آتش سوزی در کارخانه باتری لیتیومی در کره جنوبی 22 کارگر مهاجر عمدتا چینی را کشته است


سئول، کره جنوبی (AP) – آتش سوزی مشکوک به انفجار باتری های لیتیومی در کارخانه ای در نزدیکی پایتخت کره جنوبی در روز دوشنبه رخ داده است. مقامات گفتند که 22 کارگر مهاجر عمدتاً چینی کشته و هشت نفر زخمی شدند.

آتش نشانان به نقل از یک شاهد گفتند، آتش زمانی رخ داد که باتری ها حوالی ساعت 10:30 صبح در حالی که کارگران در حال بررسی و بسته بندی آنها در طبقه دوم کارخانه در شهر هواسئونگ در جنوب سئول بودند، منفجر شد. آنها گفتند که در حال بررسی علت آتش سوزی هستند.

کیم جین یونگ، مسئول آتش نشانی محلی در یک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت که کشته شدگان شامل 18 چینی، دو کره جنوبی و یک لائوسی است. وی گفت که ملیت یکی از کشته شدگان نمی تواند بلافاصله تایید شود.

در دهه‌های اخیر، بسیاری از چینی‌ها، از جمله کره‌ای‌های قومی، برای جستجوی کار به کره جنوبی مهاجرت کرده‌اند. مانند سایر مهاجران از کشورهای جنوب شرقی آسیا، آنها اغلب در کارخانه ها یا مشاغل سخت و کم درآمدی قرار می گیرند که ثروتمندترهای کره جنوبی از آنها اجتناب می کنند.

کیم گفت که یک کارگر کارخانه هنوز غیرقابل دسترس است و نیروهای امدادی به جستجوی محل ادامه می دهند. وی گفت که حال دو تن از هشت مجروح وخیم است.

آتش سوزی در یک ساختمان کارخانه متعلق به سازنده باتری آریسل رخ داد. او گفت که مقامات بررسی خواهند کرد که آیا سیستم های اطفاء حریق در محل وجود دارد و آیا آنها کار می کنند یا خیر.

باتری‌های لیتیوم یون قابل شارژ در محصولات مصرفی از لپ‌تاپ گرفته تا تلفن‌های همراه در همه جا وجود دارند. در صورت آسیب دیدگی، معیوب یا بسته بندی نامناسب، می توانند بیش از حد گرم شوند و باعث آتش سوزی و انفجار شوند و آنها را برای حمل و نقل در هواپیما به خطر بیندازند.

جو سئون هو، مقام ارشد آتش نشانی روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که ویدئویی از این حادثه نشان می دهد که طبقه دوم کارخانه حدود 15 ثانیه پس از مشاهده مقدار کمی دود سفید که از یک باتری بلند می شود، در آتش سوخت.

جو با استناد به این فیلم گفت کارگران حاضر در محل از کپسول های آتش نشانی استفاده کردند اما نتوانستند آتش را خاموش کنند. او گفت که آنها بعداً با عجله به منطقه ای رفتند که در آن هیچ خروجی وجود نداشت و احتمالاً دود سمی را استنشاق کردند و هوشیاری خود را از دست دادند. وی افزود: کارگران خارجی مرده کارگران روزمزد بودند و بنابراین احتمالاً با ساختار داخلی ساختمان آشنا نبودند.

به گفته سازمان آتش نشانی، در زمان آتش سوزی در مجموع 102 نفر در کارخانه مشغول به کار بودند.

رئیس جمهور یون سوک یول، با کلاه و ماسک سخت، همراه با سایر مقامات از این سایت بازدید کرد. به گفته دفتر یون، او برای جان باختگان تسلیت گفت و از مقامات خواست اقداماتی را برای مبارزه موثر با آتش سوزی باتری ها انجام دهند.

نخست وزیر هان داک سو، دومین مقام عالی رتبه کشور و وزیر کشور و لی سانگ مین نیز به صحنه آمدند. دفتر او گفت که هان از مقامات خواسته است که از دولت برای خدمات یادبود و برنامه های کمک به خانواده های قربانیان حمایت کنند.

آتش سوزی روز دوشنبه یکی از مرگبارترین آتش سوزی های کره جنوبی در سال های اخیر است.

در سال 2020، آتش سوزی در یک انبار در حال ساخت در ایچئون، در جنوب سئول، جان 38 کارگر ساختمانی را گرفت. در سال 2018، 46 نفر بر اثر آتش سوزی در یک بیمارستان کوچک بدون سیستم آبپاش در شهر جنوبی میریانگ جان خود را از دست دادند. در سال 2008، 40 کارگر، از جمله 12 کره ای با ملیت چینی، بر اثر آتش سوزی و انفجارهای مرتبط با آن، یک سردخانه در ایچئون را ویران کردند.

کره جنوبی برای چندین دهه تلاش کرده است تا استانداردهای ایمنی را بهبود بخشد و نگرش های گسترده ای را تغییر دهد که امنیت در درجه دوم پیشرفت اقتصادی و راحتی است.

دیدگاهتان را بنویسید