کنند، چرخش نیروها و تحویل برخی تجهیزات را مختل می کند.

تحلیلگران می گویند که ارتش کرملین در تلاش است تا قبل از اینکه نیروهای مسلح اوکراین با کمک های نظامی جدید وعده داده شده از سوی غرب که در حال حاضر به جبهه می رسد، تقویت شوند، بر مزیت های خود در تعداد نیروها و تسلیحات فشار بیاورند.

برای سربازان اوکراینی که از این بخش از منطقه شرقی دونتسک دفاع می‌کنند، حملات زمینی و حملات هوایی روسیه پس از بیش از دو سال جنگ، مهلت کمی ایجاد می‌کند.

یکی از فرماندهان جوخه که طبق قوانین تیپ خود، خود را فقط با نام کوچکش، اولکساندر معرفی می‌کرد، گفت: «می‌توان گفت، بدون وقفه کار می‌کنیم.

«هیچ روزی شبیه هم نیست. او روز دوشنبه به آسوشیتدپرس گفت: همیشه باید برای کار شبانه روز آماده باشید.

جوخه او بخشی از تیپ 43 توپخانه اوکراین است. او با عجله به سمت مواضع خود می‌رود و بلافاصله قبل از هدف قرار گرفتن مواضع روسیه، یک هویتزر خودکششی پیون متعلق به شوروی را به سمت مواضع روسیه شلیک می‌کند.

کنترل چاسیو یار بسیار مهم است. این شهر که به دلیل موقعیت استراتژیک و موقعیت مرتفع خود بسیار مورد توجه است، اما اکنون عمدتاً به ویرانه تبدیل شده است، در غرب باخموت همسایه قرار دارد که سال گذشته پس از 10 ماه درگیری به تصرف روسیه درآمد.

پس از آن که ایالات متحده در ماه آوریل وعده کمک فوری نظامی را داد، اوکراین سخت تلاش می کند تا بخش هایی از خط مقدم به طول حدود 1000 کیلومتر را تثبیت کند. تاخیر شش ماهه در کمک های ایالات متحده، ارتش اوکراین را در حالت تدافعی قرار داد.

اعضای تیپ توپخانه در چاسیو یار گزارش دادند که اولین محموله مهمات آمریکایی وارد شده است.

انتظار می رود که ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کند که 150 میلیون دلار دیگر مهمات مورد نیاز اوکراین را ارسال خواهد کرد. نخست وزیر چک، پتر فیالا، روز سه شنبه گفت که اولین محموله مهمات تحت ابتکار چک به اوکراین تحویل داده شده است.

چک ها می خواهند حداقل 800000 گلوله توپ از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا خریداری کنند که اوکراین به آنها نیاز فوری دارد. جنگ باعث کاهش ذخایر اروپا، ایالات متحده و روسیه شد.

مؤسسه مطالعات جنگ، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، گفت که زمان می برد تا اثرات سلاح های جدید غربی در خط مقدم محسوس شود.

این در حالی است که نیروهای روسی در تلاش هستند تا قبل از ورود خود به موفقیت های تاکتیکی و عملیاتی قابل توجهی دست یابند.

در جاهای دیگر، نیروهای کرملین به بمباران خود با بمب های قوی سرخورده ادامه دادند، ساختمان ها را محو کردند و دهانه های بزرگی را بر جای گذاشتند.

مقامات محلی گفتند روز سه شنبه سه حمله هوایی به زیرساخت های غیرنظامی در منطقه شمال شرقی خارکف انجام شد. با این حال، کسی آسیب ندید.

روسیه در ماه‌های اخیر خارکف را بمباران کرده است، ظاهراً برای منحرف کردن برخی از نیروهای اوکراینی از دفاع از دونتسک و ایجاد یک منطقه حائل برای جلوگیری از حملات اوکراین در سراسر مرز.

مقامات روسیه روز سه شنبه اعلام کردند که روسیه در 24 ساعت گذشته 42 بمب به سمت منطقه خارکف شلیک کرده است.

___

پوشش AP از جنگ در اوکراین را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید